| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Dijital Hizmet Vergisi Kanunu İle Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi (2/2312) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 30 .10.2019 |
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Çok teşekkür ederim Sayın Başkanım.
Değerli Başkanım, değerli Komisyon üyesi arkadaşlarım; ben de 2011 ve 2015 arası bu Komisyonda, Divanda görev yaptım. Sizin yükünüzün, gayretinizin ne olduğunu çok iyi biliyorum. Önümüzdeki günlerde -geçen hafta hep beraber dinledik- 2020 yılının bütçesini inşallah görüşmelere başlıyorsunuz. Sizi çok fazla yormadan kısa bir sunum yapacağız.
Bu teklifi hazırlarken tabii bakanlıklarla istişarede bulunmadık değil, bulunmak zorundayız. Bakanlıkların işleyişinde, günlük olaylarda karşılaştıkları eksikleri tamamlayan bir kısım, 9-10 madde daha bu vergi yasasının arkasından teklife ilave ettik. Bu teklifi bu Komisyonda hep beraber sizlerin de katkısıyla -ister iktidar ister muhalefet bütün arkadaşlarımızın- görüşeceğiz. Komisyondaki bütün arkadaşlarımın tüm yapıcı veya tenkit edici eleştirilerine açığız çünkü hep beraber yaptığımız zaman çok daha sağlıklı bir kanun ortaya çıkacağına eminim. Teklif içerisinde dijital hizmet vergisinin yanında, konaklama vergisi ve değerli konut vergisi gibi yeni ihdas edilen 3 müessese var ama onun dışında Vergi Usul Kanunu'nda, Gelir Vergisi Kanunu'nda çok düzenleyici ve piyasanın önünü açan maddelerimiz de var.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - İşçilerin önünü açan ne var?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Her şey var. Siz her geldiğimde diyorsunuz ki "direkt vergi, direkt vergi". Al sana direkt vergi işte, onun için desteğinizi alacağını biliyorum. "Bir de çok kazanandan alalım." diyorsunuz, alalım.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Kurumlar vergisini düşürüyorsunuz.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Yok düşürmüyoruz, kurumlar vergisi düşmüyor. Teklifte öyle bir şey yok, tam bakamadınız herhâlde.
BAŞKAN - Kurumlar vergisi yok.
EMİNE GÜLİZAR EMECAN (İstanbul) - Dolaylı vergiler azaltılıyor ya.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Ben her türlü katkınızı alacağımıza inanıyorum, buna inancım tam.
NİLGÜN ÖK (Denizli) - Ama hedeflerimiz içerisinde var.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Kanun çıktığı zaman inşallah el birliğiyle "Bu kanun ülkemize hayırlı olsun." diyecek şekle getireceğiz.
Dijital Hizmet Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi. Amacımız ne? Amacımız, uluslararası uygulamaları bulunan bazı vergilerin ülkemizde de ihdası, vergiye gönüllü uyumun artırılması ve kayıt dışılıkla mücadele, beyannameli mükellefiyetin artırılması, yüksek gelir gruplarından daha fazla vergi alınması, istisnaların azaltılması ve vergilendirme kapasitesinin artırılması, uygulamada yaşanan sorunların çözümlenmesi ve yetki alınması, Kamu İhale Kanunu'yla muhtelif bazı kanunlarda düzenleme yapılması. Diyeceksiniz ki "Kamu İhale Kanunu'nda her şeyde düzenleme..." Evet, bunda da ufak bir düzenlememiz var ama olumlu yönde.
Türkiye'de dijital ortamda sunulan her türlü reklam hizmetleri, içerik satışları -bunlar oyun, müzik, video, uygulama için satışlar gibi- sosyal medya sitelerinde verilen ücretli hizmetler, mal ve hizmet satışında aracılık yapan "web" sitelerinde sunulan aracılık hizmetlerinden elde edilen hasılat üzerinden vergi alınmasını temin etmek amacıyla "dijital hizmet vergisi" adıyla yeni bir vergi ihdas edilmektedir.
