| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Devlet Memurları Kanunu İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/4527) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 30 .06.2022 |
ORHAN YEGİN (Ankara) - Başkanım, teşekkür ediyorum.
28'inci maddede, Kültür Bakanlığı Döner Sermaye Kanunu'nun "Döner sermayenin kullanma alanı" başlıklı 3'üncü maddesinde düzenleme yapıyoruz.
(Uğultular)
BAŞKAN CEVDET YILMAZ - Değerli arkadaşlar, biraz sessiz olabilirsek... Teklif sahibini anlayamıyoruz, duyamıyoruz. Sonra, yeterli izahat olmadı diye şikâyet ediyoruz.
Buyurun.
ORHAN YEGİN (Ankara) - Bakanlığın görev alanına giren hizmetlerin yerine getirilmesi için gerektiğinde mevcut başlıkların biraz daha artırılarak mal ve hizmet satın almak için, bina ve taşıt kiralaması yapmak maksadıyla hizmetlerin sürekliliği ve devamlılığı için harcamaların döner sermayeden yapılabilmesine imkân sağlıyoruz. Mesela, Bakanlığımızın bünyesinde ören yerleri var, müzeler var, koruma kurullarının gitmesi gereken yerler, yapması gereken işler oluyor. Döner sermaye Bakanlıkta birçok işte aslında kullanılıyor fakat zaman zaman buralara giderken, görevlere giderken, faaliyetlere giderken araç kullanmak, araç kiralaması yapmak gibi ihtiyaçlar ortaya çıkıyor. Bunun döner sermayeden de yapılabilmesi; yine, bina kiralaması, taşıt kiralaması, mal ve hizmet alınabilmesine dönük işlerin döner sermayeden yapılabilmesine imkân veren bir düzenleme getiriyoruz 28'inci maddeyle.
Madde 34'te... Şimdi, "kış turizmi günübirlik tesisleri" diye özetleyelim. Orman Genel Müdürlüğünde Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yapılan kiralamalar var. Bu kiralamalar neticesinde bu tesisleri işleten işletmeciler var. Bu işletmeciler, Turizmi Teşvik Kanunu çerçevesinde Turizm Bakanlığına geçmek, Turizm Bakanlığı tarafından denetlenmek, standardını oradan onaylatmak gibi bir fırsat açmıştık, ondan yararlanmak istiyorlar fakat bu tesislere bağlı farklı tesisler var; mesela, konaklama tesisi var ama ona dönük olarak bir de telesiyeji var, teleferiği var. Onlar da birbirinden farklı işletme koşullarına bağlı farklı tesisler gibi algılanıyor, bizim bu Turizmi Teşvik Kanunu'nun içerisine girmiyor. O yüzden burada, kış turizmindeki günübirlik tesislerin ve Tarım ve Orman Bakanlığınca kış turizmi merkezlerinde günübirlik ve mekanik tesis hattı amaçlı yapılan kiralama sözleşmelerinin de geçici 12 madde kapsamına alınmasını öngörüyoruz.
Diğer, 35'inci maddede de... Az önce yine bahsetmiştik, Turizmi Teşvik Kanunu diye bir kanun yapılmış ve o kanundaki birçok müracaat süresiyle ilgili son süreyi "28 Temmuz 2022" tarih olarak ilan etmiştik fakat bazı alanlarda istisna koymuştuk, daha erken müracaat süreleri vermiştik. Mesela, demiştik ki o zaman: "İlk defa plaj işletmesi açacak kişiler en yakın belediyeden ruhsat aldıktan sonra turizm işletme belgesi için valiliğe müracaatını yedi gün içinde yapması şartını koymuştuk." ve bunun yanında Turizmi Teşvik Kanunu çıkmadan önce plaj işletmesi olan yani işletme olarak var olan mevcut yerlerin de bu kanun çerçevesinde ruhsatlandırabilmesi için bir aylık bir başvuru süresi koymuştuk yani kanundan önce var olan yerlere, plaj işletmelerine: "Bu kapsamda ruhsat için bir ay içerisinde gelin, müracaat edin, değerlendirmeniz yapılsın." demiş, bir aylık süre vermiştik. Kanun çıktıktan sonra da yeni kurulacak olanlara belediyeden ruhsat aldıktan sonra yedi gün içerisinde valiliğe başvurma şartı getirmiştik. Şimdi, bu 2 şartı yerine getiremeyen hem o bir aylık süreyi kaçıran kurulu işletmeler var hem de valiliğe, belediyeden ruhsatı aldığı hâlde yedi gün içerisinde müracaat şartını kaçıran yeni işletmeler var. Bu kanunla onlara diyoruz ki: "Arkadaşlar, bizim, Turizmi Teşvik Kanunu'ndaki son tarih olan 28 Temmuz 2022 artık hepiniz için son tarih. Bu tarihe kadar müracaat ederseniz hakkınız var, yoksa hakkınız kalmayacak." Özet olarak bu noktada bunları söyleyebilirim.