| Komisyon Adı | : | MİLLİ SAVUNMA KOMİSYONU |
| Konu | : | Afyonkarahisar Milletvekili Ali Özkaya ve Antalya Milletvekili Atay Uslu ile 133 Milletvekilinin Siber Güvenlik Kanunu Teklifi (2/2860) |
| Dönemi | : | 28 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 15 .01.2025 |
EYLEM ERTUĞ ERTUĞRUL (Zonguldak) - Sayın Başkanım, burada "Başkanlıkta siber güvenliğin sağlanmasıyla ilgili görevleri yürütmek üzere sayısı Cumhurbaşkanınca belirlenecek sözleşmeli uzman personel çalıştırabilir." ifadesi var. Burada personel istihdamı konusunda çok geniş, muğlak, belirsiz ifadeler kullanılmış. Çok böyle spesifik ve özel bir alan, ciddi uzmanlık isteyen bir alan ama burada liyakate esas atamalar mı yapılacak? Burada Cumhurbaşkanına çok ciddi geniş yetkiler verilmiş. Siber güvenlik gibi ciddi bir konuda kimler görevlendirilecek? Bununla ilgili net hiçbir bilgi yok.
Şimdi, burada da gene Anayasa’nın 128'inci maddesine aykırı bazı durumlar var. Burada "Bu kişilerin atanması, nitelikleri, görev ve sorumlulukları, disiplin hükümleri ve mali ve sosyal haklarının kanunda açık bir biçimde düzenlenmesi gerekir." diyor. Bu esasların kanunla düzenlenmesi gerekirken Siber Güvenlik Kuruluna karar alma yetkisi tanınması Anayasa’nın 128'inci maddesine aykırı olduğu gibi, aynı zamanda yetki devrinin sınırlarının da aşılması anlamına gelecek bir Anayasa'ya aykırı yetki devri yapıldığı anlamına gelmektedir. Şimdi, burada bazı daha önce de yaşadığımız, biliyorsunuz, sıkıntılar var, trol olayları var, trol orduları var, trol kadroları var. Burada bu iş buna evrilebilir, ne olacağının net bir şekilde belirlenmiş olması lazım, muğlak bir şey bırakılmaması gerekiyor. Aynı hâkimlere ve savcılara tanınan yetkilerin burada Bakanlığa tanınması gibi burada bir yetkinin muğlak olarak verildiğini görüyoruz. Bu da daha önce -dediğim gibi- tecrübe edildi, bunların tekrar yaşanmasına neden olabilir diye düşünüyoruz. O yüzden bu maddenin reddedilmesini isteyeceğiz biz.
Teşekkür ediyorum.