| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2016 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu Tasarısı (1/529) ile 2014 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/297) a) Millî Eğitim Bakanlığı b) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı c) Yükseköğretim Kurulu ve üniversiteler |
| Dönemi | : | 26 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 11 .02.2016 |
HİKMET AYAR (Rize) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Sayın Başkanım, Sayın Bakanım, değerli arkadaşlar; hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Çok söz alan bir Bütçe Komisyonu üyesi değilim ama konu millî eğitim olunca ben bir anda on beş-yirmi sene öncesine gittim. Evet, bir Komisyon üyesi olarak konuşuyorum ama aynı zamanda 4 çocuğu liseden üniversiteye geçmiş bir baba olarak da konuşuyorum. 28 Şubat süreci bir anda hafızamda o günkü gibi canlandı. En büyük oğlum, o yıllarda liseye geçecekti, ben kendim mali müşavir olduğum için de oğlumu İİBF yani idari bilimler fakültesinde okutmak istiyordum, onun için de ticaret lisesine vermek istedim. Bakın, çok önemli bir şey söyleyeceğim arkadaşlar, hepiniz hatırlıyorsunuz ama unutmuş olabiliyoruz, imam hatipten bahsetmiyorum, ticaret lisesine vermek istedim ama rehber hocası dedi ki: "Yeni sistemde ticaret lisesinde okuyanlar İİBF'ye gidemezler, kazanmaları mümkün değil." Bir inceledim, bir araştırdım, gördüm ki endüstri meslek liselerine gidenler, düşünün, makine bölümünde okuyacak ama makine mühendisliğine gidemeyecekti. Ticaret lisesini okuyanlar İİBF'lere, işletmelere gidemeyecekti. Sağlık meslek liselerini okuyanlar eczacılığa, tıpa gidemeyecekti. Bu sistem nereden geldi, nasıl geldi? Evet, 28 Şubat süreci çok şeyleri tahrip etti ama millî eğitimi kökünden tahrip etti, buna dikkatinizi çekmek istiyorum. Ve o gün söyledik ve daha sonra yaşadığımız bir şey var. Ara eleman bulamayacağız dedik bu sistemi uygularsanız. Nitekim sanayide eleman bulamadık, yetmedi. Ben ofisimde, büromda yardımcı eleman ihtiyacım olduğu zaman kara kara düşünmeye başladım çünkü bulamadım, abartmıyorum, emin olun bulamadım. Birçok arkadaşım da benim gibi aynı sıkıntıları çektiler. Böyle bir süreçten gelen bir millî eğitimden bahsediyoruz. Evet, AK PARTİ iktidarları bu katsayı garabetini daha kısa sürede çözebilirdi. Geç çözdük ama son yıllarda Sayın Bakanıma nasip oldu. Bu süreçten sonra, evet, süreç belki yavaş işledi ama millî eğitim 1'den, sıfırdan başlamadı, eksilerden geldi, bugünlere geldi. Onun için ben Sayın Bakanıma teşekkür etmek istiyorum.
Bu süreç gerçekten hâlen tamire muhtaç Sayın Bakanım yani her şey mükemmel değildir ama böyle bir geçmişi olduğunu vurgulamak için özellikle söz aldım. Ve bu sözü almışken de bir konuya daha işaret etmek istiyorum. Bugün uygulamasında, yani ben çocuklarım sayesinde bu konuda bir ihtisas yapmış gibi bir durumum var, yani master yapacak kadar konuyla ilgilenmek zorunda kaldım, sistemi bildiğimi iddia ediyorum, şu anda da üniversiteye geçişte belki katsayı yok ama ortaöğretim puanında bir haksız uygulama var. mutlaka biliyorsunuz, ben hatırlatmak istiyorum. Çok subjektif değerlerle notlar veriliyor, bir okulda bir bakıyorsunuz, bir başka okulda belki 50 alıp geçemeyecek notlar bir başka okulda 90'la... Çünkü bu, üniversiteye girişte bir avantaj sağlıyor. Bunları önleyecek tedbirleri alacığınıza da inanıyorum, zamanımı da doldurmadan hepinizi tekrar saygıyla selamlıyorum, bütçemizin hayırlara vesile olmasını temenni ediyorum.