KOMİSYON KONUŞMASI

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Sayın Başkan, teşekkür ediyorum.

Şimdi, 6'ncı maddeye geçtik fakat cevap hakkı doğduğuna inanıyorum; özellikle Öğretmenlik Meslek Kanunu gibi çok kritik bir meslek kanununda çok tartışmalı maddelerin bulunduğu ve ekleme önerilerimizin de bir tür niyet okuması şeklinde yorumlandığı bir bağlamda, yaptığımız eleştirilere bir niyet okuması ve "bühtan" kavramı eşliğinde bir yanıt oldu. Şimdi, bühtan, kara çalmak demek. Şimdi, bizim önümüzdeki metinden, ne bu metni hazırlayanların niyetinden, subjektif arka planlarından ne de başka şeylerden değil, sadece önümüzdeki metinden hareket ediyoruz Sayın Başkan. Önümüzdeki metnin maddeleri içerisine zerk edilmiş ve bir kısmı da ayıklanmış, sansürlenmiş ve gerçekten çok kritik bir meslek grubunun felsefesini, duruşunu şekillendiren, Atatürk Cumhuriyeti'nin yurttaşlık felsefesini, özellikle kız çocukları ve kadın-erkek eşitliği noktasında, laiklik konusunda, sosyal devlet konusunda yaptığımız eleştirileri bir "bühtan" kavramı eşliğinde bize yansıtmayı ben açıkçası doğru bulmuyorum, yanlış buluyorum ve sorduğumuz sorulara da verilmiş bir cevap olarak da hiçbir şekilde kabul etmiyorum. Neden? Şimdi, bakınız, teknik detaylar vereceğim ve hızla yanıtlanması isteğiyle başka sorular soracağım.

Şimdi, bakın, Atatürkçülük, sosyal bilimler derslerinin içeriğinden önemli ölçüde çıkarıldı mı, çıkarılmadı mı? 4'üncü, 5'inci, 6'ncı, 7'nci sınıflar için hazırlanan sosyal bilgiler müfredatında Atatürk'ün adı, cumhuriyet felsefesi sadece "Etkin Vatandaşlık" bölümünde "Atatürk'ün Türk Demokrasisinin Gelişimine Katkısı" başlığı altında verildi mi, verilmedi mi? 5'inci sınıf sosyal bilgiler kitabında "Atatürkçülüğü ve Atatürk İnkılaplarını Öğreniyorum" ve "Atatürk İlke ve İnkılapları" bölümü çıkarıldı mı, çıkarılmadı mı? Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni'nde tek bir kelime dahi Atatürk'e referans verilmeden koca bir metin üretildi mi, üretilmedi mi? "Türk İnkılabı ve Atatürk" bölümü dersin sadece yüzde 25'lik bölümüne ayrılırken "İkinci Dünya Savaşı'ndan Küreselleşme Sürecine Kadar Türkiye" bölümü dersin yüzde 40'ına kadar tahsis edildi mi, edilmedi mi? Bunun gibi çok sayıda eğitimcilerden, öğretmenlerden, gerçekten bu ülkenin demokrat, cumhuriyetçi ve yurttaşlık felsefesine inanan, Atatürk sevgisini kendisine şiar edinmiş, parti ayrımı gözetmeksizin, muhafazakâr, milliyetçi sosyal demokrat, Türk, Kürt her kesimden öğretmenlerden aldığımız metinler bize, Millî Eğitim Bakanlığının, geçtiğimiz yirmi iki yıl boyunca, hangi seçimi kazanmış olursa olsun -nasıl kazandıklarını da ayrıca tartışırız da- hangi gerekçeye sığınırsa sığınsın, müfredatta çok ciddi bir tahribatı ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin arkasından uygulamaya geçirilmek istenilen Öğretmenlik Meslek Kanunu'nda da çok ciddi, niyet okumayla sınırlı kabul edilemeyecek, Öğretmenlik Meslek Kanunu'nun ruhuna ve felsefesine aykırı bir çerçeveleme, bir kalıba sokma ve bir özden, bir ruhtan, cumhuriyetçi bir prensipten uzaklaştırma girişimini görmememizi beklemesin.