Dünya genelindeki toplam hasılatı 750 milyon avro ve Türkiye'den elde edilen hasılatı 20 milyon Türk lirasını aşan dijital hizmet sunan firmalar verginin mükellefi olacaktır. Bu iki kıstası birlikte arıyoruz; Türkiye'de 20 milyon, uluslararası arenada da 750 milyon avroyu geçen kurumlar veya kişiler. Vergi oranı, teklifimizde yüzde 7,5 olarak öngörülmektedir. Dünya ülkelerinde bu sisteme geçen, bu vergiyi ihdas eden veya edip de henüz uygulamaya başlamayanlar var, oranı üzerinde tartışacağız.
EROL KATIRCIOĞLU (İstanbul) - "İkisi bir arada"yı anlayamadım ben.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Yani Türkiye'de 20 milyonu aşacak, aynı zamanda da bütün dünya uygulamalarında 750 milyon avronun üstünde hasılat yapacak.
İSMAİL GÜNEŞ (Uşak) - İkisinden biri mi Başkanım?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - İkisinden biri değil.
BEKİR KUVVET ERİM (Aydın) - "Veya" olması lazım.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Biz "ve" diye düşündük. İkisinden biri olursa muaf oluyor işte yani her ikisini geçerse mükellef olacak.
İSMAİL GÜNEŞ (Uşak) - "Veya" olması lazım.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Herhangi birisini geçerse vergi mükellefi olmuyor, teklif öyle, değiştirilirse...
BAŞKAN - İki koşulu birden sağlaması gerekiyor.
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - İki koşulu birden sağlamak gerekiyor.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Geçmezse istisna, olmayacak. Tamam, aynı şeyleri söylüyoruz.
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - Yani yurt içinde 20 milyonun altında kalanlar -yurt içi firmaları da dâhil- bunlar vergi dışında kalıyorlar, yurt dışı firmaları global anlamda geliri 750 milyon liranın altındaysa onlar da muaf oluyorlar.
BAŞKAN - Buradaki amaç şu...
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - Her ikisi birden değil yani.
BAŞKAN - Sayın Tatlıoğlu, buradaki amaç şu: Hem 750 milyon euro hem de 20 milyon TL'nin ikisini birden karşılayan firmalar bu yükümlülük altına girecek. Diyelim ki yurt dışında faaliyeti yok, 50 milyon liralık burada bir faaliyeti var, hasılatı var, bu kapsam dışı.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Kapsam dışında, öyle. Teklif olarak öyle yapıyoruz, tartışacağız.
BAŞKAN - Neyse, eğer yanlış bir şey varsa da düzeltiriz yani buradaki hedef o.
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - Teklifin anlamı öyle değil.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Yok, yok, teklifin anlamı, eğer yurt içinde 50 milyonluk ciro yapmış, yurt dışındaki bütün cirosu toplamı 750 milyon avronun altındaysa gene istisna, muaf yani veya yurt dışında 1 trilyon avro cirosu var, Türkiye'de 10 milyon lira iş yaptı, o da istisna. Cümle olarak şeyse "veya" olarak değiştiririz.
Dijital hizmet vergisinin aylık beyan edilmesi ve ödenmesi öngörülmüştür. Teklifle özel iletişim vergisine tabi hizmetler, Telgraf ve Telefon Kanunu kapsamında üzerinden hazine payı ödenen hizmetler, Bankacılık Kanunu kapsamında sunulan hizmetler, elektronik para kuruluşlarının tabi olduğu kanun kapsamında sunulan ödeme hizmetleri, AR-GE merkezlerinde geliştirilen ürünlerin satışı ile bu ürünler üzerinde sunulan hizmetler vergiden istisna edilmektedir. Verginin mükellefi olduğu hâlde vergisel yükümlülüklerini yerine getirmeyen mükelleflerin belirli şartlarla faaliyetlerinin durdurulması öngörülmektedir. Bununla ilgili daha geniş maddelerde daha geniş bilgi vereceğiz efendim.
