| Komisyon Adı | : | (10 / 3200, 3361, 3362, 3364, 3365) Esas Numaralı Meclis Araştırması Komisyonu |
| Konu | : | Vodafone Telekomünikasyon AŞ İş Sürekliliği ve Veri Gizliliği Kıdemli Müdürü Mustafa Komut ve Kamu İlişkileri Yöneticisi Aslıhan Özdemir'in, Vodafone'un deprem sonrası şebeke aksiyonları ve iletişim altyapı çalışmaları hakkında sunumu |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 4 |
| Tarih | : | 17 .12.2020 |
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Evet, peki, 112 nasıl? 112'yi bir telefondan, bir sim kart dahi olmasa herhangi bir şekilde aranmasının teknolojik altyapısı nasıl bir altyapıdır? Yani bir cep telefonundan, sim kartı olmayan bir cep telefonundan siz 112'yi arayabiliyorsunuz ve ulaşabiliyorsunuz. Bu hangi altyapıya, hangi teknik düzenlemeye tabi, bunu biliyor musunuz?
VODAFONE TELEKOMÜNİKASYON AŞ ANKARA HUKUKU KIDEMLİ MÜDÜRÜ TEVFİK ÖZHAN - Şöyle söyleyeyim Başkanım: Bu konuyla ilgili, aslında acil yardım çağrılarıyla ilgili BTK'nin ayrı bir düzenlemesi var. Bu düzenleme kapsamında, sizin cihazınız içerisinde bir sim kart olmasa dahi hangi baz istasyonundan sinyal alıyorsa o baz istasyonuna cihaz bağlanabiliyor, IMEI numarası üzerinden bu konumlandırılıyor. Şebekeler dünya çapında bir düzenleme olduğu için bizim santrallerimiz ve baz istasyonları buna uyumlu geliyor yani üretici bunu bu şekilde üretiyor, dünyanın her yerinde bu şekilde. Dolayısıyla, bizim elimizdeki cihazların bunları destekleyip desteklemediğini biz şu an bilmiyoruz. Bunun için bir geliştirme yapılıp üreticilerin bu şekilde cihazlar, bu şekilde santraller, baz istasyonları üretip üretmemesi bir proje konusu olarak değerlendirilebilir. Biz burada net bir şekilde cevap vermiş olmayalım çünkü hani teorik olarak sadece konuşuyoruz bu şekilde. Bu değerlendirilebilir. Biz de bunu araştıralım Başkanım.
BAŞKAN RECEP UNCUOĞLU - Tamam, teşekkür ediyorum.