KOMİSYON KONUŞMASI

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Evet, çok teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.

Çok Saygıdeğer Bakanım, çok kıymetli milletvekillerimiz, Değerli Bakan Yardımcılarımız, kıymetli bürokratlarımız, basınımızın çok değerli mensupları, kıymetli hanımefendiler, beyefendiler; ben de hepinizi sevgiyle saygıyla selamlıyorum.

Sayın Bakanım, biz sizi gerçekten çok seviyoruz. Sunumunuzu dikkatli bir şekilde takip ettim. Gerçekten on sekiz yılda yaptıklarımızı burada kısa süreler içerisinde anlatmaya ne bizim gücümüz ne de zamanımız yeter. Tabii ki daha çok şey ifade etmek istediğinizi, daha çok şey anlatmak istediğinizi hep birlikte biliyoruz ama zamanla yarıştığımız için sunumunuzun yine de gerçekten çok ayrıntılı ve çok güzel olduğunu ifade etmek istiyorum. Gelecekle ilgili umutlarımız, bu anlamda yine biraz daha yeşillendi diyorum.

Bakanlığınızın, ulaştırma, denizcilik, haberleşme, bilgi teknolojileri alanında dengeli, erişilebilir, ekonomik ve güvenli hizmet anlayışıyla toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine ve ülkemizin kalkınmasına çok ciddi katkı sağladığını ifade etmek istiyorum ve bu yapılan yatırımların ülke ekonomisine katkısını, yine, tasarrufa yansımasını, istihdama etkisini ve refah seviyemizin yükselmesine katkı yapacağını, yine, yapmış olduğunuz bir analizde, sunumda ifade ettiniz; ben, bunu da çok kıymetli bulduğumu ifade etmek istiyorum.

Diğer taraftan, hızlı değişen dünyamızdaki baş döndürücü gelişmeler bir alanla sınırlı kalmamakta ve bu değişim, ulaşımdan altyapıya, iletişimden taşımacılığa hızlı bir şekilde şekillenmektedir. Bu gelişmelere en iyi ve hızlı şekilde ayak uydurmak 21'inci yüzyılda çağdaş medeniyetler seviyesine erişmek için vazgeçilmez bir gerekliliktir; siz de bunu en iyi şekilde yapıyorsunuz.

Özellikle, son on sekiz yılda yapılan yatırımlarla ülkemiz ulaşım alanında adeta çağ atladı. Yeni havalimanları, yüksek hızlı trenler, bölünmüş yollar, tüneller ve limanlar Türkiye'yi uluslararası arenada da gerçekten ön plana çıkardı. Tarihiyle, kültürüyle, medeniyet değerleriyle büyük bir ülkenin vatandaşlarıyız. Bu kapsamda "yol medeniyettir" anlayışıyla biz büyük hayalleri ve hedefleri olan bir ülkeyiz. Bu hedeflere ulaşma noktasında elbette yaptıklarımız, yaptıklarınız, son on sekiz yılda başardıklarımız gerçekten çok önemli.

