Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/3119) münasebetiyle |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 22 .05.2025 |
MUSTAFA OĞUZ (Burdur) - 703 sayılı KHK'nin 11'inci maddesiyle 351 sayılı Kanun'un 11'inci maddesinde yapılan değişiklik uyarınca Gençlik ve Spor Bakanlığının yurt dışında program, proje ve faaliyetlerini yürütmek üzere koordinasyon ofisleri kurulabilmekteydi. Ancak bu düzenleme Anayasa Mahkemesinin 7/12/2023 tarih ve 2018/117 esas 2023/212 sayılı Kararlarıyla iptal edilmiştir. İptal gerekçesi bu hükmün 7142 sayılı Yetki Kanunu kapsamını aşması ve kanunla düzenlenmesi gereken bir alanda KHK'yle işlem yapılmasıdır. Dolayısıyla koordinasyon ofislerinin hukuki zemini ortadan kalkmış, yurt dışı faaliyetlerin yürütülmesinde mevzuat boşluğu oluşmuştur. Yapılan düzenlemeyle Anayasa Mahkemesinin iptal gerekçesi doğrultusunda koordinasyon ofislerine ilişkin hüküm bu kez 3289 sayılı Gençlik ve Spor Hizmetleri Kanunu'na dercedilmektedir. Bu düzenlemeyle Gençlik ve Spor Bakanlığının yurt dışında koordinasyon ofisi kurabileceği, bu ofislerin görev, personel, ücretlendirme ve harcama usullerinin Cumhurbaşkanı tarafından belirlenebileceği açıkça düzenlenmektedir. Düzenlemeyle Bakanlığın yurt dışındaki faaliyetlerinde kurumsal temsil ve idari koordinasyon gücü tesis edilmektedir. Bugün itibarıyla koordinasyon ofisi kurulmasına ilişkin yalnızca 2016 yılında Türkiye ile Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti arasında bir uluslararası anlaşma imzalanmış ancak henüz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti tarafından onay prosedürü tamamlanmamıştır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde Gençlik ve Spor Bakanlığına ait 5 yurt müdürlüğü bulunmaktadır. Bu yurtlar toplam 7.041 öğrenciye hizmet vermektedir. 52 geçici personel görev yapmakta, temizlik ve güvenlik hizmetleri de bu hizmete dâhildir ancak bu yapılar tek elden idare edilemediği için hem koordinasyon zayıflamakta hem de yasal dayanaktan yoksun işlem yapılmaktadır. Koordinasyon ofislerinin personeli ve harcamaları için yapılacak işlemler önceden belirlenen bütçe kalemlerinden karşılanacak şekilde düzenlenecektir. Yeni ofislerin kurulma kararı verilmedikçe otomatik bir mali yük oluşturmamaktadır.
Sağ olun Başkanım.