KOMİSYON KONUŞMASI

METİN GÜNDOĞDU (Ordu) - Sayın Başkanım, çok teşekkür ediyorum.

Çok değerli milletvekili arkadaşlarımız, Kıymetli Genel Müdürümüz ve Genel Müdür Yardımcılarımız, diğer kurumlardan katılan kıymetli misafirlerimiz; hepinize saygılar sunuyorum, hoş geldiniz diyorum.

Tabii, "Devlet Demiryolları" deyince yüz altmış iki yıllık bir hikâye var geride, bu hikâyeyi bir bütün olarak görüyoruz. Yüz altmış iki yıllık hikâyenin arasında Abdülhamit Han bile var. Biliyorsunuz, Medine'ye Devlet Demiryolları gidince orada rayların üzerine keçe döşetiyor ki ses olmasın diye. Böyle bir kuruluşun bugün burada KİT Komisyonunda üst komisyonda görüşmesini gerçekleştiriyoruz. Bütün arkadaşlarımız söyleyeceklerini söylediler, ben de Devlet Demiryollarıyla ilgili birkaç hususa değinmek istiyorum.

Tabii, Trabzon Milletvekilimiz şu an burada değil, Cumhuriyet Halk Partisi milletvekili biraz önce Trabzon milletvekillerimizle ilgili bir şeyler de söyledi, açıklamalarını dile getirdi. Trabzon milletvekillerimiz tabii ki de bu açıklamaları yapacaklar, taleplerini dile getirecekler; taleplerini dile getirmişler bu taleplerin gerçekleşmesiyle ilgili de gerekli işlemlerin yapıldığına dair açıklamalar var. Biz şu gün şu saatte bitireceğiz değil, bunun çalışmalarının başlatıldığına dair açıklamalar var.

2003 öncesi, sonrası tartışmasıyla ilgili de şunu söylemek istiyorum: 2003'ten önce hızlı tren vardı da biz mi binmedik, bunu sormak istiyorum Demirel'in tabiriyle. 2003'ten sonra Türkiye'de Devlet Demiryolları bir çağ atlamıştır hızlı tren vasıtasıyla, Türkiye'de hızlı tren çağı başlamıştır ve çok şükür, biraz önce Sayın Genel Müdürümüz yapmış olduğu sunumunda da hızlı trende hangi boyutlara geldiğimizi bize aktardı, anlattı. Ben bugüne kadar Devlet Demiryollarında görev yapan hem Süleyman Ağabey hem Genel Müdürümüz hem ondan sonraki, önceki genel müdürlerimize teşekkür ediyorum.

Türkiye'de Devlet Demiryolları deyince şu son zamanda daha da büyük hızla ilerleyen bir şeyimiz var, büyümemiz var; bu da işte İpek Yolu'nun şu anda Devlet Demiryolları üzerinden ilk seferinin ve daha sonra da devam ettiğini görüyoruz.

Tabii, bizim bölgemizle ilgili Sayın Kaya'nın açıklamalarına ben de biraz değinmek istiyorum çünkü bölgemizde bu konuyla ilgili ciddi bir talep var, bu talebi biz de dile getiriyoruz. Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin hattının mutlaka olmasını talep ediyoruz çünkü biliyorsunuz, hızlı tren Samsun'a kadar gidecek, Samsun'dan Bolaman'a kadar hiçbir problem olmadan düz bir arazide gidiyor. Sonrasında bu işin o güzergâh üzerinden gitmesi gerektiğini hem bölgedeki sivil toplum örgütleri hem de bizler hatta bölgenin tamamındaki sivil toplum örgütleri dile getiriyor. Biz de bu talebi burada sizlere iletmiş olalım çünkü o bölgede sahilden gittiği takdirde daha farklı, hızlı trenden daha iyi bir verim alınacağını düşünüyoruz, daha fazla yolcu taşıyacağını düşünüyoruz, böyle bir şeyimiz var. Trabzon-Erzurum hattı elbette olabilir, ona itiraz etmiyorum ama o hattan daha verimli bir hat olacağını biz bölgedeyken milletvekili arkadaşlarımız hem de o bölgedeki sivil toplum örgütleri bunu dile getiriyoruz.

Ben çok fazla da uzatmak istemiyorum. Tabii, bizim 2023, 2053, 2071 hedeflerimiz var. İşte, biraz önce dedim ya, Sayın Genel Müdürümüz sunumda da bahsetti, bu hedefler içerisinde Türkiye'de Devlet Demiryollarıyla ilgili yatırımları gerçekleştireceğiz; bunu hep beraber yapacağız, bu ülke için yapacağız, bu topraklar için yapacağız ve gelecek nesillere bunu bırakacağız. Onun için, ben bu gayreti gösteren, bugüne kadar Ulaştırma Bakanlığı yapan bakanlarımıza, şu anki Sayın Bakanımız Adil Karaismailoğlu'na ve çalışan bütün ekibine, Genel Müdürümüze, Devlet Demiryollarına hizmet eden bütün çalışan ekibe teşekkür ediyorum, saygılar sunuyorum.