Şimdi, Sayın Maviş "bühtan" dedi, "niyet" dedi "Biz iyi insanlarız." dedi vesaire. Şimdi, biz şu soruları sorduk ve cevap bekliyoruz; siyasi cevaplara da siyasi cevap verebiliriz ama teknik olarak bunları açıklamak zorunda kaldım. Şimdi, "Türkiye Cumhuriyeti" ibaresini bu Hükûmet çıkardı kurumların üzerinden.

(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Süreniz doldu, lütfen son cümlelerinizi ifade ederseniz.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Şimdi, koro hâlinde, heyetler hâlinde cumhuriyete, Atatürk felsefesine hakaret etmiş insanlar en üst makamlarda ağırlandı mı, ağırlanmadı mı? "Keşke bu ülke Kurtuluş Savaşı'nda zafer kazanmasaydı da hilafet kalsaydı." diyen insanlar, bakanlık düzeyinde, siyasetçi düzeyinde, hatta Cumhurbaşkanlığı düzeyinde taltif edildi mi, edilmedi mi?

Fakat şunu da ben bir tür riyakârlık ve ikiyüzlülük olarak görüyorum, bunu belirtmek zorundayım Sayın Başkan: Şimdi, Aziz Sancar bu memleketin medarıiftiharı, memleketin güzide bir evladı, tıp fakültesinden yetişmiş ve Nobel Ödülü kazanmış, yüreğinde Atatürk sevgisi, cumhuriyet sevgisi olan, 86 milyon yurttaşı ayrımsız bir arada tutan bir vatandaşımız, bir hocamız, bir Nobel sahibi bir bilim insanı. Şimdi, Hükûmet bu hocamızı her türlü kampanyası, her türlü propagandası için, PR'ı için gezdiriyor fakat bu hocanın Atatürk sevgisinin, cumhuriyet sevgisinin, cumhuriyetin ilerleme, aydınlanma, gençleri okutma, öğretme ve öğretmenlik felsefesinin temel prensiplerinni Öğretmenlik Mesleği Kanunu Teklifi'ne konulmasını kabul etmiyor. Şimdi, böyle bir şey kabul edilebilir mi?

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın Vekilim, bir cümle demiştim ama...

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Böyle bir şey kabul edilebilir mi?

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - İnanın, ardı ardına çok fazla konuşma talebi var.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Biz bunu kabul etmiyoruz.

Orta Doğu'yla ilgili de şunu söyleyeceğim: Bakın, bu ülkede Talibancı, IŞİD'ci, İhvancı, envaiçeşit Orta Doğu, Orta Asya menşeli radikal terör örgütü mensubu ya da potansiyel uyuyan hücreler okullarımızda, üniversitelerimizde ya da vatandaşlık verilmiş şekilde aramızda dolaşıyorlar; bunların işlediği cinayetler, katliamlar hepimizin malumu, detayları hep birlikte sıralayabiliriz. Daha geçen gün benzeri bir yargılama sonuçlandı.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın Vekilim, lütfen...

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Şunun için söylüyorum, bakın...

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Dört dakika daha fazla kullandınız. Lütfen... Diğer arkadaşlarımızın hakkını istismar ediyorsunuz.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Hep sloganik şeyler söylüyorsunuz ya! Karşılığı olmayan şeyler söylüyorsunuz!

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Sloganik değil efendim. Millî Eğitim Bakanlığı ve millî eğitim felsefesi, Öğretmenlik Meslek Kanunu'na siz bunu...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Size mi kaldı bu toplumun Atatürkçülüğünü test etmek!

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Tabii bize kaldı ve sadece bize kaldı. Atatürkçülere...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Siz Atatürkçüsünüz de başkası Atatürkçü değil mi ya!

