KOMİSYON KONUŞMASI

MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Başkanım.

Bu aslında eskinin kötü bir hastalığıdır, 2000'li yılların öncesinden bu yana bu gelir fakat 5018 sayılı Kanun'un yürürlüğe girmesinden sonra bunların azalması ve tamamen ortadan kalkması gerekirdi saydamlık gereği ama hâlâ aynı uygulama devam ediyor. Bu uygulamaya gidilmemesinin önemli gerekçesi ek bütçe ihtiyacından kaçınmaktır çünkü bir tarafa gelir, bir tarafa gider yazdığınız zaman ek bütçe ihtiyacı doğardı, dolayısıyla yürütme organı Türkiye Büyük Millet Meclisine ek bütçe getirmek istemezdi. Ama burada -ilgili maddede konuşacağım, 7'nci madde- dolaylı bir şekilde bir ek bütçe teklifi getirilmiştir, orada ayrıntılarıyla görüşlerimi ifade edeceğim. Madem 7'nci maddede ek bütçe getiriyorsunuz, o zaman burada "gelir ve giderle ilişkilendirilmeksizin" ibaresinin kalkması lazım. Bütçe var, ek bütçe geliyor nasıl olsa, tam ek bütçe yapmadığınız tabii de sizi kastetmiyorum, teklif sahiplerini kastediyorum. Bütçenin artan gelirleri gelir tarafına kaydedilecek, artan gelir kadar da Cumhurbaşkanı ödeneklere ilave yapabilecek. Bu yetki Cumhurbaşkanına veriliyor ise burada "gelir ve gider tarafıyla ilgilendirilmeksiniz" ibaresine gerek yok.

Teşekkür ederim.