KOMİSYON KONUŞMASI

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Ben, müsaade ederseniz, bu 3'üncü öneriyle ilgili konuşmak istiyorum çünkü onu konuşuyoruz. Bu genelinde dediklerine de cevap vereceğim.

OTURUM BAŞKANI NEVZAT ŞATIROĞLU - Nasıl isterseniz.

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Şimdi, hakikaten, Demiryolları için, bu trafoların maksimum gücüyle çalışması şeklinde para alınması büyük sıkıntı çünkü inşallah, Ankara-İstanbul ya da işte, Sivas tamamlanınca çok yüksek kapasitede tren çalışacak. Dolayısıyla da devamlı üst seviyede para ödenmemesi için KİT Komisyonu olarak EPDK'ye bir tavsiye kararı alabilir miyiz? Yani burada büyük enerji sarfiyatı var, onu önlememiz lazım Demiryolları olarak. Güzel bir öneri ve de çalışmalar devam ediyor.

Müsaade ederseniz, gelelim Deniz Bey'in yani resmî olmayan bir rapordan okuduklarına; onaylanmış bir rapor değil. Konu şu: Demiryolları hızlı tren yapıyor; Ankara-İstanbul. Gerçi şöyle bir sıkıntı da var bizde: Yapmayana bir şey diyen yok ama yapanı "Niye yapmadın?" diye herkes zorluyor. Bu beni mutlu ediyor yani Antalya Vekilimiz de -sağ olsun- "Hemen hızlı tren getirin." diyor, İzmir de "Biz de istiyoruz."

AYHAN EREL (Aksaray) - Aksaray'a da istiyoruz ağabey.

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Aksaray, tabii, Aksaray da istiyor, her yere isteniyor, Diyarbakır da istiyor... Yani yüz yıl geçti, kimse bir şey yapmadı, yirmi yılda AK PARTİ nüfusun yüzde 50'sini taşıyan hızlı tren yaptı. İnşallah, hepsini yapacağız. Biz de sizden yanayız; bir an önce İzmir de bitsin, Antalya da bitsin, ben çok istiyorum ve de sizlerin hepsi istedikçe de çok seviniyorum.

Şimdi, Ankara-İstanbul hattı yapılırken... Hakikaten, Demiryolları 100 tane tünel yaptı şu ana kadar; bir Bolu Tüneli'ni herkes anlata anlata bitiremiyordu, AK PARTİ geldi, bitirdi. 100 tane tünelden 1 tünel hakikaten sıkıntılı çıktı. Dağ -nasıl anlatayım- kum gibi bir dağ yani çok yumuşak.

MEHMET HABİB SOLUK (Sivas) - Höllük toprağı, höllük.

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Höllük toprağı, bilenler bilir.

Konu şöyle: Bu TBM makinesi seçtikten sonra, dağa girince, TBM makinesi döndükçe o kum gibi toprak devamlı üstten geliyor yani bütün dağı alması lazım, orada kaldı. Onun üzerine biz de bir karar aldık; yanından bir başka yol, 50 kilometrelik bir yol yapıldı ve Ankara-İstanbul açıldı. Dolayısıyla da burada bir kamu zararı yok, bir problem yok ancak daha sonra tüneli ihale ettiler. O ihale yöntemi de ihale yöntemi yani "Birine verildi, verilmedi." meselesi değil, bu Meclisin yaptığı kanuna göre yapıldı ve ihale edildi. Dolayısıyla, bunların yani yapılan işlerin eleştirisi kolay, eleştirin tabii; daha da dikkatli olsun Demiryolları, daha dikkatli yapsınlar, daha ucuza yapsınlar. Ama beni mutlu eden, hakikaten her ilimizin bir an önce hızlı tren gelmesini istemesi önemlidir. Ben de isteyeyim bari oldu olacak; Bu Sivas-Erzincan Demir Yolu Hattı'nın da bir an önce ihale edilmesi lazım. Biz de seçimlerde söz verdik, dedik ki: Ankara...

BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Kimden isteyelim?

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Demiryolculardan. Şimdi, ben, şey değilim...

BEDRİ YAŞAR (Samsun) - Süleyman ağabey, Demiryollarının görevi ne, nereden isteyelim yani İçişleri Bakanlığından demir yolu mu isteyelim?

SÜLEYMAN KARAMAN (Erzincan) - Yok, Demiryollarından istiyorum, ben Demiryollarından istiyorum.

Ya, Sivas-Erzincan Hızlı Tren Hattı'nın bir an önce ihalesinin yapılmasını istiyor, saygılar sunuyorum.