| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 18 .11.2014 |
ABDULLAH NEJAT KOÇER (Gaziantep) - Sayın Başkan, teşekkür ediyorum.
Sayın Bakanım, çok değerli Komisyon üyesi arkadaşlarım, Bakanlığımızın değerli bürokratları ve değerli basın mensupları; ben hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Komisyon Başkanımız olan ve şimdi de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız olan Sayın Lütfi Elvan'ın bugün ilk bütçesinde bu bütçenin yapacakları hayırlı hizmetlere ve Türkiye'mize inşallah hayırlar getirmesini temenni ediyorum.
Sayın Bakanım, Bakanlığınız, Türkiye'nin çehresini değiştiren, insanlarımızın yaşam kalitesini artıran ve seyahatlerini kolaylaştıran çok önemli hizmetlere imza attı. Bunları konuşmaya gerek görmüyorum. Bütün Türkiye'nin gözü önünde. Çıta çok yüksek ama daha farklı, daha güzel şeyleri de inşallah bu yeni dönemde Ulaştırma Bakanlığımız yapacak diye inanıyorum yürekten.
Bugün benim dile getirmek istediğim Güneydoğu Anadolu Bölgesi için bir çılgın proje tarzında, Gaziantep'in yola çıktığı bir proje. Burada, özellikle, Bakanlık bürokratlarımızın, sizin, değerli basın mensuplarının dikkatine bunu sunmak istiyorum. İki şehir ilk defa Türkiye'de bir araya gelerek bir ortak OSB oluşturdu Sayın Bakanım. Bu, Kilis topraklarında Gaziantep'in oluşturduğu 20 milyon metrekarelik alanın tahsis edildiği ve Sanayi Bakanlığımızın şu anda ÇED raporu aşamasında olduğu ve inşallah 2015 yılı temmuz-ağustos döneminde de yatırımcının hizmetine sunulacak bir alan.
Bu alanın, Polateli-Şahinbey OSB'nin, biz, Hassa üzerinden Dörtyol'a, İskenderun'a bağlandığı takdirde Avanos altında güneydoğunun 11 ilini ekonomik kalkınma sürecinde destekleyecek büyük bir çılgın proje olduğunu düşünüyoruz. Bu düşünceyle yola çıktık, bu düşünceyle hareket ediyoruz ve 20 milyon metrekarelik bir alan ayrılmış durumda bu OSB için. Sadece bu OSB değil, güneydoğudaki bütün illerimizin lojistik maliyetlerini kısaltarak İskenderun Limanına ulaşmasını sağlayacak ve gerçekten Güneydoğu Anadolu'da çözüm sürecine ekonomik katkı sağlayacak önemli bir proje olduğunu düşünüyorum. Bu projenin ön safhasından Sayın Karayolları Genel Müdürümüzün haberi olduğunu biliyorum, bir ön çalışma başlatıldığını biliyorum. Avanoslularla ilgili bir keşif çalışmasının daha önce başlatıldığını biliyorum, hangi aşamada olduğunu siz biliyorsunuz ama ben en azından böyle bir projenin 11 ili yakından ilgilendiren, Güneydoğu Anadolu Bölgemizi yakından ilgilendiren, çözüm sürecinin ekonomik kısmını yakından ilgilendiren bu sürecin, bugün, yeni bir algı olarak bu bütçe görüşmelerinde gündeme gelmesini arzu ettim. Eş zamanlı olarak eğer biz Bakanlık çalışmalarımızı başlatabilirsek Sanayi Bakanlığının kuruluş çalışmalarıyla birlikte eş zamanlı olarak bu projeyi önümüzdeki yıllarda gerçekleştirebiliriz diye düşünüyorum.
Sadece Gaziantep'in 7 milyar dolar yıllık ihracatı var Sayın Bakanım, 2023 hedefi ise 30 milyar dolar. Bölgenin diğer illerini de kattığımız zaman yaklaşık 11 ilin 45-50 milyar dolarlık bir ihracatı söz konusu ve bu ihracat şu anda ağırlıklı olarak Mersin Limanı'ndan yapılıyor ve hem kara yollarımız açısından fazla bir yük teşkil ediyor hem de lojistik maliyetleri açısından da bir önem arz ediyor.
Bu konunun dışında, biraz önce dağıtmış olduğunuz bilgi notlarında gördüğüm, son on yılda Gaziantep'in yolcu trafiği artışı yüzde 719 hava alanında Sayın Bakanım. Bizim şu anda ana pistimiz yapım hâlinde. Bu konuda Bakanlığınıza teşekkür ediyorum. Ancak havaalanı terminalimiz bu son on yıldaki yüzde 719 yolcu trafiği artışına yakışmıyor, uygun değil. Bunun çok hızlı bir şekilde rehabilite edilmesi ya da yeni bir binanın yapılması gerekiyor. Çünkü biz Türkiye'nin 2 katı büyüyen bir şehiriz. Ekonomik kalkınma süreci çok hızlı bizde yani bölgede çok farklı bir cazibe merkezi olmuş durumda Gaziantep. Bu noktada havaalanının terminal binasının sizin tarafınızdan bir yeniden gözlemlenmesini ben özellikle sizden talep ediyorum.
Bir diğer konu Sayın Bakanım, yine bölgedeki ekonomik süreçle ilgili. Gaziantep, Şanlıurfa hattı dâhil olmak üzere, hızlı tren projesiyle ilgili, Gaziantep bağlantısıyla ilgili buradan açıklamanızı ben özellikle merak ediyorum, bir süreç olarak en azından merak ediyorum. Bu da bizim için, bölgenin kalkınması için çok önemli.
Bir diğer konu, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi ile küçük sanayi sitesi arasında uygulanacak olan Gaziray'ın 30 Eylülde ihalesi bitti sanıyorum. Onunla ilgili durum nedir? İhale edildikten sonra uygulama başladı mı? 2017'de biteceğini öngörüyoruz ve günlük 100 bine yakın orada insan taşınacak ve Gaziantep trafiğine de önemli katkılar sağlayacak.
Ben özellikle bu konularla ilgili sizlerden ilgi ve destek bekliyorum. Bu söylediğim şeyler sadece Gaziantep'i değil bölgeyi ilgilendiren şeyler. Bizim her türlü sorunumuzda, başta Devlet Demiryolları Genel Müdürümüz, Karayolları Genel Müdürümüz ve Bakanlığımızın tümü, müsteşarımız dâhil olmak üzere, bugüne kadar çok yakinen bize destek verdiler. Ben onlara, bütün arkadaşlara huzurunuzda, şahsınızda teşekkür ediyorum. Ancak bunların çok hızlı bir şekilde de gündeme gelmesinde fayda olacağını düşünüyorum ve 2015 bütçesinin Bakanlığınıza hayırlı, uğurlu olması temennisiyle sizleri saygıyla selamlıyorum.