| Komisyon Adı | : | (10/434,2104,2716,2717,2718,2719) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 28 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 25 .11.2025 |
EROL KELEŞ (Elazığ) - Aslında biraz önce konuştuğumuz konuya tekrar, geri döneceğim de; mesela şu ayakkabı ipi bağlama olayı. Şimdi, normalde aslında burada bir bütün olarak değerlendirmek lazım. Şimdi, bir çocuğumuz geldi, 1'inci yıl eğitimini aldı; bu eğitimden fayda görüp görmediğinin geri dönüşümü yok mu? Yani bu geri dönüşüme göre tekrardan bu çocuğun değerlendirilmesi, tekrardan eğitim modülünün değiştirilmesi, bunları yapmak gerekmez mi? Yoksa biz yedi yıl bekleyelim, yedi yıl sonra da 'A, bu çocuk ayakkabısını bağlayamadı..." Burada suçu kimde bulacağız? Burada eğer bir suç varsa bu, bu işin en başından itibaren var ve bu özel eğitimi veren kurumla da ilgili sıkıntımız var; eğer oradaki bizim eğitmenimiz bunu görüyor ve bunu uyarmıyorsa, bunu geri dönüşümlü yapmıyorsa, o zaman orada da problem var. Yani "denetim" derken, sadece görsel değil, yapılan işin de denetiminin olması gerektiğini düşünüyorum.