KOMİSYON KONUŞMASI

LÜTFİYE SELVA ÇAM (Ankara) - Teşekkür ediyorum Sayın Bakanım.

Şimdi, "Yapay Zekâ ve Gazeteciliğin Geleceği" kitabını aldık. Ben medyadaki diğer meslekler için yapay zekâ giriyor hayatımızın her noktasına. Bu noktada Anadolu Ajansı'nın gençlere yönelik bir çalışması var mı yönlendirme açısından? Silinecek olan birtakım mesleklerle ilgili olarak sizin yaptığınız bir çalışma var mı?

Bir diğer konu: Google'da bir araştırma yaptığımızda belli bir algoritmayla önümüze birtakım şeyler sunuluyor ve mesela, Anadolu Ajansı'nın doğru haberciliği noktasında önümüze belki gelmiyor, çok çok gerilerde; biz kendimiz araştırdığımız zaman bulabiliyoruz. Bu noktada algoritmik ayrımcılık için bir düzenleme var mı? Global olarak bunu soruyorum ve biz ne yapmalıyız? Belki sizin bir fikriniz vardır.

Diğer konu, doğru ve tarafsız habere ulaşma konusunda yapay zekâ bir destek olabilecek mi genel anlamda? Sadece Anadolu Ajansı için konuşmuyorum. Mesela çatışma bölgelerindeki belge ve bilgiler noktasında bir haber öne sürülüyor ve dünyanın diğer ucunda bu habere itibar edebilecek bir yaklaşım olabiliyor. Doğru habere bizi ulaştıracak filtreler, filtrelemeler yapay zekâ aracılığıyla yapılabilir mi?

Teşekkür ediyorum.

ANADOLU AJANSI GENEL MÜDÜR YARDIMCISI OĞUZ ENİS PERU - Evet, yapay zekâ konusunda bizim mesleklere karşı bakış açımız, sonuçta yapay zekâ kendisi bazı meslekleri ortadan kaldırırken bazı meslekleri açıkçası kendisi getirecek ve içeride de bizim bu yapay zekâyı kullanan çalışanların geliştirilmesi, eğitimi hususu ya da yapay zekâyı kullanacak çalışanın seçilmesi hususunda bir bakış açımız var. Bunlarla ilgili çalışmalarımızı yürütüyoruz. İK politikası olarak da güncel teknolojilerin kullanılması anlamında da İK politikamız var. Onu ifade edebilirim.

Doğru habercilik konusunda, açıkçası, Sayın Vekilim, az önce sunumda da bahsettiğim kişiselleştirme, haberin kişiselleştirilmesi hususu burada çok kritik. Doğru kaynaklardan gelecek olan haberleri biz de açıkçası süzgeçten geçirerek, kendi muhabirlerimiz ağıyla da doğru gelen, ihbar sisteminden gelen haberleri kendi muhabirlerimizin de doğrulamasıyla ancak gündeme getirebiliriz. Yapay zekâ mutlaka bu tip ürünleri olacaktır. Yani kaynak seçimini, işte güvendiğiniz kaynaklardan seçerek size haber akışını, onu düzenleyecek sistemleri mutlaka geliştirecektir. Belki önümüzdeki günlerde bizim de buna benzer çalışmalarımız, ürünlerimiz çıkabilir.