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Siz değilsiniz. O zaman teklifimizi kabul edin ve maddeleri koyun. Koyun o zaman maddeleri, teklifimizi kabul edin, üç paragrafı koyamıyorsunuz.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Peki, Sayın Vekilim...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Siz anlamamakta ısrar ediyorsunuz.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Siz anlamıyorsunuz ve inkâr ediyorsunuz.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın Vekilim, teşekkür ediyoruz.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - "Anayasa'nın temel ilkeleri" dedik, Türk Millî Eğitim Kanunu'ndaki amaç ve ilkelere atıf yapıyor." dedik.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Bunu madde olarak koyun. Peki, o zaman Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni'ne neden koymadığınızı ifade edin.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın Vekilim, karşılıklı konuşmayalım.

Teşekkür ediyoruz.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Ayıptır ya! Karşınızda milletvekili var, Anayasa'ya sadakat konusunda her birisi yemin etmiş, demokrasiye inanarak buraya gelmiş insanları IŞİD'le, Taliban'la, bilmem neyle özdeşleştirmek...

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - 1915 Çanakkale Zaferi kutlamalarında, 30 Ağustos Zafer kutlamalarında neden yapmadığınızı şey yapın.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın Vekilim, teşekkür ederim.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Bu insanları farklı şekillerde himaye ettiniz. Nasıl yargılandıklarını biz de biliyoruz.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Siz terörle yan yana dururken biz terör mücadelesi verdik.

İSMET GÜNEŞHAN (Çanakkale) - Alın o zaman maddeye, sorun kalmasın.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Maddeye alın, bu kadar.

İSMET GÜNEŞHAN (Çanakkale) - Niye almıyorsunuz, neden almıyorsunuz?

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Nezaketle anlatmaya çalışıyorum, siz hâlâ bizi Atatürk ilke ve inkılaplarına karşı suikast düzenlemekle itham ediyorsunuz, bühtanda bulunuyorsunuz; kabul etmiyoruz bunu!

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Sayın vekillerim, lütfen...

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - İtham değil, bu bir gerçektir; bu madde, Öğretmenlik Meslek Kanunu'na koyduğunuz bu ifadeler Atatürkçü, cumhuriyetçi...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Hiçbir ifade koymadık.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Koymadığınız ifadeler zaten sizi gösteriyor.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Dedik ki: "Türkiye Cumhuriyet Anayasası'nın temel ilkelerine, Türk Millî Eğitim Kanunu'nun amaçlarına ve ilkelerine..." Siz bunu anlamamakta hâlâ ısrar ediyorsunuz.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Hiçbir öğretmen derneğine, sendikasına... Bunu koymadığınız sürece bunu biz...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Bir çocuk gibi bizi sınava tabi tutmak istiyorsanız bunu kabul edemeyiz.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Peki, Sayın Vekilim, teşekkür ediyoruz.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Bu sınavı geçemediğinizi itiraf ediyorsunuz.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Böyle bir derdimiz yok, sizin sınavınızdan geçmek gibi bir derdimiz yok.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Bu metni değiştirmediğiniz sürece...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Biz yirmi iki yıldır bu milletin sınavından geçerek geldik buraya.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Sınavdan geçemediniz, Millî Eğitim Bakanlığı bu ülkenin en başarısız Bakanlığıdır.

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Hayır efendim, o senin değerlendirmen. Yirmi iki yıldır biz bu ülkeyi nereden aldık, nereye getirdik; bunun rakamları var.

FETHİ AÇIKEL (İstanbul) - Memlekette öğrenciler açlıktan bayılıyor, öğretmenler ev kiralayamıyor, öğretmenleri 14 bin liraya istihdam ediyorsunuz. 80 bin kusür...

NAZIM MAVİŞ (Sinop) - Bak, önümde bir kitapçık var; bu ülkeyi nereden aldık, nereye getirdik, bu ülkenin eğitim sistemine neleri kattık, bu ülkenin öğretmenlerine... Hepsi burada var. İkide bir çıkıyorsunuz, Atatürkçülüğümüzü ispatlamaya kalkıyorsunuz.

OTURUM BAŞKANI FİLİZ KILIÇ - Peki, teşekkür ediyoruz sayın vekillerimiz. Düşüncelerinizi ifade ettiniz.