KOMİSYON KONUŞMASI

TAMER OSMANAĞAOĞLU (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.

Sayın Bakanım, saygıdeğer milletvekilleri, Bakanlığımızın kıymetli bürokratları; hepinizi saygı ve muhabbetle selamlıyorum.

Ahlak, beşerî ilişkilerin temeli toplumu doğru şekilde tanzim etme sorumluluğunun motivasyon kaynağıdır ancak millî kültürün ve millî şuurunun oluşmasını sağlayan insani hasletlere uygun bir ahlak anlayışının hâkim olması için ise doğru eğitim metotlarının icrası gerekmektedir. Öğretmen ise merhametiyle, bilgisiyle ve diğer meziyetleriyle geleceği şekillendirebilecek olan evlatlarımızın arkasındaki yalçın bir dağdır. Liderimiz Sayın Devlet Bahçeli "Öğretmen bir şahıstan şahsiyet çıkaran, insana insanlığın inceliklerini anlatan, hamlığı olgunlaştıran sanatkârdır." diyor. İnsana, hayvana hatta her türlü cisme karşı şiddetin yabancı kaynaklar ve sosyal medya aracılığıyla telkin edildiği Türk milletinin cevheri aslisi olan beşerî hasletlerin Türk milletine yabancılaşmış referanslarla hedef alındığı bir çağda eğitimcilerimize ve elbette Bakanlığımıza büyük görevler düşmektedir. Tabii ki eğitim öğretim etkinliğinin yapıldığı okullarımızın fiziki şartlarının ve altyapısının yeterli seviyeye ulaştırılması, çağın gereksinimlerine cevap verebilecek kabiliyete eriştirilmesi ve imkân ölçüsünde eğitim refahının en yüksek seviyeye çıkarılması da ağır sorumluluklar arasındadır. Türk milletinin merhamet ve adaletle yoğrulmuş değerlerinin yaşanması ve yaşatılması ancak bu şekilde mümkündür. Asrın aktığı istikameti anlamak, millî olanla evrensel olanı değerlendirebilme kabiliyetine haiz olmak ancak bu şekilde sağlanabilir. Eşrefi mahluk olan insanı yaşatmak, dolayısıyla devleti yaşatmak, insanı insan yapan merhamet ve ahlaktan uzaklaşmadan yani insanlıktan çıkmadan mümkün olabilecektir. Kendinden başkasına yaşam hakkı tanımayan, eşrefi mahlukat güzellemesi yaparken çeşitli saplantılarla ve medeniyet zorlamasıyla kutuplaşma ve ayrışma tohumları eken urlar ancak bu şekilde sökülüp atılacaktır. İnsan ilişkilerine mesafeli, hayvan sevgisinden mahrum, doğaya saygıdan yoksun bireyselleşmenin ve cinsiyetsizleştirme operasyonlarının etkisine bir millet dayatması elbette bu topraklarda mayası tutmayacak bir dayatmadır çünkü köklerine bağlı eğitim ordumuzun her bir neferi yurdumuzun dört bir yanında âdeta bir seferberlik ruhuyla çalışmakta, emek vermekte, Türk ve Türkiye Yüzyılı'nın temellerini en güçlü harçla, eğitimle atmaktadır. Bu minvalde bir anlayışla temelini millî tarihîn ve millî şuurun da kapsadığı bir eğitim anlayışının tatbik edilmesi yolunda atılan her bir adım kıymetli, her bir çalışma değerlidir ve elbette her aşamasında da destek bulacaktır.

Yurdumuzun tamamını ilgilendiren bir husus olan bağımlılığın her türlüsüyle mücadele konusunda radikal önlemlerin alınması gereken bir süreçten geçtiğimiz de ortadadır. Sağlıklı internet kullanımı konusu başta olmak üzere hem eğitimcilerimizi hem de ailelerimizi zor durumda bırakan dijital bağımlılıkla mücadelede daha fazla ve daha hızlı mesafe kat edilmesi tercihten çok zorunluluk olarak önümüzde duruyor.

8 Eylül sabahı İzmir'de 1'inci sınıf Emniyet Müdürümüz Muhsin Aydemir'in ve Polis Memurumuz Hasan Akın'ın şehit edilmesine sebep olan 16 yaşındaki saldırganın dijital mecralar aracılığıyla bu saldırıya motive olması durumun ciddiyetini göstermesi açısından sadece bir misaldir.

Diğer yandan, bugün sıkça gündeme gelen, suça sürüklenen çocuk probleminin ortadan kalkmasına katkı sunacağını düşündüğümüz, disiplin cezası alan gençlerin aileleriyle birlikte rehabilite edilmesine vesile olacak projelerin hayata geçirilmesi de ertelenemez bir ihtiyaçtır. Çünkü bugün disiplin cezası alan çocuğun yarın "suça sürüklenen çocuk" olarak anılması işten bile değildir.

