| Komisyon Adı | : | SANAYİ, TİCARET, ENERJİ, TABİİ KAYNAKLAR, BİLGİ VE TEKNOLOJİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Malatya Milletvekili Bülent Tüfenkci ve 110 Milletvekilinin Rekabetin Korunması Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2875) (x) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 02 .06.2020 |
BÜLENT TÜFENKCİ (Malatya) - Sayın Başkan, kıymetli milletvekilleri, değerli hazırun; bugün huzurunuzda arz edeceğimiz ve kapsamlı değişiklikler öngören kanun teklifi taslağını ülkemiz ihtiyaçlarını ve bu ihtiyaçlara cevap verebilecek iyi ülke uygulamalarını dikkate alarak hazırlamış bulunuyoruz.
Kanun teklifi taslağında öngörülen değişikliklerin başlıca 3 hedefi bulunmaktadır. Sadece iyi ülke uygulamaları değil, tabii, bizim kanun, mehaz kanun, Avrupa Birliği Komisyon kararları da bu noktada dikkate alındı.
Yeni ve etkin araçların eklenmesiyle kaynakların etkin kullanımı ve bürokrasinin idari süreçlerinin azaltılması, kanunun modernizasyonuyla Kurumun etkinliğinin artırılması, dünya ölçeğinde bir rekabet kanunuyla yeni doğrudan yatırımların önünün açılması hedeflenmektedir.
Mevcut kanun teklifi taslağıyla ülkemizin gelişmişlik seviyesine yaraşır, modern araçlarla güçlendirilecek olan 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun, Avrupa Birliği ve gelişmiş ülke uygulamalarına paralel olarak mal ve hizmet piyasalarında rekabeti korumak ve geliştirmek amaçlarına hizmet edecek, daha etkili bir rekabet hukuku sistemi oluşturulmasına katkı verecek bir kanun. Bu çerçevede, muafiyet rejiminde hukuki belirliliğin artırılması -bu, önemli bir husus ve yeni giriyor- birleşme ve devralma işlemlerinin incelenmesinde ülkemiz ihtiyaçlarına uygun biçimde gelişmiş ekonomilerde de benimsenen teste geçilmesi, yine, Avrupa Birliği mevzuatındaki etkili araçlardan biri olan yapısal tedbirlerin getirilmesi, rekabet ihlalleri ve özellikle kartellerle daha etkin bir mücadele için yerinde inceleme yetkisinin kapsamında da bir belirginleştirilme hususu var. Yine, kamu kaynaklarının daha verimli bir şekilde kullanılabilmesini temin etmek için Avrupa Birliği mevzuatı ile birçok ülke uygulamasında yer alan, rekabeti hissedilir ölçüde kısıtlamayan uygulamalar taahhüt ve uzlaşma müesseselerinin hayata geçirilmesiyle mümkün olacaktır. Söz konusu düzenlemelere ilaveten, Rekabet Kurumunun idari işleyişini daha etkin kılmaya yönelik olarak kanun teklifi taslağında bazı düzenlemeler de yer almaktadır.
Bu vesileyle ayrıca, mevcut kanun teklifi taslağının ekonomimiz için zaruri olan, önceliği koruyan ve Rekabet Kurumumuzun verimliliğini artıracak hususlara ilişkin de maddeleri kapsadığını vurgulamak isterim.
Bu vesileyle bütün arkadaşlarımıza saygılar sunarım.