| Komisyon Adı | : | (10 / 3200, 3361, 3362, 3364, 3365) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | TBMM İç Tüzüğü'nün 105'inci maddesi gereğince Komisyon çalışmaları için bir aylık ek süre talep edilmesine ilişkin karar |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 10 .02.2021 |
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Değerli vekillerimiz, malumunuz Komisyonumuzun çalışma süresi 10 Kasım 2020 tarihinde başladı ve Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü'müze göre üç ay, artı bir aylık bir çalışma süremiz mevcut.
Değerli arkadaşlar, Meclisin de on günlük tatil kararı dolayısıyla Komisyonumuzun ilk üç aylık süresi 20 Şubat tarihinde doluyor. Ek süremizi kullanabilmek için de Meclis Başkanlığımıza İç Tüzük'ün 105'inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca talep yazımızı göndereceğiz, o talep yazısı öncesinde de ben Komisyon üyelerimizin oylarına sunacağım.
Değerli üyelerimiz, Komisyonumuzun çalışma süresi için ek sürenin alınabilmesini ve Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü'nün 105'inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca da sürenin 20 Şubat 2021 tarihinden geçerli olmak üzere bir ay uzatılması hususunda talep yazımızın Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına gönderilmesini oylarınıza sunuyorum: Kabul edenler... Etmeyenler... Oy birliğiyle kabul edilmiştir.
Arkadaşlarımız, ilgili kararı değerli vekillerimize imzaya sunacaklar.
Teşekkür ediyorum.
III.- SUNUMLAR (Devam)
1.- Toplu Konut İdaresi-Ankara Büyükşehir Belediyesi İnşaat, Emlak, Mimarlık ve Proje AŞ Genel Müdürü Ferhat Ertürk'ün, uygulamaları ve kentsel dönüşüm konusundaki yaklaşımları hakkında sunumu (Devam)
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Evet, Genel Müdürümüz Ferhat Ertürk'e tekrar teşekkür ediyoruz.
Tabii, TOBAŞ, bugün, gerçekten, bu büyüklükte çok önemli bir projeyi başarmış bir müşavir firma olarak önemli deneyimlerini, süreç içerisinde uygulamadan mevzuata kadar karşılaştıkları birçok hususu ve bizim de kentsel dönüşüm kanunlarımızda ilk uygulamasıyla birçok değişikliğe, birçok yeniliğe, gelişime sebebiyet vermiş, Kuzey Ankara Kent Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi'nin de detaylarını bizlerle paylaşmış oldular.
Tabii, öneriler kısmında da önemli hususlar vardı. Öncelikle, tabii ki yargısal süreçlerin hızlandırılması, gerekirse bunların ihtisas mahkemeleri şeklinde gayrimenkul ihtisasına yönelik yeni mahkemelerin kurulması ve bu noktada da varsa kentsel dönüşüme ilişkin tüm mevzuattaki yargısal süreçlerin öncelikli ve hızlı tamamlanmasına dair mevzuatta yapılabilecek değişikler bunlara da işaret ettiniz. Bunlar zaten bizim de Komisyonumuzun çalıştığı önemli hususlardan biriydi.
Bir de bütün belediyelerimizin, kentsel dönüşüm yürüten belediyelerimizin TOBAŞ benzeri müşavir kuruluşlarla bu süreçleri yönetmelerinin çok isabetli olacağına değindiniz. Tabii, şimdi, TOBAŞ hakkında bize de biraz daha bilgi verirsiniz. TOBAŞ'ın bugüne kadar devam eden bir faaliyeti var, en önemlisi de bahsettiğiniz bu Kuzey Ankara Girişi Kentsel Dönüşüm Projesi. O günden bugüne TOBAŞ başka dönüşümler için ne gibi faaliyetler sürdürdü? Yapısı nasıl? Ve bu model sürdürülebilir olarak diğer ölçeklerde, daha küçük ölçeklerde nasıl modellenebilir, nasıl tavsiye edilebilir? O yönüyle TOBAŞ'ın hâlen devam eden farklı müşavirlik hizmeti sunduğu işler var mıdır?
Bir de 5.070 adet finansman konutu -11 bin küsur adet hak sahipliği konutunun yanında 5.070 adet finansman konutu- üretiminden de bahsettiniz ve proje maliyetleri içerisinde finansman konutlarının maliyetlerini de zikrettiniz. Bu finansman konutları proje maliyetinin yüzde kaçını karşılayabildi, satışı mevzubahis oldu? Satışı karşılığında proje maliyetine ne kadar katkı sağladı? Bu proje kendi kendini finanse edip bütün altyapı, rekreasyon, cami ve sosyal donatıların alt-üst yapılarının inşası için gerekli olan kaynağa ne kadar katkı sağlamış oldu? O kısımlara da değinirseniz memnum olacağız.
Diğer milletvekillerimizin de soruları var, onlara da söz vereceğim inşallah.
Buyurun.