Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
Konu | : | 2025 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Teklifi (1/278) ve 2023 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Teklifi (1/277) ile Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Karayolları Genel Müdürlüğü c)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü ç)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 3 |
Tarih | : | 25 .11.2024 |
İZZET AKBULUT (Burdur) - Sayın Başkan, değerli milletvekilleri, Sayın Bakan, saygıdeğer bürokratlar; Burdur bir tarafı Antalya, bir tarafı Muğla, bir tarafı Denizli, bir tarafı Afyon, bir tarafı da Isparta olunca, malum, bir geçiş güzergâhı. Turizm, madencilik ve tarımsal anlamda da faaliyetleri olduğundan dolayı, geçiş güzergâhı olması sebebiyle birçok kazaya da ne yazık ki yol açan bir bölgede bulunmakta ama Sayın Bakan, çevresinde bu kadar büyük il olmasına rağmen ne yazık ki şehrin hiçbir giriş noktasında bir köprülü kavşağın olmayışı, bir alt geçidin bulunmayışı gibi birçok konu da hemşehrilerimiz tarafından Ulaştırma Bakanlığından beklenen hizmetler. Burdur-Fethiye kara yolu -bilmiyorum ama- herhâlde ölümlü trafik kazalarının en çok yaşandığı kara yollarından bir tanesidir; ne yazık ki daha geçen hafta, yine, 2 yurttaşımıza mezar olan bir yer ama ne yazık ki uzun yıllardır da hâlâ tamamlanamadı. En son kaza olan bölge, çok sık kaza alan bir bölge; çelik bariyerlerle kapatılması durumunda karşılıklı çarpışma sonucu olabilecek bir kazanın engellenebileceği apaçık ortadayken o çelik bariyerleri getirmekte ne yazık ki Bakanlığınız yine çok zorlandı. Bu anlamıyla Burdur sizden bu konuda yardım beklemekte.
Yine, aynı güzergâhta, Burdur-Fethiye yolu üzerinde, Kuruçay mevkisinde çok kazalar yaşanıyor; yolun eğimiyle alakalı bir problem olduğu düşünülüyor. Yine, az önce bahsettiğim o Hacılar köyünün kavşak ve virajı sıklıkla kazaya sebebiyet veriyor ama Bakanlığın burayla alakalı ekstra bir çalışma yapıp yapmadığı konusunda tereddütler var.
Yine, aynı bölgede devam ederken Bademli ve Kağılcık köyleri kavşaklarında sürekli kaza olmakta. Yine, devam ederken, Fethiye yolu üzerinde Çavdır, Bölmepınar, Kozağaç ve Büyükalan kavşaklarında bir sürü kaza, ölümlü kaza olmasına rağmen hâlâ bir tedbir alınmamış durumda.
Tefenni ilçemiz ve Antalya Korkuteli'ni birbirine bağlayan bir yol var. Az önce bahsettiğim gibi, tarım sektörünün çok yoğun geliştiği bir bölge olduğu için sıklıkla kamyonların geçtiği bir bölge ama ne yazık ki o kadar dar ki -duble yol da değil- yani bırakın iki aracın yan yana geçmesini, siz Korkuteli'nden çıksanız, ben Tefenni'den çıksam neredeyse birbirimizle yaya olarak bile çarpışacağımız darlıkta görünüyor.
Yine, Antalya güzergâhına baktığımız zaman, Kurna Kavşağı'nda sürekli kazalar olmakta; Ağlasun Sapağı, Kuzköy Kavşağı yine aynı kaderi yaşamakta.
Yeşilova ilçemiz var Sayın Bakan, dünyaca ünlü, o "Türkiye'nin Maldivleri" dediğimiz Salda Gölü'nün olduğu ilçemiz, orada da turizm yoğunluğu yaşandığı için bir çevre yolu talebi var ama yıllardan beri yine karşılanmıyor. O Salda Gölü'ne gelmek için kamyonlar da aynı yolu kullanıyor, otobüsler de diğer araçlar da aynı yolu kullanıyor; bir çevre yolunun yapılmasına ihtiyaç var.
Yine, Bucak ilçemizden Kızılkaya ve Korkuteli yolunun tamamlandığıyla alakalı, Kızılkaya beldemiz ile Korkuteli arasındaki yolun tamamlandığıyla alakalı Ulaştırma Bakanlığının bir ilanı vardı ama daha tamamen tamamlanmadığıyla alakalı da birçok yurttaşımızdan şikâyet geliyor; orayı da kontrol ettirmenizi sizlerden rica ediyoruz.
Yine, Bucaklı hemşehrilerimizin çok sık seslendirdiği Burdur-Antalya yolu güzergâhında Çubukbeli Tüneli var ve bu Çubukbeli Tüneli'nin de ne hikmetse -bu en çok söz verilen yıl- 2017 yılında yapımı tamamlanacaktı ama daha henüz bir çalışmanın başladığı da gözlemlenmiş değil Sayın Bakan.
Kıymetli Bakanım, yine, o meşhur yıl olan 2017; o yıl kim vardı Bakanlıkta bilmiyorum ama en çok söz o yıllarda verilmiş. Yine, hızlı trenin Burdur'a geleceğiyle alakalı bir müjde verilmişti, bütün billboardlara giydirilmişti, dönemin milletvekilleri boy boy fotoğraflarıyla paylaşmıştı ama 2024'ü bitiriyoruz, öyle bir hızlı tren geçmedi. Eskişehir-Kütahya- Afyonkarahisar-Isparta-Burdur-Antalya güzergâhı bekleniyor hızlı trende, bunun için de mevcut tren istasyonunun taşınması gerekiyor diye düşünüyoruz çünkü mevcut tren istasyonu taşınmadan böyle bir hattın oluşturulması mümkün değil. Mevcut tren istasyonu da şehir içinde 6 tane mahallenin tam ortasından geçiyor, birçok insanı, birçok yurttaşı mağdur ediyor; 1. OSB'ye taşınmasıyla alakalı 2019'da yine bir sözü vardı Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğünün, daha yerine getirilmiş değil.
Teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.