KOMİSYON KONUŞMASI

MUSTAFA DEMİR (İstanbul) - Teşekkür ederim Başkanım.

"El işçiliği" dediniz ya, ben de o konuyu konuşacaktım.

İstanbul için son derece önemli olan ana arterlerimiz var. Bunlardan Haliç Köprüsü ile Mecidiye Köprüsü günde ortalama 300-350 bin aracın... Hele, Haliç Köprüsü'nde araçlar hem üstünden hem altından geçiyor. Orada güçlendirme yapılırken sürekli takip ediyordum bir vatandaş olarak. Bir defa, gerçekten el işçiliğiyle yapılan bir çalışmaydı. Gerek köprünün üzerinden geçen gerek altından geçenlerin asla rahatsız edilmediği ne görüntü kirliliği ne gürültü kirliliği ne trafiği engelleyecek herhangi bir şey olmadan, arının balını yaptığı gibi güzel bir çalışma yapıldı ve de takdire şayan ve estetik çalışmalar vardı. Orada daha önce kolonların üzerinde silindir kauçuklar vardı yani kolonla köprünün temasını sağlayan silindir kauçuklar vardı. Kauçuk pabuçların yerine daha geniş pabuçlar yerleştirildi. Nasıl bir teknoloji, onu çok merak ediyorum çünkü köprüler durduğu hâlde... Gerçi astınız mı, ne yaptınız, onu bilmiyorum. O güzel bir çalışmaydı, takdire şayan bir çalışma ve kimseyi de rahatsız etmeyen bir çalışmaydı. Hakeza Haliç Köprüsü de öyle, çelik mantolamayla gerçekleştirildi ve özel bir çalışma olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz, gerçekten İstanbullu olarak size teşekkür ediyoruz; ekibinize, çalışanlarınıza, kara yolları camiasına.

Konya'da Eşrefoğlu Köprüsü'nün karbon fiberle güçlendirildiğini söylediniz. Karbon fiber şu anda çok konuşuluyor ve uygulamada çok pratik ama genel olarak ne kadar verimli? Merak ettiğim için soruyorum çünkü hem daha uygun hem uygulanması daha kolay bir yöntem. Doğrusunu söylemek gerekirse, teknik olarak merak ettiğim için soruyorum.

Teşekkür ederim.