| Komisyon Adı | : | (10/235, 837, 1601, 1602, 1800, 1801) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | PwC Türkiye Dijital Hizmetler Lideri Cem Kaan Aracı'nın, Türkiye'de faaliyet gösteren bir şirketin yapay zekâdan beklentileri ve nasıl bir mevzuatın onları hızlandıracağı hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 28 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 15 .04.2025 |
AYŞE KEŞİR (Düzce) - Ben de teşekkür ediyorum hem Komisyonumuza hem sizlere katkılarınızdan dolayı.
Ben biraz daha felsefik ve etik bir soru sormak istiyorum: Özellikle perakende sektöründe ya da hizmet verdiğiniz firmalar özelinde bu kişiselleştirme, bütün temel nokta o aslında yani yapay zekânın güç aldığı bence en büyük felsefi dayanak ürün ve hizmetin kişiselleştirilmesi. Bu perakende son tüketici için de geçerli, kurumsal hizmet alan firmalar için de geçerli. Bu nerede duracak yani buradan distopik bir kaygı duymalı mıyız? Nerede duracak bu? Bu kişiselleştirme çünkü ciddi bir felsefik ve etik tartışmayı da beraberinde getirecek gibi görünüyor. Bu konudaki görüşleriniz, öngörünüz nelerdir?
Teşekkür ediyorum.