KOMİSYON KONUŞMASI

MEVLÜT KARAKAYA (Ankara) - Sayın Başkan, çok teşekkür ediyorum.

TEDAŞ'ın çok Değerli Genel Müdürü, Yönetim Kurulu Başkanı, kamu kurum ve kuruluşlarımızın değerli temsilcileri, Değerli Bakan Yardımcımız; öncelikle bu görüşmelerin, denetim faaliyetlerinin ülkemize ve kurumumuza hayırlara, başarılara vesile olmasını diliyorum.

Tabii, kurumun kamu maliyesi ve enerji sektörü içerisindeki yeri yalnızca teknik denetimle sınırlı değil; TEDAŞ enerji arz güvenliği, dağıtım kalitesi, şebeke altyapısının geliştirilmesi, kırsal bölgelerde elektrik arzının sürdürülebilirliği açısından son derece etkin bir kurumumuz; önemli çalışmaları var, önemli faaliyetleri var. TEDAŞ asıl kendi ana statüsünde yer alan işlev ve görevlerini yerine getirme konusunda ciddi yatırımlar yapıyor ve sonuçları itibarıyla da gerçekten teşekkür edeceğimiz, takdir edeceğimiz durumlar ortaya çıkıyor.

Tabii, mali tabloları itibarıyla, Sayın Genel Müdürün de ifade ettiği gibi, kurum sadece kâr üzerine odaklanan bir yapıda değil ama biraz önce de ifade ettiğim gibi, bu kamu iktisadi teşebbüsünün asli işlev ve görevlerini yerine getirirken belki bazen mali konuları ikinci planda alması gerekebiliyor. Yine, biraz önce Sayın Bakan Yardımcımızın da diğer KİT toplantısında ifade ettiği gibi, hazır bir kapasite oluşturmak da elbette bir kapasite maliyetlerini, "standard cost"ları meydana getiriyor, bunların da doğal olarak bir yüklenimi var.

Tabii, enflasyon muhasebesinin sonuçlarından bahsetti Sayın Genel Müdür, özellikle son dönemde kârları daha bir... Aslında biz enflasyon muhasebesini daha gerçeği göstersin maksadıyla yapıyoruz ama bu biraz da kurumumuzun parasal varlıklarının ve parasal kaynaklarının yapısıyla da alakalı çünkü enflasyon muhasebesi doğal olarak parasal olmayan kalemlerden değil, parasal kalemlerden, parasal varlık ve parasal kaynaklardan ortaya çıkan bir durum. Tabii, sonuç itibarıyla belli bir teknik ve esasa göre yapılan mali tabloların yeniden ifadesi anlamına gelen bir uygulama. Dolayısıyla bu uygulamanın da bu tür sonuçları olacak. Bu, dediğim gibi, kurumun da yapısıyla alakalı.

Dedik ki TEDAŞ kırsalda da enerjinin sürekliliğini sürdürmek açısından önemli. Bilemiyorum ama -burada veya Genel Kurulda da karşılaşıyoruz- 81 ilden milletvekillerimizden "Benim ilimin köyünde işte şu altyapıda eksik var." falan diyen pek yok, varsa da çok az ama ben Ankara Milletvekiliyim...

ORHAN SÜMER (Adana) - Adana Türkiye'nin 7'nci ili Başkanım.

MEVLÜT KARAKAYA (Ankara) - Adana'yı hallettik, Adana yine iyi kötü halloldu.

ORHAN SÜMER (Adana) - Ben 5 tane ilçe sayarım.

MEVLÜT KARAKAYA (Ankara) - Eksiklerini yine söyleriz, tamam. Ben Adana milletvekiliyim hâlâ, Adanalılar da öyle diyor zaten, ben gidince "16'ncı vekil." diyorlar, Allah razı olsun hepsinden.

ORHAN SÜMER (Adana) - Neyse sözünüzü kesmeyeyim. Siz olduğunuz için öyle söyledim Sayın Başkanım.

MEVLÜT KARAKAYA (Ankara) - Ama bu da iyi, "16" diyorlar, "1'inci" falan demiyorlar.

Dolayısıyla, efendim, Ankara bu konuda... Sayın Genel Müdürüm, Sayın Bakan Yardımcım da biliyor aslında bu konuların büyük bir çoğunluğunu; Ankara'nın maalesef taşrası... Biz bu çatı altında 600 milletvekiliyiz aslında, Ankara'da yaşıyoruz ama Ankara'yı da genellikle merkezden, kendi yaşadığımız yerlerden ibaret görüyoruz. Ankara'nın bir de taşrası var. Emin olun, Ankara'nın taşrası birçok ilimizden hatta önemli bir kısmından, neredeyse tamamından -tamamıyla mukayese ettiğimizde- bu tür hizmetlerde biraz geri kalıyor maalesef.

Sayın Genel Müdürüm, ben toplantıdan sonra vereceğim. Yani hâlâ bu ağaç direkler Ankara'nın köylerinde dolaşırken tepemize yıkılacak durumda. Aydınlatma konusunda hakikaten eksiklikler var. Ben bu konuyu da bir şekilde burada gündeme getirerek çalışmalarınızda başarılar diliyorum. Doğrudan bu sizinle alakalı değil ama denetimi boyutuyla olduğu için size bu noktada bir kamu kurumu olarak aracı kılma istek ve talebiyle tekrar teşekkür ediyorum.