AK PARTİ hükûmetleri olarak şehit kanlarıyla sulanmış bu aziz topraklarda dev gibi eserler bırakmak için karınca gibi durmaksızın, yorulmaksızın çalışıyoruz, çalışmaya da devam edeceğiz. Bu doğrultuda siyasi görüşten ve fikir ayrılıklarından bağımsız olarak ulaşım ve iletişim yatırımlarının ve çalışmalarının lüks değil, elzem olduğunu kabul ederek gecemizi gündüzümüze katıyor ve çalışmalarımızı ülkemizin her noktasına ulaştırmaya çalışıyoruz. Bu çerçevede Bakanlığımız haberleşme, demir yolu, kara yolu, hava yolu, denizcilik, altyapı ve bilgi teknolojileri alanında cumhuriyet tarihinin en büyük yatırımlarını hayata geçirerek adını tarihe altın harflerle yazdırmıştır. Tüm bu alanlardaki gelişmeler hiçbir dönemle kıyas kabul edilemeyecek oranda fazladır. Bunları saymaya az önce de ifade ettiğim gibi zamanımız da ve bizim gücümüz de yetmez. Mesela, ilk olarak kara yolları sektöründe öncelikli hedefimiz; mevcut ağın trafik güvenliğini artıracak taşıt işletme maliyetlerini düşüreceğiz diyorsunuz. Tüm yerleşme birimlerimize her mevsim hizmet götürülmesine olanak sağlayacak geometrik ve fiziki iyileştirmelerin yapılması olarak belirlenmiştir. Burada amacımız ülkemizin tamamına erişebilir bir şekilde hizmet etmek ve bu sayede bölgeler arası iletişimi sağlamak ve gelişmişlik düzeyi farklılıklarını ortadan kaldırmaya yönelik bir girişimimiz olmuştu. Bu hedeflere ulaşabilmek için gerek sektörel düzenlemeler gerekse altyapı yatırımlarıyla büyük yol katedilmiştir. Bu doğrultuda sadece kamu imkânları kullanılmakla kalmayıp özel sektör iş birlikleriyle de pek çok çalışma planlanmış ve bugün bir kısmı hayata geçirilmiştir. Bu sayede finansman kaynakları sıkıntısı ortadan kalkmış vakit kaybedilmeden ülke insanımıza hizmet etmeye kavuşmuştur. Örneğin, yatırımlarımızın bir kısmına baktığımızda bölünmüş yol uzunluğumuz 5-6 bin kilometreden bugün 28 bin kilometreye çıkarılmıştır. 2002 yılına kadar Türkiye'de toplam 50 kilometrelik tünel vardı şu an bizim 600 kilometrelik tünelimiz var, 200 kilometrelik de yapımı devam eden tünellerimiz var. Bu rakamların yüzde olarak ne ifade ettiğini varın sizler hesap edin.

Şu an sadece Artvin'de çalışan tünel uzunluğumuz 51 kilometre, diğer taraftan Yusufeli Barajı'ndan dolayı yaptığımız tünelin uzunluğu ise 56 kilometreye ulaşmıştır. Bir başka alana geldiğimizde, denizlerimize baktığımızda, 2003'te sadece 37 tersanemiz bulunurken bugün 83 tersanemiz var. Buradaki artış oranının da nasıl fevkalade olduğu gözler önünde.

CAVİT ARI (Antalya) - Hepsini sattılar, hepsini bitirdiler.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Bazen bizlerin kıyas yapmasına kızıyorsunuz ama geçmiş ile günümüzü karşılaştırmak için, maalesef siz üzülseniz de biz bu kıyaslamaları yapmaya devam edeceğiz. Ülkemiz gemi sektörü endüstrisinde Avrupa'da 1'inci, dünyada ise 3'üncü sıraya yükselmiştir. Tabii ki denizcilik anlamında ülkemizin her alanda ilerlemesi ve mesafe kaydetmesi bizim ülkemizin üç tarafının denizlerle çevrili olması anlayışını doğrulayan bir ifadedir. Bu anlamda bunu da önemsediğimizi belirtmek istiyorum.

CAVİT ARI (Antalya) - Antalya limanlarını Katarlara sattılar.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Ülkemiz Avrupa'nın 6'ncı dünyanın 8'inci yüksek hızlı tren işletmecisi hâline geldi. Demir yolu gerçekten çok önemli. Bu, şu açıdan bizim için faydalı: Bunun hem fizibil olması hem de bir ülkenin gelişmişlik düzeyini göstermesi açısından yüksek hızlı trenlerin şehir içi tren ağının gelişmiş olması bize bunu salık veriyor.

Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi Köprüsü, İzmir-İstanbul Otoyolu gibi tüm dünyada ses getiren büyük projelere Hükûmetimiz döneminde imza atıldı. Bu eserler tabii ki hepimizin, gurur duymamız lazım. Bunları ak hükûmetler yaptı ama hepimiz için yapıldı, sizler de bunlarla gurur duyabilirsiniz. Devam ediyorum. 1915 Çanakkale Köprüsü, Filyos Limanı, Ankara-Sivas ve Ankara-İzmir yüksek hızlı tren hatları gibi daha nice projelerin çalışmaları yoğun bir şekilde devam ediyor.

Sayın Bakanım, mesela ben İzmir Milletvekiliyim. İzmir'den Ankara'ya yüksek hızlı trenle gelmeyi gerçekten çok arzuluyorum. İnşallah, 2023'e doğru bu projemiz gerçekleşecek ama tabii ki size yakışan daha erken bitirmeniz, bunu arzu ediyoruz.

