KOMİSYON KONUŞMASI

İBRAHİM AYDIN (Antalya) - Teşekkür ediyorum Başkanım.

Sayın Başkanım, Sayın Bakanım, değerli Komisyon üyeleri, değerli milletvekilleri, çok kıymetli bürokrat arkadaşlarım, basın mensupları; yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum.

Biraz geç oldu ama en azından kayıtlara girmesi adına hızlı bir şekilde konuşmamı yapacağım.

Ülkemizin en önemli altyapı kuruluşlarının başında gelen Karayolları Genel Müdürlüğünün ülkemiz genelinde yaptığı çalışmalar gerek ülke kalkınmasında gerekse insanımızın ekonomik, sosyal ve kültürel yaşamında büyük gelişmeler sağlamıştır. 2016 yılı başı itibarıyla, Karayolları Genel Müdürlüğünün sorumluluğunda, 2.289 kilometre otoyol, 31.215 kilometre devlet yolu ve 32.740 kilometre il yolu olmak üzere toplam 66.244 kilometre yol ağı bulunmaktadır. Bu yol ağının 43.405 kilometresi sathi kaplama, 19.206 kilometresi bitümlü sıcak karışım kaplamalıdır. Önümüzdeki yıllarda da bitümlü karışım yatırımları ağırlıklı olarak devam edilecektir. Ayrıca, 75 adet yol kenarı denetim istasyonları faaliyet göstermektedir. Özellikle tehlikeli madde taşımacılığı denetimi daha kapsamlı hâle getirilecektir. Taşımacılıkta Türkiye Avrupa'da ve dünyada önemli bir konumda. Taşımacılık sektöründe gerçekten söz sahibi ülkeler arasında yer alıyoruz. Asya, Afrika ve Avrupa gibi 3 eski kıtanın birbirine en yakın olduğu yerde kıtalar arasındaki bağlantıyı sağlayan Türkiye'nin de bu stratejik konumu itibarıyla kara yolu koridorlarının geliştirilmesi kaçınılmazdır. Yollarımızda trafik güvenliğini artırıp kazaları azaltmak ve ölüm oranını düşürmeyi amaç edinen bölünmüş yollarla, aynı zamanda, sanayi, ticaret ve turizmi geliştirmek, bölgesel kalkınma dengesini iyileştirmek, işletme giderlerinde tasarruf etmek, seyahat konforunu artırıp seyahat süresini azaltmak hedeflenmektedir. Bugün bölünmüş yol çalışmalarında önemli ölçüde mesafe katedildiğini görüyoruz. Öyle ki, 2003 yılı öncesinde bölünmüş yol ağıyla sadece 6 ilimiz birbirine bağlıyken bölünmüş yollarla bağlı il sayımız 75'e çıkmıştır. Bölünmüş yollar bugün toplam yol ağımızın yüzde 37'sini oluşturmasına rağmen bütün yol ağımızda hareket eden trafiğin yaklaşık yüzde 80'i hizmet veriyor. Giderek artan hedeflerle, hızla sürdürülen çalışmalarla, bölünmüş yol uzunluğu 2016 yılında 25.230 kilometreye, 2019 yılında 30 bin kilometreye, 2023 yılında ise 36.500 kilometreye ulaştırmak hedefleniyor. Trafiğe açılan bölünmüş yollarda yapılan araştırmalarda son on bir yılda trafik artışı dikkate alındığında ölü sayılarında yaklaşık yüzde 62 oranında azalma sağlanmıştır. Burada, tabii, değişik hesaplamalar var ama eğer bölünmüş yollar olmamış olsaydı, bugün, tabii, daha farklı kazalar olup daha çok insan kaybolacaktı.

Seçim bölgem olan Antalya'ya gelince, Antalya gerçekten son yıllarda büyük hizmetler aldı. Özellikle duble yollarda, Antalya-Alanya arasındaki "ölüm yolu" denilen D 400 yolu bitirildi.

Fakat tabii ki Antalya turizmin başkenti, dünyaya açılan penceresi ülkemizin. Burada köprülü kavşaklar yapılıyor şu anda. Belki siyasi tarihimizde ilk olan, ezberleri bozan olaylar oluyor ve iktidar partisinden olmayan belediye başkanları bile Ulaştırma Bakanlığına ve Karayolları Genel Müdürüne teşekkür tabelaları asıyorlar. Yani, Büyükşehir Belediye Başkanımız Menderes Türel, "Antalya'ya İyi Gelecek." denen tabelanın yanına "Ulaştırma Bakanlığına ve Karayolları Genel Müdürlüğümüze teşekkür ediyoruz." diye tabelalar asılıyor. Bu güzel bir örnek, teşekkür etmek. Ve yine havaalanları olarak çok güzel hizmetler aldık. Tabii ki önümüzdeki yıllarda -taşımıyor tabii- Antalya-Alanya otobanı burada da gördüğüm gibi birinci öncelik sırası. İnşallah bu yapılacak.

Ben bürokrat olarak çalıştığım yıllarda, Muğla ve İzmir'de bölge müdürlüğü yaparken, gerçekten, tabii ki, "Bu yollar yapılıyor, çevre tahrip ediliyor." gibi düşünülse de Orman Genel Müdürlüğünden sonra belki en fazla fidan diken genel müdürlük Karayolları Genel Müdürlüğü. Yani, buna gözlerimle şahit olduğum için burada hakkını teslim etmek lazım. Tabii ki çevreye duyarlı bir şekilde yollar geçecek.

Ben fazla da uzatmak istemiyorum tekrar yapmamak adına. Benden önceki konuşmacılar çoğu konularda konuşmalarını bitirdiler.

Antalya'mıza olan hizmetlerden dolayı Bakanlığımıza ve bürokratlara teşekkür ediyorum.

Özellikle bir de PTT Genel Müdürlüğü gerçekten... Yani kendini yenilemeyen kurum ve kuruluşlar bir bir yok olmaya mahkûmdur. Ama bu nasıl yapıldı da bu şekilde kendini yenileyebildi, diğer kurumlara örnek olması lazım.

Ben bu duygu ve düşüncelerle, ülkemiz kara yolu ulaşımında bugün sağladığımız başarıların temelinde kuşkusuz AK PARTİ'nin ülkemize ve insanımıza hizmet aşkı, sağlanan kaynakları etkin ve verimli kullanma becerisi, Sayın Cumhurbaşkanımızın, Başbakanımızın, Hükûmet üyelerinin ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanının ekibine sağladığı moral ve motivasyon desteği bulunmaktadır.

Bu hizmetlerin artan bir hızla devam etmesi temennisiyle hepinize saygılar sunuyorum.