KOMİSYON KONUŞMASI

AHMET YILDIZ (Denizli) - Sağ olun Başkanım.

Ben de "Hoş geldiniz." diyorum Sayın Bakan Yardımcımıza ve bilgileri için teşekkür ediyorum.

Şimdi, Bakü-Tiflis-Kars demir yoluna tabii çok yatırım yaptık, çok da reklamını yaptık aslında fakat aldığımız bilgilere göre Gürcistan'ın kaprisleri ya da aşırı beklentileri nedeniyle hâlâ yük taşımacılığında da yeterince kullanılamıyor yani Gürcistan'ın talebi, neredeyse Çin'den Akdeniz'e kadar maliyetin yarısını istiyor Gürcistan yani bütün masrafın neredeyse yarısı kadarını istiyor. Ayrıca, yolcu taşımacılığı da henüz yapılamıyor, hâlbuki bu da çok önemli. Bu bilgiler doğru mu? Bu anlaşmada bunları düzeltecek bir hüküm, Gürcistan'a getirilen bir yükümlülük var mı?

BAŞKAN VOLKAN BOZKIR - Buyurun Sayın Yıldırım.

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI TEHLİKELİ MAL VE KOMBİNE TAŞIMACILIK GENEL MÜDÜRÜ CEM MURAT YILDIRIM - Efendim, şimdi, bu anlaşmanın hükümlerinden bir tanesi de ortak komisyon kurulmasına yönelik bir hüküm vardı. Anlaşmamız onaylanarak yüce Meclisten geçtikten sonra kurulacak ortak komisyonda bu bahsettiğimiz sorunlar değerlendirilecek. Onların değerlendirme platformu o bahsettiğimiz komisyon olacak efendim.

AHMET YILDIZ (Denizli) - Peki, Gürcistan'ın beklentileri konusunda bize biraz bilgi verebilir misiniz? Bu söylenenler doğru mu, aşırı rakamlar, beklentiler?

ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI TEHLİKELİ MAL VE KOMBİNE TAŞIMACILIK GENEL MÜDÜRÜ CEM MURAT YILDIRIM - Şimdi, bizim biliyorsunuz, Demiryolu Taşımacılık Anonim Şirketimiz var. Bu görüşmeleri, oradaki yük ve yolcu taşıma görüşmelerini Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi yürütmekte yani onların beraber oluşturdukları komisyon ve "TITR" diye bir grupları var. Bu grup içerisinde yapılan çalışmaların ticari neticelerini bilmiyorum yani aralarındaki fiyat farklılıkları ya da anlaşmazlık durumlarını bilmiyorum ama şöyle bir problem var, ondan bahsedebilirim: Ahılkelek'te boji aktarma istasyonu var, biliyorsunuz eski Doğu Bloku ülkelerindeki demir yolları aralıkları ile bizlerin kullandığı demir yolu ray aralıkları aynı değil. Trenlerin altındaki rayların sistemine "boji" deniyor. Ahılkelek'te o Sovyet cumhuriyetlerinden gelen trenlerin bojilerinin değiştirildiği bir istasyon var. Biz burada bir de serbest bölge ve kombine taşımacılık bölgesi oluşturulması önerisinde bulunmuştuk. Komisyonda daha sonra karar verilecek ama taşımacılıkla ilgili ticari konuları demir yolu taşımacılık şirketimiz takip ediyor.