Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Sinop Milletvekili Nazım Maviş ve 101 Milletvekilinin Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi (2/2239) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 04 .07.2024 |
NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Şimdi, tabii, uygulama detaylarını kanuna dercetmemiz ya da kanuna yazmamız zaman zaman bunlar değişiklik gösterebileceği için mümkün değil. Bunlar uygulamayla düzenlenecek şeyler; bir.
İkincisi, Değerli Hocam, 30 büyükşehirde planlanıyor. Şu anda zaten farklı büyükşehirlerde 11 tane Millî Eğitim Bakanlığımızın hizmet içi eğitim kurumları var, eğitim müesseseleri var, işte mesela -Erzurum Vekilimiz burada- Erzurum'da çok büyük bir hizmet merkezi var. Öncelikli olarak bu 11 hizmet merkezi başta olmak üzere diğer illerde de yine Bakanlığımızın okulları, büyük okulları ve Bakanlığımızın bazı kurumları burada akademinin eğitim merkezleri olarak değerlendirilecek. Dolayısıyla herhangi bir yeni yapı ihdası, yeni bir yatırım ihtiyacı doğurmayacak şekilde mevcut imkanlar değerlendirilecek.
İkincisi, burada üniversitelerdeki hocalarımızdan yararlanıldığı gibi ayrıca kurumun kendi öğretmenleri içerisinden öncelikli olarak başöğretmenlerden, başöğretmenler içerisinden temin edilemediği takdirde uzman öğretmenlerden, son kademede de en kıdemli öğretmenlerden eğitimci arkadaşlar seçilecekler.
ŞENOL SUNAT (Manisa) - Uygulama öğretmeni olarak mı?
NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Tabii, uygulama öğretmeni olarak burada ama dediğim gibi, yine YÖK'le yapılan karşılıklı iş birliği çerçevesinde üniversitelerden de burada eğitimci arkadaşlarımız görevlendirilecekler.
ŞENOL SUNAT (Manisa) - Peki, teorik dersler konusunda bir çalışma yapıldı mı? Yani eğitim fakültesinde gördüğü pedagojik formasyon derslerini bir daha almasının anlamı yok öğrencilerin.
NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Şöyle Hocam, şunu ifade etmekte fayda var: Bakın, mesela, mesleki eğitimin 54 alanının öğretmenleri eğitim fakültesi dışındaki diğer fakültelerde yetişiyor. Dolayısıyla bu arkadaşlarımızın bu açıdan... Hani akademiyi başka açılardan eleştiriyoruz ama gerçekten birtakım ihtiyaçlar açısından da bunu görmemiz, değerlendirmemiz lazım. Öbür taraftan, Türkiye'de sadece 6 alanda öğretmen yetiştirme işi, eğitim...
ŞENOL SUNAT (Manisa) - Doğru değil Hocam, daha önce de söyledim, 6 alanda değil; eğitim fakülteleri 28 alanda öğretmen yetiştiriyor.
NAZIM MAVİŞ (Sinop) - "Sadece 6 alanda..." derken "sadece" kelimesini yanlış kullanmış olabilirim, Haldun Bey ikaz ediyor burada haklı olarak; bir.
İkincisi, eğitim fakültesi ve fen-edebiyat fakültesi dışında 62 farklı alandan da öğretmen istihdamı yapıldığı için bu arkadaşlarımızın mesleğe hazırlanmaları açısından burası önemli.
Üçüncüsü, öğretmen yeterlilikleri belgesi var, zannediyorum 2017 yılında ilan edilmişti Değerli Vekilim. Öğretmen yeterlilikleri belgesinde bir öğretmenin mesleki alan bilgisi, mesleki becerisi, tutum ve değerleriyle ilgili Millî Eğitim Bakanlığımız uzun çalışmalar sonucunda bir yeterlilik belgesi yayınladı. Dolayısıyla buradaki derslerin esasını, özünü ve dayanağını bu yeterlilik belgesi oluşturuyor. Zaten baştan beri konuşuyoruz, burada esas olan uygulama eğitimi. Teorik eğitimlerden alacağı notların yüzde 40'ının, uygulama eğitiminden alacağı notların yüzde 60'ının ortalaması alınmak suretiyle başarı notu ortaya çıkacak.
ŞENOL SUNAT (Manisa) - Bu teklifimizi düşünün, KPSS'yi de işin içine katın.
NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Sanıyorum yeterli Başkanım.