Türkiye'de son on sekiz yılda kara yolunda ve havalimanlarında devrimler yapıldığını daha önce ifade etmiştik. Mesela, havalimanlarımıza baktığımızda, 26 havalimanımız vardı, bugün itibarıyla bu havalimanı sayımız 56'ya çıkarıldı.

CAVİT ARI (Antalya) - Kaç tanesi yap-işlet-devret modeli?

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Terminallerimizin yolcu kapasitesi 60 milyondan bugün itibarıyla 318 milyona yükseldi.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Kapasite kullanım oranı nedir?

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın vekillerim, lütfen...

CAVİT ARI (Antalya) - Zafer Havalimanı'ndan da bahseder misiniz?

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Size söz vereceğim, sonra konuşursunuz.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Evet, söz hakkınız geldiğinde siz de cevaplarınızı...

CAVİT ARI (Antalya) - Ülkeyi soyduruyorsunuz Zafer Havalimanı'yla. Kaç yolcu için garanti verildi? Bugüne kadar devlet kaç para ödedi? Bundan bahsedin.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Şimdi, günde 300 ton olan hava kargo kapasitemiz, bugün 2.500 ton seviyesine ulaşmıştır. Yurt dışında sadece 60 noktaya yapılan uçuşlar, bugün itibarıyla 350'ye çıkmıştır. Her alanda olduğu gibi bu alanda da tarihî bir başarıya imza attık.

Yine devam ediyorum, bitmiyor. Otoyollarımıza baktığımızda, gerçekten, 1.714 kilometre olan ağımızı yaklaşık 400 kilometre ilaveyle 3.100 kilometrenin üzerine taşıdık. Yine bu kapsamda, tünellerimizin sayısını 83'ten 395'e, uzunluğunu ise 50 kilometreden 523 kilometreye yükseltmiş olduk.

Demir yollarında, ülkemizi daha önce hiç olmayan yüksek hızlı tren ve hızlı tren ağlarıyla ördük, örmeye devam ediyoruz. Şu anda 1.213 kilometre yüksek hızlı tren demir yolumuz hizmet veriyor, yakında hizmete girecek hatlarla bu rakam 2 binli rakamlara çıkacak. Ayrıca 2 bin kilometreye yakın yeni hızlı tren hattının inşası sürüyor, bir o kadarını da planlıyoruz. Bunlarla birlikte, mevcut demir yolu ağımızın neredeyse tamamına tekabül eden 11.600 kilometrelik hattını da yeniledik, yenilemeye devam ediyoruz.

Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, AK PARTİ olarak, Adıyaman'daki Nissibi Köprüsü'nden Çankırı-Kastamonu arasındaki Ilgaz Tüneli'ne, Kuzey Marmara Otoyolu'ndan İzmir-İstanbul Otoyolu'na, Malatya'daki Erkenek, Rize-Erzurum arasındaki Ovit ve İzmir-Manisa arasındaki Sabuncubeli Tünellerine kadar ülkemizin dört bir yanını eserlerle donattık. Çünkü biz hep diyoruz ki: "Aşkınan çalışan yorulmaz." Böylece, toplamda 880 milyar lirayı bulan ulaştırma yatırımlarıyla Türkiye'nin ulaşım altyapısını kalkınma hedeflerine uygun bir hâle getirdik. Biz yolları böldük, insanları birleştirdik. Demir ağlarla ülkemizi ördük, örmeye devam ediyoruz.

CAVİT ARI (Antalya) - Çok pahalıya böldünüz.

NİLGÜN ÖK (Denizli) - İnsan hayatı için değer.

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Vekilim, lütfen...

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Herkese aynı heyecanla hizmet ettik, herkese aynı anlayışla hizmet ettik. Biz bu ülkenin birileri gibi sadece sahillerini değil, her bir çakıl taşını seviyoruz ve önemsiyoruz. Milletin bize verdiği vekâlete layık olmak için gece gündüz çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz.

