| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 04 .05.2016 |
ÖMER FETHİ GÜRER (Niğde) - Teşekkür ederim Başkanım.
Ben biraz önce de söylemiştim, DİDİ marka olarak yaratılan bir değer. Güzel bir şey ama DİDİ'nin üretim tesisi yok, ÇAYKUR'a ait bildiğim kadarıyla dışarıda dolum yaptırılıyor. Bunun yanında bir de DİDİ'nin içinde limon, su gibi malzeme kullanılıyor. Acaba burada ÇAYKUR'un faydasından fazla, bununla ilgili üretimde diğer aktörlerin mi geliri var, o nedir? Onu açıkçası merak ediyorum. Yani marka yalnızca ÇAYKUR'a ait de içindeki diğer ürünlerin alınarak imal edildiği anlaşılıyor. Burada bunun ÇAYKUR'a ne katkısı var? Mali ve idari yönden ne sağlıyor? Bir de tüm bayilerde bu DİDİ dağılıyor mu? Yani Türkiye'de sanırım 156 bayi var şu anda, tümü bu ürünü alıyor mu, ürün nerede yoğunlaşıyor, müşteri grubu kim, hangi bölgelerde DİDİ görünürlüğü var? Bazı yere gidiyorsunuz, adı yok, o kadar reklama rağmen. Bu konularda, tabii, ben biraz ziyaretten sonra araştırdım, ilgimi çekti çünkü ortadaki sunum güzeldi, gerçekten de çok çeşitlendirilmiş. Yani amaçlanan pazarlama tekniğiyle ilgili yaratılan bir ortada güzellik var ama bunun alana yansıması ne, bunun kuruma getirdiği fayda ne, kurum bundan ne fayda elde ediyor? Ya da bunun varlığı başkalarına artı yaratıyor da kuruma zarar olarak mı dönüyor? Bu konuda da bilgilenmek istiyorum. Çünkü bazı yerlerde dediğim gibi DİDİ'yi bulmak mümkün değil ama ürünün adı var, bu konularda da bir açıklama yapılırsa...
Yani bir, üretimi kendiniz yapmıyorsunuz. İki, içindeki ürünleri satın alarak ürün üretiyorsunuz. Bunun sonucunda da elinizde bir marka var. Bu marka, ileride pazarlanıp satılmak mı amaçlanıyor yoksa ÇAYKUR'a önemli bir katkı, kaynak, ekonomik anlamda fayda sağlıyor da onun için mi var? Bu da açıklanırsa memnun olurum.
Teşekkür ederim.