| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğünün (ÇAYKUR) 2013 ve 2014 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 04 .05.2016 |
ZEKERİYA BİRKAN (Bursa) - Pancarda sağlanmıyor.
Çayda o bölgede regüleyi sağlayan tek kuruluş ÇAYKUR ve güzel bir yenilik yapmış, DİDİ diye bir marka çıkarmış, soğuk çay. O zaman bize söylendi, tabii ki Genel Müdür de söyleyecektir, şu anda ürettiğinin tamamını satıyor ve pazardaki rakipleri de öyle beş yıllık, on yıllık değil, işte, Lipton gibi, Ice Tea gibi gerçekten bedava dağıtılan soğuk çaylar çünkü Cola dağıtıyor, Pepsi dağıtıyor, şey dağıtıyor; ona rağmen ayakta duruyor.
Tabii, reklam önemli. Bence 7'den 12 olması çok önemli değil, artması. Haydar Bey'in şeylerine katılıyorum yani reklamın genele, herkese... Çünkü, pazarlama taktiği olması lazım diye düşünüyorum. O hususlara da dikkat ettikleri kanaatindeyim çünkü bu marka tutan bir marka ve ürettiğinin tamamını da satıyor yani stoktan da çalışmıyor, ürettiğinin tamamını satıyor.
Haydar Bey'in o son kısmına katıldıktan sonra... Özellikle o gün aramızda geçen bir konuşma vardı. Kaldığımız otelde Lipton vardı değil mi Melike Hanım?
MELİKE BASMACI (Denizli) - Evet.
ZEKERİYA BİRKAN (Bursa) - Ben Genel Müdüre, bu konuda çalışma yapıldı mı diye -hazır, burada DİDİ markası gelmişken- sormak istiyorum. Rize'de kaldığımız otelde...
MELİKE BASMACI (Denizli) - Otel kaçak yapılmış zaten Sayın Vekilim, sonradan öğrendik. Otel komple kaçakmış, çayı Lipton olsa ne olacak?
ZEKERİYA BİRKAN (Bursa) - Yani, öyle bir durum vardı.
Teşekkür ediyorum Başkanım.