KOMİSYON KONUŞMASI

EDNAN ARSLAN (İzmir) - Teşekkürler Sayın Başkan.

Bu "Kooperatif Bilgi Sistemi" diye bilinen KOOPBİS 2021 yılında tamamlanarak hizmete alınmış. Ticaret sicil kayıtlarının, finans tablolarının, yönetim kurulu yıllık faaliyet raporlarının, genel kurul evrakının, ortaklara ait bilgilerin sistemden, kuruluşundan itibaren bir yıl içerisinde sisteme girilmesi hususunda kooperatif ve üst yönetim kurulu üyelerine hükümlülük getirmiş. Şimdi, sisteme giriş sürecini tamamlayamayanlara biz bir artı birden itibaren iki yıl daha süre uzatımı yetkisini Bakanlığa tanımlıyoruz. Giriş yapmayanlara idari para cezasının önüne geçmek adına yapıyoruz bunu. Şimdi, süre uzatımında kooperatif pay defterinde faal olarak yer alan ancak Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası bulunmadığı için KOOPBİS'e kaydı yapılmayan ortaklarla ilgili eksik bilgi ve belgeler gerekçe olarak sunuluyor Komisyonumuza. Şimdi, ülkemizdeki kooperatif sayısı ve ortak sayısı kaçtır? Bunların ne kadarı sisteme entegre edilebilmiştir? Veri girişleri niçin bu kadar geridir? Hâlâ hiç ortak verisi işlenmeyen kooperatiflerin olmamasının sebebi nedir? Sistem ve yazılım problemi var mıdır? Neden bu işler bu kadar uzamaktadır? Bürokrasinin azaltılması ve dijital Türkiye çalışmaları Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinin koordinesinde hepimizin bildiği şekilde yürütülüyor. Ayrıca, dijital dönüşüm politikası kapsamında tüm kurumların koordineli hareket etmesi, hizmetlerin E-Devlet Kapısı'na entegre edilmesi de bu Ofisin görevleri arasında. 2024 yılında Cumhurbaşkanlığı bütçesinden Ofise aktarılması öngörülen kaynak 293 milyon TL. Kaynak mı yetersiz geldi yoksa kamu kurumları arasında koordinasyon mı eksik, bu konularda Komisyonumuzun aydınlatılmasının ben faydalı olacağını düşünüyorum.

Teşekkür ederim.