| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 18 .11.2014 |
RAHMİ AŞKIN TÜRELİ (İzmir) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Bakan, konuşmamda belirttiğim sorulara ek olarak 3 kısa soru sormak istiyorum: Birincisi, biliyorsunuz, torba kanunda 2014-2018 yılları yatırım programında yer alacak Devlet Demiryolları yatırımları için dış borçlanma imkânı getirilmişti. Biliyorsunuz, bizim de itiraz ettiğimiz bir maddeydi, bunu kullandınız mı 2014 yılı içinde? 2015 yılı programını hazırlıyorsunuz, hazırlıklar devam ediyor, bunda var mı? 2016-2017'de var mı? Yani buna ilişkin olarak şu ana kadar belirlenen bir gelişme olmuş mudur diye sormak istiyorum.
İkinci soru: Tabii, denizcilik sektörü çok zor bir sektör, bu gemi adamları da -ki kaptan, mühendis, tayfa, çarkçı, makinist gibi- çok zor koşullar altında çalışıyorlar. 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 40'ıncı maddesi, fiilî hizmet zammı tazminatlarını, yani diğer bir ifadeyle yıpranma hakkını düzenliyor. Gemi adamlarının da bu yıpranma hakkından yararlanmasına ilişkin talepler var, bu konudaki düşünceniz nedir?
Son sorum: Gönderdiğiniz bütçeler içinde 2013, 2014 yıllarını inceledim, dikkatimi çeken bir şey var: Bakanlık bütçesinde 2013 yılında, 2014'te de -ki bitmedi, ağustos ayı gerçekleşmeleri var burada- sermaye transferlerinde çok ciddi artış var. 2013 yılında yüzde 302, 2014 yılı Ağustos ayına kadar bile yüzde 75'lik artış var. Bunun nedeni nedir? Bu sermaye transferleri hangi alt kalemden kaynaklanıyor?
Gene, aynı şekilde Sayın Bakan, Karayolları bütçesine baktığımda, gene 2013, 2014 yıllarında ciddi yükseliş var, o da bu sefer sermaye transferi değil sermaye giderlerinden kaynaklanıyor. 2013 yılında yüzde 223'lük bir artış var, 2014 yılında da Ağustos ayı gerçekleşmesine göre yüzde 96. Bunlar nedir? Yani bu kadar ciddi sapmalar, başlangıçta ayrılan ödenekten bu kadar ciddi anlamda sapma neden kaynaklanmıştır, bu doğru mudur?
Teşekkür ederim.