| Komisyon Adı | : | (10 / 123, 124, 125, 126) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Komisyonun çalışma takvimi, Komisyonda görevlendirilecek uzmanların belirlenmesi ve Komisyona davet edileceklerin tespitine ilişkin görüşmeler |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 28 .04.2016 |
YUSUF BEYAZIT (Tokat) - Çok teşekkür ediyorum öncelikle Sayın Başkanım.
Değerli Komisyonumuzun üyeleri ve değerli milletvekili arkadaşlarımız, yani şimdi, burada maksadımız aslında, mağdur olan çocuklarımız var ve mağdur olabilme ihtimali olan da çocuklarımız, evlatlarımız var; bunlarla ilgili konularda birbirimizi daha iyi anlayarak veya daha iyi değerlendirerek maksada odaklaşarak hizmet götürmenin doğru olacağı kanaatini bir kişi olarak arz etmek istiyorum. Burada yani bu konuları değerlendirirken herkes bilgisini, görgüsünü, kültürünü, genel değerlendirmesini yaparak bir sonuca ulaşmamız gerekiyor. Çünkü sadece çocukların cinsel suistimalini ve çocuğa yönelik cinsel istismarı önlemek ve bunlarla mücadele etmenin yanında bir de mağdur çocukların haklarını korumanın da yine bizim olmazsa olmaz ilkelerimizden birisi olması gerekir. Onun için, özellikle Komisyondaki arkadaşlarımız aman beni doğru anlasınlar, ben de ayar vermek açısından filan bunu söylemiyorum, elbette ki herkes kendi fikirlerini, düşüncelerini, değerlerini söyleyecektir yani merkeze veya odağa çocuklarımızı koyarak hareket edersek daha güzel sonuçlar elde edebiliriz. Çünkü yüce Meclis böyle bir görev vermiş, bir araştırma Komisyonu kurulmuş, o araştırma Komisyonu Anayasa'dan, kanunlardan, uluslararası sözleşmelerden meri haklarını yerine getirirken her türlü imkânı, her türlü olayı seferber etmekle yükümlü hâline gelmiş. Biz kendi aramızda bu eş güdümü sağlarsak, herkes bilgisini, görgüsünü, düşüncesini, değerlendirmesini kendi kemaliyet erdemi ve fikirleri içerisinde değerlendirirse daha doğru sonuçlara ulaşabiliriz demek istiyorum.
İlk başlangıçta sayın vekillerimizin gerçekten çok güzel açıklamaları oldu, çok olumlu değerlendirmeleri, olumlu teklifleri oldu ve bunlarla ilgili biz ilim adamlarından, bu konunun uzmanlarından bilgiler alarak değerlendirmemiz lazım. Mesela bir vekilimiz sanayide çalışan usta-çırak ilişkilerinde de bu olayların çok yaygın olduğunu söyledi ki ben de o kanaati gerçekten benimsiyorum, değerlendiriyorum. Yani bunun belki kültürel yapıları var, belki sosyal temelleri var, belki görsel birtakım değerlendirmeler var, yani bu konuya ahlaki bir fesahat içerisinde, bir çürümüşlük içerisinde bunları değerlendirerek belki bunların künhüne inmek doğru olur diye şahsen düşünüyorum ve burada da sadece bir şeyin altını da çizmek istiyorum, yani burada özellikle maksada ve merkeze biz çocuklarımızı koyduğumuz zaman birbirimizi daha doğru anlarız, daha iyi anlarız ve daha doğru adımlar atarız. Burada bu Komisyonun adı üzerinde, görev alanı da belli, ister dağa çıkan çocuklar olsun, dağa götürülen, kaçırılan çocuklar olsun ister bir köydeki çocuk olsun ister yurt dışına giden bizim vatandaşımız olan çocuklar olsun elbette ki bunların hepsiyle ilgili bu araştırmaları, bu incelemeleri yapmamız ve bunlarla ilgili de gereken tavsiyelerde bulunarak raporumuzda gereken yönlendirmelerde bulunarak yapmamız doğru olur kanaatindeyim. Gerçekten bu olay hepimizin yüzünü kızartan, vicdanlarımızı karartan, bizi üzen, herkesi de üzen bir eylem olarak veya kötü bir fiil olarak değerlendirilebilir. Bunlarla ilgili konuda neler yapılabilir, bunlar nasıl engellenebilir, bunlarla ilgili nasıl mücadele edilebilir? Bu konuda milletin vekilleri olarak, yasama organının temsilcileri olarak ve yasamanın vermiş olduğu yetkileri kullanarak doğru sonuçlara ulaşmanın gerekliliğine inanıyorum ben. Burada da aklın yolu bir. Bu konuda uygulanan yöntemler, usuller, esaslar belirlenir. Elbette ki usul esastan önce gelecektir. Bunun için biz bugünkü gündem maddesiyle ilgili olarak, 3 maddeyle ilgili olarak bu toplantıyı sınırlayalım; arkadaşlarımızın teklifleri varsa kimlerin çağırılmasıyla ilgili bunları değerlendirelim, Komisyonun haftanın hangi gün ve ne zaman çalışacağını biz burada değerlendirelim. Ondan sonra... Ha, burada suçlu her kimse veya buna benzer şeylerde kimin bir kastımahsusası varsa veya bu konuda kimin bir ihmali filan varsa elbette ki bunlarla ilgili gereken incelemeler, değerlendirmeler yapılır. Ama burada gerçekten yani belli yerlere odaklanan bir şey değil, Türkiye'deki, dünyadaki bir olay olarak bu hadiseyi değerlendirerek bakmanın gerekliliğine ben şahsen inanıyorum. Bizim ülkemiz bu anlamda diğer ülkelerden daha iyi olmak durumundadır, bizim insanlarımız daha iyi olmalıdır. Bu ilkeden de hareket etmemiz lazım ve belki bunun basınla, medyayla, görselliklerle de ilişkileri olan ayakları vardır, belki eğitim düzeniyle, eğitimle ilgili... Acaba sadece öğretim yapıyoruz, eğitim yapamıyoruz, bunlarla ilgili belki ayakları vardır. Yani ben bu konuda bütün arkadaşlarımızı Komisyonun çalışmalarına odaklanmaları ve bu konudaki bilgilerini değerlendirmelerini, bu konuya teksif etmeleri noktasında ben düşünüyorum.
Elbette ki, muhalefet eleştiri hakkını kullanacaktır ama şu doğru da değildir: Muhalefet her türlü, ağır diyebileceğimiz eleştiriler yapar, iktidar eleştiri dahi yapamaz veya kendisini savunamaz. Yani bunu bir muhalefet, iktidar gibi filan değil, bu bir araştırma Komisyonu yani sonuçta biz bir konuyu araştırıyoruz, gelin arkadaşlar, hep beraber bu konunun üzerine gidelim, bu konuyu değerlendirelim, nerede araştıracaksak bunları yapalım, birbirimize yardımcı olalım diye düşürüyorum.
Çok teşekkür ediyorum