KOMİSYON KONUŞMASI

AYKUT ERDOĞDU (İstanbul) - Sayın Bakan, üçüncü havalimanı ihalesiyle ilgili olarak öngörülen havaalanı kotu düşürüldü mü? Bu düşürülme sonucunda iddia edildiği gibi 2 milyar avroluk bir ek kâr beşli komisyona sağlandı mı? Eğer sağlanmadıysa toplamda ne kadar bir fayda sağlayacak bu beşli komisyon bu kot farkının düşürülmesiyle? Bu işlem imzalandı mı, gündemde mi, tartışılıyor mu, ne kadar bir maliyet farkı bekliyorsunuz? Eğer bu işlem yapılacaksa bu maliyet farkı nasıl yansıtılacak projeye?

İkinci sorum: Üçüncü havalimanında yer teslimi yapıldı mı? Yapıldıysa hangi tarihte yapıldı, yapılmadıysa yer teslimi yapılmadan beşli komisyon alanda nasıl çalışmaya başladı?

Bir diğer sorum: Enerji Bakanlığındaki ihalelere fesat karıştırmak ve rüşvet suçundan yargılanan Nihat Özdemir, yasaklı olması gerekirken nasıl oldu da üçüncü havalimanı ihalesine katıldı, bu durum ihaleye fesat karıştırma suçu oluşturmuyor mu?

Dördüncü sorum: Üçüncü havalimanında bir finansman garantisi var mıdır? Daha önceki açıklamalara bakıldığında, Hazine Müsteşarı bir finansman garantisinin olmadığını, Ulaştırma Bakanlığı ise olduğunu söylüyor. Finansman garantisi kapsamında üçüncü havalimanındaki şirketlere 750 milyon avroluk bir köprü kredisine garanti verilmiş midir?

Beşinci sorum: TAV şirketi şu an hemen hemen tekel olarak Türkiye'deki havalimanlarını işletmektedir ve TAV şirketinin çoğunluğu Fransızlara satılmıştır. Ancak ihale, ağırlıklı Türk şirketi olan TAV şirketine verilmiştir. Bu el değiştirmede Ulaştırma Bakanlığı bir onay vermiş midir?

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

AYKUT ERDOĞDU (İstanbul) - Şu an limanlarımızın Fransızların eline geçmesi konusunda bir işleminiz olmuş mudur?

BAŞKAN - Teşekkür ederiz.

AYKUT ERDOĞDU (İstanbul) - Bir iki sorum daha var Sayın Başkan.

BAŞKAN - Ama lütfen yani...

AYKUT ERDOĞDU (İstanbul) - TAV şirketinin sözleşmesinde 15 dolar olan yolcu başına garanti 15 euroya çevrilmiş midir, çevrilmişse gerekçesi nedir?

Havalimanlarına verilen talep garantileri kapsamında şimdiye kadar hangi havalimanı için hazineden ne kadar ödeme yapılmıştır? Havalimanları için ayrı ayrı ve toplam olarak bu bedeller nedir? Ve Kütahya'daki Zafer Havalimanı için durum nedir?

Bir de son sorum olarak, TÜRKSAT'ın elinde bulunan 17700 ve 19700 megahertz bazındaki frekanslar TELEKOM'a neden ücretsiz kullandırılmaktadır, aynı sorum kablolu TV yayınlarında da vardır. Bu konuda özelleştirilen ve özel sektöre geçen TELEKOM'a devletin bu imkânlarını ücretsiz kullanması karşılığında herhangi bir dava açtınız mı? Bu konuda ne kadar bir gelir kaybı hesapladınız?

Teşekkür ederim.