CAVİT ARI (Antalya) - Yarın da onlara söyleyeceğiz.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Ülkemizin 2002 ile bugünü kıyaslandığında Türkiye'nin daha dengeli bir altyapıya kavuşmuş olduğunu memnuniyetle ifade ediyoruz. Bugün ülkenin her yerinde aynı şey vardır, Edirne'de de aynı şey vardır, Ankara'da da aynı şey vardır, bütün vatandaşlarımız aynı imkânlara sahiptir. En batıdan en doğuya, en kuzeyden en güneye kadar her yere ulaştık, ulaşmaya da devam ediyoruz; bazılarını sıkıntıya sokan da bu. Milletimizin birlik ve beraberliğini, kardeşliğini büyüttük. Milletimizle kucaklaştık, uzakları yakın ettik. Sayın Cumhurbaşkanımızın katılımlarıyla 1 Kasımda Samsun'da ülkemizin en büyük demir yolu modernizasyon çalışmasının açılışını yaptık. Ondan önce Malatya'da, Şırnak'ta yüzlerce hizmeti milletimizin istifadesine gururla sunduk. Önceki yıllarda inşası biten ve bölümleri peyderpey açılan Kahramanmaraş-Göksun yolunun tamamen açılışı yapıldı. Tabii ki biz bu hizmetlerimize bütün muhalefet partili milletvekillerimizi yerinde görmeleri için davet ediyoruz, hem oradaki vatandaşlarımızın da memnuniyetini yerinde gözlemleme imkânı olur. Toplam 64,1 kilometre uzunluğundaki bu yolda 11 adet çift tüp tünel, 2 adet viyadük ve 6 adet köprülü kavşak bulunuyor. Bu köprü viyadüklerine Kahramanmaraşlı insanlarımız Âşık Mahzuni Şerif'in, Abdurrahim Karakoç'un, Cahit Zarifoğlu'nun, Erdem Bayazıt'ın, Nuri Pakdil'in, Sezai Karakoç'un ve Necip Fazıl Kısakürek'in isimlerini verdiler, hayırlı uğurlu olsun.

Hayatlarında ortaya koyabildikleri tek bir eseri dahi olmayanların yapılan her işe kulp takmaya çalışma gayretleri boşunadır. Türkiye'nin demokrasisi ve ekonomisinde geldiği seviye sayesinde artık siyaset mühendisliği yöntemleriyle ülkeye istikamet çizme projelerinin başarı şansı kalmadı kalmamıştır.

CAVİT ARI (Antalya) - Bizim yaptıklarımızı, bunu da bir kenara not edin.

NİLGÜN ÖK (Denizli) - Ne yaptın sen, ne yaptın?

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Arı, lütfen...

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Bakın, değerli arkadaşlar, devir hizmet siyaseti devridir artık, hamaset devri değildir. Bizim siyasetimiz, bu ülkenin 83 milyon ferdinin her birinin kendini özgür, güvende ve huzurlu hissetmesi, müreffeh bir hayatı sürmesi siyasetidir. İstanbul Havalimanı da bunun inşa edilmesinin bir gereğidir. Ülkemizin bölgesinde lojistik süper bir güç hâline gelmesi dünyanın büyük ve güçlü ekonomilerinden biri olma hedeflerine ulaşmamızı hızlandıracaktır. Millî bağımsızlığın güçlü bir ekonomiden geçtiği bilinciyle, ülkemizin her bir noktada ekonomik canlılığa katkı verecek ulaşım ve altyapı yatırımlarının tamamlanması için AK PARTİ olarak dün olduğu gibi bugün de Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığımızın gerekli bütün çalışmalarını yapacağına canıgönülden inanıyor ve bu inancımızın da devam edeceğini ifade etmek istiyorum.

Sayın Bakanım, tabii, bir İzmir Milletvekili olarak, İzmir'imize onlarca hizmet ettiniz. Özellikle son zamanlarda Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu'nu hizmete açtık, vatandaşlarımızın teşekkürlerini ve memnuniyetlerini size iletiyorum. Yine Manisa-İzmir Sabuncubeli Tüneli için burada Manisa Milletvekilimizle birlikte sizlere, ekibinize teşekkür ediyoruz, Uğur Aydemir Vekilimizle... Yine, tabii ki çağın bir projesi olan -burada İzmir ve İstanbul milletvekillerimizin de çok sıkça kullandığı- İzmir-İstanbul Otoyolu için de ayrıca size gerçekten teşekkürlerimizi ifade ediyoruz. Yine, İzmir içi ulaşımla ilgili İZBAN'ı devreye soktuk. Bunun için de sizlere şükranlarımı arz ediyorum. Aynı şekilde, yapılan çevre yolları ve yan yollarla ilgili bütün minnettarlığımızı, teşekkürlerimizi sizlere ifade ediyoruz.

