KOMİSYON KONUŞMASI

HAMZA DAĞ (İzmir) - Şöyle: Şimdi, bir önceki Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'la uyumlu bu kanun ama biz benzer bir düzenlemeyi iki sene önce yapmış olduğumuz sosyal medya kanununda da -aslında sizin önerdiğiniz şekilde oradaki düzenleme- yani Türkiye'de temsilciliği birincide açmadı, para cezası; ikincide açmadı, para cezası; üçüncüde BTK, Sulh Ceza Mahkemesine başvuruyor. Arkadaşlarımız çalışırken, buradaki düzenlemeyi Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre bir çalışması var. Burada da Bakanlık bir karar veriyor, karşılığında Sulh Ceza Mahkemesine gidiyor yani bunu şöyle söyleyebilirim Tahsin Bey: Arkadaşlar, kanunun kendi sistematiği içinde bir bozulmaya meydan vermeyecek şekilde bir çalışma yapsınlar Genel Kurulda değerlendirelim. Yani normalde baktığınızda sizin dediğiniz de yapılabilir, yapılmaz diye bir şey yok benim anladığım kadarıyla ki yani Bakanlık Sulh Ceza Mahkemesine başvuracak, Sulh Ceza Mahkemesi karar verecek; diğerinde de Bakanlık direkt idari işlem uyguluyor, idari işleme karşı işletmeler veya bireyler, oradaki muhatap olan kişiler İdare Mahkemesine değil Sulh Ceza Mahkemesine başvuruyor. Yani buradaki yükümlülüğü kişiden alıp Bakanlığa veriyorsunuz. Ben, bunu, Bakan Bey'le de biraz önce, gitmeden önce değerlendirdik. Kanunun kendi sistematiği içinde bir bozulmaya meydan vermeyecek şekilde tekrar çalışsınlar, Genel Kurulda değerlendirelim.