İkinci müessesemiz, konaklama vergisi. Otel, motel, tatil köyü, pansiyon, apart, misafirhane ve "camping" gibi konaklama tesislerinde verilen hizmetlerden yeni bir vergi alınması amacıyla konaklama vergisi ihdas edilmektedir. Düzenleme Gider Vergileri Kanunu'na 1 madde eklenmek suretiyle yapılmaktadır. Verginin mükellefi, konaklama hizmetlerini sunanlardır. Verginin matrahı, geceleme ve diğer hizmetlerin toplam bedelidir. Vergi oranı, yüzde 2 olarak öngörülmüştür. 2020 yılında bu oranın yüzde 1 olarak uygulanması teklif edilmektedir. Yürürlük tarihini de 1 Nisan 2020 diye düşündük, teklifte o şekilde var, tartışılabilir. Vergi, aylık dönemler itibarıyla beyan edilip ödenecektir. Verginin konusuna giren hizmetlerden kamu misafirhanelerinde verilen hizmetler, öğrenci yurtları ve kamplarında verilen hizmetler, diplomatik temsilciler, konsoloslar ile uluslararası kuruluşların mensuplarına verilen hizmetler bu vergiden istisna edilmiştir. Burada konaklama önemli. Herhangi bir otelde bir toplantı yapılabilir, orada yapılan ücretler konaklama vergisine tabi değil. Konaklama olması şart. Diyelim ki bir seminer verilecek, bununla ilgili bir otelin salonu kiralandı üç saat, beş saat, ona ödenen ücretler konaklama vergisinden istisna.
Vergiye gönüllü uyumun artırılması ve kayıt dışılıkla mücadele. Uyumlu mükelleflere sağlanan gelir ve kurumlar vergisi indiriminden daha fazla mükellefin yararlanması, vergilendirme sürecinin her aşamasında mükellefin vergiye uyumunun teşvik edilmesi, bu konuda vergi cezalarında indirim müessesesinin etkinleştirilmesi, uzlaşılan vergi ve cezaların süresinde ödenmesi hâlinde ayrıca ceza indirimi sağlanması, yargılama aşamasında sulh imkânı sağlanması ama yargılama aşaması Danıştaya gittiğinde yok, değil mi?
GELİR İDARESİ BAŞKANI BEKİR BAYRAKDAR - Evet.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Tamam.
İzaha davet uygulamasından daha fazla mükellefin yararlanmasının sağlanması amacıyla kapsamın genişletilmesi ve kolaylaştırılması. Sahte belge düzenlemeyle mücadele kapsamında yapılan analiz ve değerlendirme sonucuna göre mükellefiyetin sonlandırılması. Beyannameli mükellefiyetin artırılması konusunda da 500 bin liranın üzerinde ücret geliri elde eden gerçek kişilerin beyanname vermesi. Bunlar; tek işverenden elde edilen ücret gelirleri, sporcu ücretleri, hakem ücretleri dâhil, 500 bin liranın ve üzerinde istisna kapsamındaki serbest meslek kazancı elde eden gerçek kişilerin beyanname vermesi amaçlanıyor. Daha önce toplama esası vardı gelir toplanmasıyla ilgili, oradaki ücretlerde birinci dilimdekini dışarıda tutuyorduk, diğerleri ikinci dilimi aşarsa beyanname veriyordu, ihtiyari toplama diyorduk, onlar da dâhil ücretlerin hepsinin toplamı 500 bini geçiyorsa şimdi tek bir şeyle beyanname verebilecek.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Tek bir geliri de olsa?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Tek bir geliri de olsa, evet.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Tek işverenden aldığı gelir de olsa beyan edecek?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Tek işverenden de olsa beyan edilecek, evet.
Yüksek gelir gruplarından daha fazla vergi alınması.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Sayın Demiröz, kusura bakmayın, tek kişinin beyanname vermesindeki amaç birtakım indirimlerin beyanname üzerinden yapılmasını sağlamak mıdır?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - O da, o da var; varsa sağlık hizmetleri giderleri, varsa sigorta giderleri, varsa eğitim giderleri düşürülebilir o anlamda.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Başka bir amaç var mı burada?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Başka bir amaç da yüksek alandan yüksek vergi almak.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Tek işverenden aldığı için yüksek oranda oranlı zaten vergi veriyor.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Evet, beyanname verme, kayıt altına alma, beyanname sayısını yükseltmek amaç.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Zaten kaçak yok, tarifeden vergilendiriliyor da yani ne gibi bir şeyi var bunun?