Diğer en büyük tehditlerden biri de maalesef yasaklı madde kullanımı ve yasaklı madde bağımlılığıdır. Bu konuda alınan ciddi tedbirleriniz olduğunun farkındayız lakin birçok yerde kurumlarla iş birliği de geliştirilerek aileleri de içine alan bir mücadele mekanizmasının tesis edilmesi, bu mücadeleye daha da ağırlık verilmesi daha iyi sonuçlar alınmasında elbette etkili olacaktır.

Sayın Bakanım, seçim bölgem İzmir'de gerçekleştirdiğim çalışmalarda, vatandaşlarımızın şahitlik ettiğim bazı beklentilerini de bir vesileyle ifade etmek isterim: Bayraklı'da yıkımları gerçekleştirilen Ticaret Borsası Ortaokulunun, Fatma Hikmet Kaşerci Okulunun, Durmuş Yaşar İlkokulunun yeniden inşasıyla ilgili çalışmaların 2026 yılında gündeme alınması beklentiler arasındadır.

Yine, Bayraklı Postacı Mahallesinde yapımı planlanan, 2019 yılında programa alındığı bilinen okulun inşaatı, inşa edilmesi; Bornova Çamkule Mahallesinde ve Birlik Mahallesinde deprem riski sebebiyle yıkılan okulların yerine yenisinin yapılmasının 2025 yılında gerçekleştirilen tasarruf tedbirlerinin ardından programa alınması vatandaşlarımızı ziyadesiyle mutlu edecektir.

Diğer yandan, Aliağa ilçemizde bir öğretmenevi ihtiyacı uzun zamandır bilinmektedir. Bunun yanında, öğretmenevinin verdiği hizmeti verebilecek, eğitime katkı için de büyük bir fark yaratacak turizm otelcilik meslek okulunun, turizm uygulama otelinin de ilçeye kazandırılması vatandaşlarımızın en büyük beklentileri arasındadır. Söz konusu talebe ilişkin projelendirme çalışmalarının yapıldığını da bilmekteyim. Bundan dolayı teşekkür ediyorum.

Yine, Aliağa ilçemizde Anadolu liseleri ve mesleki teknik liseleri ile imam hatip liseleri bulunmaktadır ancak ilçede fen lisesi bulunmamaktadır. Öğrenciler, en yakını 40 kilometre uzaklıkta olan Bergama, Menemen, Çiğli, Bornova veya İzmir merkezindeki fen liselerine eğitime gitmek zorunda kalmakta, bu da ulaşım, zaman ve mali yük oluşturmaktadır. Bölgede artan liman turizmini, konaklama hizmet ve işletme alanlarındaki istihdam ihtiyacını karşılamaya büyük katkı sunacağı düşünülen turizm meslek lisesinin açılmasını da takdirlerinize sunmak isterim.

Kemalpaşa ilçesine bağlı Ulucak Mahallesi de 35 bin vatandaşımızın yaşadığı ve okul ihtiyacının iyiden iyiye hissedildiği yerleşim yerlerinden biri arasındadır.

Menemen ilçemizde hem 9 Eylül Mahallemizi hem de 29 Ekim Mahallelerimizi rahatlatacak Ulukent İlkokuluyla ilgili çalışmaların başlatılması vatandaşlarımızı sevindirecektir.

Ayrıca, Menemen ilçemize bağlı Irmak Mahallesindeki 32 derslikli 100. Yıl Ortaokulu yaklaşık altı yıl önce yıkılmıştır. Okulun yerine yenisinin yapılmasına dair beklentiyi de sizlere arz etmek isterim.

Sayın Bakanım, kırsal mahallelerimizde sıkça karşılaştığım bir hususu müsaadelerinizle arz etmek istiyorum. Malum, birçok yerde köy okullarımız var. Kullanılmayan bu binaların; muhtarlıklarımızın, kaymakamlıklarımızın koordinasyonunda kullanılmaya müsait olanları sosyal aktivitelerde kullanılmak üzere kazandırılması yönünde büyük bir beklenti vardır.

Diğer yandan, 2020-2024 döneminde olumlu sonuçlanan patent ve tasarım sayısında yüzde 267, YKS kılavuzunda akredite olan lisans programı sayısı son beş yılda yüzde 106, TÜBİTAK tarafından desteklenen ulusal ve uluslararası proje sayısında yüzde 6.012 artış elbette ki sevindiricidir. Buradan sizler vasıtasıyla YÖK Başkanlığımıza ve eğitim ordumuza bu vesileyle teşekkür eder, bütçemizin milletimize, devletimize ve sizlere hayırlara vesile getirmesini diliyorum.

Teşekkür ediyorum.