Komisyon Adı | : | BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU |
Konu | : | Türk Sivil Havacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2194) |
Dönemi | : | 28 |
Yasama Yılı | : | 2 |
Tarih | : | 05 .06.2024 |
ULAŞ KARASU (Sivas) - Öncelikle şunu öğrenmek istiyorum: Şu anda mevcut işletilen hava alanlarından hangileri ormanlık alanın üzerine kurulmuştur? Hangileri böyle bir düzenlemeye ihtiyaç duymaktadır? Hangi hava alanlarında böyle bir düzenleme ihtiyacı doğmuştur? Bir.
İkincisi, bu havaalanları yapılırken, özellikle yap-işlet-devret modeliyle yapılan havaalanlarında... Çünkü burada artık havaalanlarında konaklamanın, lokantanın, alışveriş merkezlerinin çok ciddi getiri sağladığını görüyoruz. Yap-işlet-devret modeliyle yapılan havalimanlarında şimdi bu firmalara ikinci bir kıyak çekilmektedir. Bunun amacı nedir? Yani bu ihale şartnamelerinde yazılması gereken, sözleşmede olması gereken tesislerle bitmiş havalimanları için ayrıcalıklı imtiyazlar tanınmaktadır. Bunlara niçin gerek duyulmaktadır? Yani bunlarla şu anda yapılmış, tamamlanmış, işletmeye açılmış havalimanları için âdeta yeni imtiyazlar tanınmaktadır. Bu havalimanları hangisidir? Öncelikle onu öğrenmek istiyorum.
Ayrıca, bu otoyollarda yapılacak yük aktarma tesislerinin... Az önce vekilim de ifade etti gibi şu anda otoyolları düşündüğümüzde, işte, Marmara Otoyolu, İstanbul-İzmir Otoyolu yani daha böyle arazinin, tesislerin pahalı olduğu, rantın daha yüksek olduğu bölgelerde bu ihtiyaçlar niçin doğmuştur? Yani bunları kim işletecektir? Bunların işletmecisi kimdir? Burada önü açık bir düzenleme var. Karayolları mı işletecek bu tesisleri, firmalar mı işletecek, kimlere verilecek? Yine aynı şekilde ihaleler mi yapılacak? Bunları da açıklamanızı istiyorum.