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Belki avantaj sağlayacak.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Beyanname sayısını artırma bakımından faydası var.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - İndirim imkânı sağlamak o zaman.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Hayır, sadece o değil; tabii, o da hukuki hakkı.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Yüksek gelir grubuna indirim imkânı hakkı sağlamak.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Hayır, hayır, o da hukuki hakkı. Yani gerekirse -dediğim gibi- belli bir limit var, sağlık hizmetlerinden...
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Bu ihtiyari beyanları bütün ücretlilere verseniz uygun olmaz mı?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Olmaz.
BAŞKAN - Aslında, burada, anladığım kadarıyla, mükellefin vergiye uyumunu artırma, beyanname verme alışkanlığını oluşturma gibi hususlar var.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Beyanname vermeyi alıştırma, evet.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Etki analizinden hiç bahsetmiyorsunuz, sonunda mı bahsedeceksiniz?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Maddelerde bahsedeceğiz.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Ama, hayır, tümü üzerinde görüşme yapacağız, Başkan öyle demedi size.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Yani, şimdi, tabii, bizim bugüne kadar 500 binin üzerindeki kişi sayısı 100 bin küsur.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Kaç bin kişi?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - 100 bini aşıyor veya 43 bin; 43 bin mi, 46 mıydı o?
GELİR İDARESİ BAŞKANI BEKİR BAYRAKDAR - 46 bin.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - 46 bin kişilik bir şey var.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Vallahi, billahi yasa yapacağız ya.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Ya, canım, yani...
BAŞKAN - Yok, maddeler üzerinde bunların detayını verecekler.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Yapmayın ya, bütünü üzerinde konuşuyoruz.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Sayın Paylan, birebir sayıyı nasıl vereceksin? Bakın, yürürlülük tarihine bakacağız. Kaç kişinin geçtiğini nereden bileceğiz? Geçmişe göre bakıyoruz.
GARO PAYLAN (Diyarbakır) - Ama şimdi, teklifinize göre vermeniz lazım, en azından...
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - 43 ile 46 bin arasında bir şey var şu anda ama daha üstünde, bunun ileride 100 binleri bulmasını bekliyoruz.
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - O zaman enflasyon artacak, öyle mi?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Tartışırız, niye enflasyon artsın?
İSMAİL TATLIOĞLU (Bursa) - 500 binin üzerinde...
BAŞKAN - Evet, Sayın Demiröz, hadi, siz devam edin lütfen.
Buyurun.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Gelir Vergisi Kanunu'nda yer alan vergi tarifesine yeni bir dilim ekliyoruz ve bu dilime girenler yüzde 40 oranında vergilendirilecek. Mevcut tarifenin ilk dört dilimi korunmak suretiyle 500 bin lirayı aşan gelir eden grupların vergi yüklerinde herhangi bir değişiklik yapılmamaktadır. Yani 500 bin liraya kadar ücret alanların veya gelir elde edenlerin vergilerinde herhangi bir değişiklik olmayacak, 500 binden fazla olanların yüzde 35'lik dilimi, 500 binin üstündekiler için yüzde 40 olarak uygulanacak.
Yeni vergi müessesemiz de, değerli konut vergisi. Değeri yüksek meskenlerden yeni bir vergi alınmasını teminen değerli konut vergisi ihdas edilmektedir. Düzenleme, Emlak Vergisi Kanunu'nda yeni bir bölüm açılmak suretiyle yapılmaktadır. Verginin konusuna, değeri 5 milyonu aşan meskenler girmektedir. Vergi oranı konutun değeri 5 milyon ile 7,5 milyon lira arasında olanlar için binde 3, değeri 7,5 milyon ile 10 milyon arasında olanlar için binde 6, konutun değeri 10 milyon lirayı aşıyorsa binde 10 yani yüzde 1 olarak öngörülmüştür. Uygulamanın 2020 yılının Şubat ayında verilecek beyanlarla başlaması ve verginin şubat ile ağustos ayında 2 eşit taksitte ödenmesi düzenlenmiştir. Verginin konusuna giren meskenlerle ilgili muafiyet düzenlemeleri de yapılmıştır. Kamu meskenleri, diplomatik mensupların meskenleri, hiçbir geliri olmayan veya sadece emekli maaşı olanların tek meskenleri, bina inşa işiyle uğraşanların ticari mal niteliğindeki meskenleri muaf tutulacaktır.
