Komisyon Adı | : | MİLLİ EĞİTİM, KÜLTÜR, GENÇLİK VE SPOR KOMİSYONU |
Konu | : | Sinop Milletvekili Nazım Maviş ve 101 Milletvekilinin Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi (2/2239) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 04 .07.2024 |
YILMAZ HUN (Iğdır) - Teşekkür ediyorum.
Şimdi, "Disiplin kurulu ve disiplin cezalarının uygulanmasına ilişkin hususlar" başlıklı 13'üncü maddesinin (1)'inci fıkrasında disiplin kurulu üyeleri arasında sendika temsilcisine yer verilmemesi eksikliktir. Kazanılmış hakların yok sayılması anlamındadır.
Maddenin (2)'nci fıkrasının (b) bendinde "Eğitim ve uygulama merkezi müdürü, gerekçesini belirtmek suretiyle Akademi Başkanının eğitim ve uygulama merkezi dışında muhakkik görevlendirmesini talep edebilir. Akademi Başkanı talebi uygun gördüğü takdirde muhakkik görevlendirir." şeklinde muğlak bir ifade kullanılmıştır. Burada belirtilen muhakkik atamasının hangi kurumdan ve ne şekilde seçileceği belirtilmemiştir. Soruşturmanın kim tarafından yürütüleceği net değildir. Ayrıca disiplin soruşturmasına tabi tutulan öğretmen adayına muhakkik değiştirme hakkı verilmemiştir. İktidarın geçmiş dönem pratikleri düşünüldüğünde oluşturulacak disiplin kurullarının ve muhakkiklerin ne kadar tarafsız kalacağı hususu tartışmalıdır.
Teklifin "Disiplin kurulu ve disiplin cezalarının uygulanmasına ilişkin hususlar" başlıklı 13'üncü maddesinin (1)'inci fıkrasında disiplin kurulu üyeleri arasında sendika temsilcisine yer verilmemesi ayrıca büyük bir eksikliktir. Kazanılmış hakların yok sayılması anlamındadır. İktidar burada sendika temsilcilerine yer vermeyerek sendikaları yok saymıştır.
Maddenin (2)'nci fıkrasındaki "Öğretmen adaylarının işledikleri disiplin suçlarından dolayı soruşturma açmaya eğitim ve uygulama merkezi müdürü yetkilidir. Soruşturma, yetkili eğitim ve uygulama merkezi müdürü veya Akademi Başkanının, eğitim ve uygulama merkezi yöneticisi veya eğitim personeli ya da Akademi Başkanlığı personeli arasından belirleyeceği muhakkikler eliyle yürütülür." biçimindeki ifade muğlaktır. Soruşturmanın kim tarafından yürütüleceği de net değildir.
Yasa gereği hazırlık eğitimine atanmak için 657 sayılı Kanun'un 48'inci maddesindeki memuriyete atanma koşulları arandığı hâlde soruşturmanın 657 sayılı Kanun'a göre soruşturulan bakımından güvencesiz hâle getirilmesi 657 sayılı Kanun hükümleriyle çelişkilidir. Soruşturulan lehine olabilecek haklara yer verilmemiştir. Maddenin itiraz süreleri düzenlenmiştir ancak itiraz süresi kısa tutularak soruşturulanın mağdur olacağı bir durum ortaya çıkarılmıştır, bunun değiştirilmesini talep ediyoruz.
Teşekkür ediyoruz.