| Komisyon Adı | : | ANAYASA KOMİSYONU |
| Konu | : | Tekirdağ Milletvekili Mustafa Şentop, MHP Genel Başkanı Osmaniye Milletvekili Devlet Bahçeli, AK PARTİ Grup Başkanı Sivas Milletvekili İsmet Yılmaz, AK PARTİ Grup Başkanvekili Tokat Milletvekili Özlem Zengin, AK PARTİ Grup Başkanvekili Kayseri Milletvekili Mustafa Elitaş, AK PARTİ Grup Başkanvekili Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, AK PARTİ Grup Başkanvekili Çankırı Milletvekili Muhammet Emin Akbaşoğlu, AK PARTİ Grup Başkanvekili Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç, MHP Grup Başkanvekili Manisa Milletvekili Erkan Akçay, MHP Grup Başkanvekili Sakarya Milletvekili Muhammed Levent Bülbül, BBP Genel Başkanı Ankara Milletvekili Mustafa Destici ve 326 Milletvekilinin; Türkiye Cumhuriyeti Anayasasında Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4779)(Devam) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 6 |
| Tarih | : | 24 .01.2023 |
AHMET ÖZDEMİR (Kahramanmaraş) - Başkanım, teşekkür ederim.
Çok kısa izah etmek istediğim bir konu var. Aslında, 41'inci maddeyi geçtik ama 24'üncü maddede bence farklı yorumlara sebep olabilecek bir konuşma vardı, onu düzeltmek istiyorum.
Teklif, 1'nci maddesinin ikinci fıkrasındaki "Hiçbir kadın; dinî inancı sebebiyle başını örtmesi ve tercih ettiği kıyafetinden dolayı eğitim ve öğrenim, çalışma, seçme, seçilme, siyasî faaliyette bulunma..." diye devam eden kısımdaki "tercih ettiği kıyafet" kavramı... Aslında dinî inanca dayalı bir "tercih ettiği kıyafet" tanımlaması var burada ve böyle anlaşılması gerekir çünkü orada kullanılan veya aslında bir önceki ibareye bağlanmak istenilmiş ama bu belki bu metinden daha iyi anlaşılamamıştır ama gerekçede bu açıkça yazılıyor, gerekçede diyor ki: "Dinî inancı sebebiyle başını örtmesi ve yine bu sebeple..." "ve yine bu sebeple" diyerek, aslında "dinî inanç" tabirini kuvvetlendiriyor yani alelade bir kıyafet ya da herhangi bir kıyafet değil "dinî inancı sebebiyle kullandığı kıyafet" diye gerekçe de aslında bu hususu güçlendirmiş. Yine gerekçenin ikinci anlatımında bunu daha da detaylandırmak için "...söz konusu kıyafetin bir kadının dinî inancı sebebiyle başını örtmesine ve yine bu sebeple tercih ettiği kıyafete engel olmayacak nitelikte..." diyerek oradaki tercih edilen kıyafet tanımının dinî inancın gereği olan "tercih edilen kıyafet" olduğunun bilinmesini istiyoruz. Yoksa, tercih edilen kıyafet oradaki dinî inançtan ayrıldığı zaman bu önü alınamayacak bir noktaya gelecek; o yüzden de bunun böyle anlaşılmaması gerektiğini, gerekçeyi okuyarak izah etmek istedim.
Teşekkür ederim.