Hükûmetçe açıklanan Ekonomik Program'da öngörülen şekilde istisnaların azaltılması hedefine uygun olarak spor hakemlerinin ücretleri istisna kapsamından çıkarılarak vergilendirilmesi öngörülmektedir.
GÖKAN ZEYBEK (İstanbul) - Başkanım, hangi spor hakemleri, amatörler de mi?
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - Bütün spor hakemlerinin şeylerinden, 500 binin üzerine geçenlerden de beyanname alınacak, amatör hakemlerden de. Yani orada herhangi bir spor hakem, şu veya bu, futbol diye ayrımı yok.
Gelir Vergisi Kanunu'nda düzenlenen serbest meslek kazanç istisnası kapsamında bulunan kazançların 500 bin lirayı aşması hâlinde beyan edilerek vergilendirilmesi sağlanmaktadır. Lig usulüne tabi spor dallarında en üst ligde faaliyette bulunan sporcu ücretlerinden yapılacak tevkifat oranı yüzde 15'ten yüzde 20'ye çıkarılmaktadır. Ayrıca bu gelirlerin 500 bin lirayı aşması hâlinde beyan edilerek vergilendirilmesi sağlanmaktadır.
Ticari kazanç ve serbest meslek kazancının tespitinde binek otomobillerle ilgili olarak gider kısıtlamaları getirilmektedir. Buna göre, kiralama yoluyla edinilen binek otomobillerin her birine ilişkin aylık kira bedelinin 5.500 liraya kadarlık kısmı, binek otomobillerin iktisabına ilişkin özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi toplamının en fazla 115 bin TL'ye kadarlık kısmı, binek otomobillere ilişkin yakıt, kasko, bakım onarım ve bunun gibi giderlerin en fazla yüzde 70'i, binek otomobillerin özel tüketim vergisi ve katma değer vergisi hariç ilk iktisap bedeli olan 135 bin TL'yi aşmayan kısma isabet eden amortismanları gider olarak kabul edilmesi düzenlenmektedir. Kirada KDV hariç tabii, 5.500 artı KDV.
Hizmet erbabına bir günlük ulaşım bedeli 10 lirayı aşmayacak şekilde kart ve bilet temini suretiyle sağlanan menfaatler gelir vergisinden istisna edilmektedir. Günlük 10 lira.
Avukatlara yapılan vekâlet ücreti ödemelerinde tevkifat yapılmakla yükümlü olanlar netleştirilmektedir. Gayrimenkul devir işlemlerinde Tapu Genel Müdürlüğünce belirlenecek taşınmaz değerlerinin de esas alınmak suretiyle gerçek bedel üzerinden tapu harcının ödenmesi sağlanmaktadır. Yabancı para cinsinden menkul kıymetler ile döviz hesaplarından elde edilen gelirlerde tevkifat oranının artırılmasına yönelik yetki alınmaktadır. Kambiyo satışları üzerinden alınan banka sigorta muamele vergisinin oranı binde 2'ye çıkarılmakta, ayrıca bu oranın artırılabilmesi hususunda Cumhurbaşkanına yetki verilmektedir; şu anda binde 1.
Vergi dışında, diğer kurumlarla ilgili önerilere dair maddelerimiz var teklif içerisinde. Bunlar: Faaliyet ve görev alanı kapsamında yer alan tarımsal ürünlerle ilgili olmak üzere üretimin yetersiz olması nedeniyle ürün fiyatlarında meydana gelebilecek olağanüstü dalgalanmalar gibi acil durumların önlenmesi veya ürünlerdeki fiyat istikrarının sağlanması amacıyla ilgili bakan onayı ve Toprak Mahsulleri Ofisi Yönetim Kurulunun görevlendirmesiyle Toprak Mahsulleri Ofisi Genel Müdürlüğünün ithalat yoluyla yapacağı tarımsal ürün alımları ile buna ilişkin hizmet alımlarının ceza ve ihalelerden yasaklanma hükümleri hariç 4734 sayılı Kanun'a tabi olmaması öngörülmektedir.