Tabii, burada ben, konuşmalarıma son vermeden önce, muhalefet partili konuşmacılarımızın gerçekten anlamakta zorluk çektiğim bazı eleştirileri hakkında genel anlamda bir iki cümle ifade etmek istiyorum.

Genelde dünyada muhalefet partileri, iktidar partilerini çalışmalarıyla ilgili, daha çok hizmet etmeleri için eleştirirler, işte "Şu yolu yapın, şu köprüyü yapın, şu havalimanını yapın, şu hastaneleri yapın." gibi telkinleri olur. Aslında muhalefet, iktidar partisini çalıştırmak için demokrasinin olmazsa olmaz bir gerçeğidir ama bizdeki muhalefet, maalesef, işte "Şu yolu niye yaptınız? Bu hastaneye ne gerek vardı? Bu köprüyü niye yapıyorsunuz?" gibi...

GÖKAN ZEYBEK (İstanbul) - Açık ihale yapın, açık ihale!

CAVİT ARI (Antalya) - Dinleyin bizi, ne konuşuldu?

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın milletvekilleri, size söz vereceğim, dinleyin lütfen.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Hiçbirisini eleştirmiyoruz.

CAVİT ARI (Antalya) - Bugüne kadar bizi dinlemedikleri ortaya çıktı.

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Arı...

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Değerli arkadaşlar...

CAVİT ARI (Antalya) - Daha dün konuştuk, hiçbir hizmete karşı değiliz.

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Cavit Arı, dinleyelim lütfen.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Buna benzer, böyle...

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Nasıl yapıldı ve kaça mal oldu? Bunun hesabını verin istiyoruz.

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Sındır, lütfen.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Bakınız, bir kere takdir edin, teşekkür edin. Marifet iltifata tabidir, bir kere de bunu yapın.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Ne ilgisi var?

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Arkadaşlar, lütfen sakin olun.

CAVİT ARI (Antalya) - Siz zaten yeterince teşekkür ediyorsunuz.

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Arı... Sayın Cavit Arı...

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Gerçekten, üzümün sapıyla, kibritin çöpüyle uğraşmayın.

KAMİL OKYAY SINDIR (İzmir) - Muhalefetin muhalefetliğini yapmayın, iktidarlığınızı bilin, doğru iş yapın.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Bu ülkeye on sekiz yılda çağ atlatan bu Hükûmeti ve şu gördüğümüz güzel kadromuzu bir kere de teşekkürle yâd edin. Bunu yapın ne olur, bunu yapmakla hiçbir şey kaybetmezsiniz, onlar daha çok çalışır, onlar daha çok motive olur.

Bir de ezberleriniz...

OTURUM BAŞKANI ŞİRİN ÜNAL - Sayın Kırkpınar, süreniz dolmak üzere. Size ek süre veriyorum, tamamlayalım lütfen.

YAŞAR KIRKPINAR (İzmir) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.

Gerçekten, sizin özellikle yine ifade ettiğiniz tartışmalardan ve eleştirilerden, artık klasik hâle gelmiş, işte "tek adam" "saray" "5 müteahhit"... Artık bunların dışında size bir şey öneriyorum ben: Bu AK PARTİ Hükûmetleri on sekiz yıldan beri niye iktidarda kalıyor? Bir buna kafa yorsanız, bir buna kafa yorsanız, buna çalışsanız gerçekten biz daha çok çalışırız, ülkemize daha çok hizmet ederiz.

Dolayısıyla, ben bunun da ifade ettikten sonra, Sayın Bakanım, Kıymetli Bakanım, bütçemizin hayırlı, bereketli olmasını temenni ediyor, sizlere ve ekibinize bir kere daha başarılar diliyorum. Hayırlı uğurlu olsun.