| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 12 .02.2015 |
HAYDAR AKAR (Kocaeli) - Ben de onu söyleyecektim. Şimdi, hurdaya kadar beklemeye gerek yok. Takipteki kredi diye düşünelim diğer bankalarda öyle adlandırılıyor yani tahsil edilemeyecek krediler veya sıkıntı yaşanan kredileri takipteki krediler oldular. Doğru, beşte 1 fiyatına çelik gelmiş ve yeni yapılmış bir gemi yani çok eski bir gemi değil, hurdaya gidecek gemi değil. Şimdi beşte 1 fiyatına... Kaç grostonluk olduğunu bilmiyorum ama onun muadili dünyada yapılan ve satılan gemiler mutlaka vardır ve gemi ticareti de devam ediyor. O fiyata çekersek en azından bulundurma maliyetinden yani stok maliyetinden kurtulmuş oluruz. Bu gemiler durdukları yerde çürüyecekler, muhtemelen bakımı yapılmadığı zaman, üzerinde bir işlem yapılmadığı zaman çürüyecekler. Bir realite var, çelik fiyatları gemi yapım tarihinde belli. Şimdi çelik fiyatları belli. Aynı grostonluk gemilerin kaça satıldığı piyasa fiyatları belli, bunların yüzde 10'u altında falan çıkarsanız en azından hurda fiyatının üzerinde bir bakım maliyetlerini düşürmüş olarak satmış ve kurtulmuş olursunuz. Şimdi, burada her gün durdukça bu size zarar yazıyor aslında gördüğüm kadarıyla. Belki bir şey yapmıyorsunuz ama değerinden kaybediyor gemiler. Bundan sonra ben çelik fiyatlarının falan da çok tavan yapacağını, yükseleceğini düşünmüyorum çünkü konjonktürel olarak yapı böyle dünyada. Bir an evvel elden çıkartmakta fayda var, bunu doğru usullerle, yollarla yaparsak çıkar diye düşünüyorum.