| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Dijital Hizmet Vergisi Kanunu İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi (2/2312) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 31 .10.2019 |
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Çok teşekkür ederim Sayın Başkan.
Çok kısa bir ilave yapmak istiyorum. Yüzde 15 oranındaki gelir ve kurumlar vergisi stopajının kaldırılmasına ilişkin bir önerge olup olmadığını sormuştum, ona ilave olarak şunu da ifade etmek istiyorum: Şu anda yüzde 15'lik gelir ve kurumlar vergisi stopajı, çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmalarının konusuna gelebilecek olan bir stopajdır. Uygulama nasıldır? Bu konuda bir ihtilaf çıkmış mıdır, çıkmamış mıdır? Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşması imzaladığımız ülkelerin bu konuda herhangi bir itirazı olmuş mudur "Yapamazsınız." diye, "Bu, anlaşmaya aykırı." ya da "Şu oranı geçmemeli." diye? Acaba dijital hizmet vergisiyle, yaşanmış ya da potansiyel olarak yaşanması muhtemel bu ihtilafların önüne geçilmesi mi amaçlanmıştır diğer yönüyle? Elbette buradan bir hasılat elde etme amacı var tartışmasız bir şekilde, Sayın Demiröz bunu küçümsese dahi. 6 milyar lira sanki çok az bir rakam, milletin sırtına gelmeyecek gibi... Her neyse, bu yüzde 15'lik stopajı dijital hizmet vergisi olarak tasarlayınca doğal olarak çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmalarının dışına çıkacak; dolayısıyla, Türkiye Cumhuriyeti olarak egemenlik hakkına dayanarak bu vergiyi almak mümkün, bu da herhangi bir uluslararası arenada tartışmaya konu olmayacaktır diye düşünüyorum. Hasılat amacı ya da AB'deki uygulamalara paralel bir uygulama geliştirme amacı yanında böyle bir amaç da güdülmekte midir acaba?
Teşekkür ederim.