Devlet Malzeme Ofisinin idareler adına gerçekleştireceği taşıt alımları, taşıt kiralaması, akaryakıt alımı ile ilaç, tıbbi malzeme ve tıbbi cihaz alımlarında 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 3'üncü maddesinin 1'inci fıkrasının (g) bendinde yer alan parasal limitin uygulanmaması öngörülmektedir. Burada 13 milyonluk bir limit var. Tabii, bu 13 milyona kadar alımlar olunca çok fazla indirim, iskonto alınamıyordu. Bu limit kaldırıldığı zaman alınacak taşıt veya diğer sağlıkla ilgili cihazların alımında daha fazla bir iskonto alımı mümkün. Bunu önümüzdeki günlerde uygulamada da sizlere aksettiririz.
Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının Yönetim Kuruluna seyahat acentesi işletme belgesi sahiplerini temsilen görevlendirilecek üyenin üç yılda bir seçilmesine ilişkin düzenleme yapılmaktadır. Geçtiğimiz günlerde bu Ajansın kanunu siz değerli üyelerin kabulüyle geçmişti.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Oradaki seçim sistemini değiştiriyorsunuz yalnız.
VEDAT DEMİRÖZ (İstanbul) - 2020-2022 Yeni Ekonomi Programı'nda yer alan bütçe büyüklükleri ve bütçe dengesi çerçevesinde oluşan finansman ihtiyacının karşılanması ve Hazine nakit rezerv düzeyinin artırılması amacıyla sene başında yılı bütçe kanunuyla belirlenen net borç kullanım tutarının 70 milyar TL artırılması öngörülmektedir.
Şehit yakınları ve gaziler ile başarılı sporculara yapılan yersiz ödemelerin terkininin sağlanması öngörülmektedir. Bu da başka bir maddede.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu ile diğer düzenleyici ve denetleyici kurumlardaki uygulamalarla farklılık yaratmayacak şekilde, başta personelin mali hakları olmak üzere, kanunla yapılması zorunlu olan hususların düzenlenmesi bir başka maddede öngörülmektedir.
Vergi kaçakçılığıyla etkin mücadele ve vergi incelemelerinde sektörel ve fonksiyonel uzmanlaşma sağlanması amacıyla vergi müfettişi istihdamına ilişkin madde yeniden düzenlenmektedir.
Diğer bir madde de pay sahibi sayısı nedeniyle payları halka arz olmuş sayılan ortaklıklardan 31/12/2014 tarihine kadar gerekli yasal yeterlilikleri yerine getirmek suretiyle Sermaye Piyasası Kurulundan izin alarak İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında yani Borsa İstanbul Anonim Şirketinde işlem görmeye başlayan ve bu maddenin yürürlük tarihi itibarıyla işlem görmeye devam eden ortaklıklar tarafından ihraç edilen paylar hakkında tüm ortakların mülkiyet hakkını eşit bir şekilde korumak, ülkemiz için ekonomik ve stratejik öneme sahip üretimlerin varlığını ve devamını sağlamak, bu şirketlerin sermayesine güvenerek ticari ilişkiye giren üçüncü şahısların haklarını korumak, istihdamı artırmak amacıyla düzenleme yapılmaktadır.
Evet, kısaca teklifimizdeki maddeler bundan ibaret. Ben şimdiden, peşinen, bu teklifle ilgili yapacağınız bütün katkıları, eleştirileri saygıyla karşılayacağımızı, yapılacak ilaveler, düzeltmelerle ilgili görüşlerinizi bu kanuna yansıtacağımızı şimdiden beyan ediyorum.
Hepinize teşekkür ediyorum.
Sayın Başkanım, benim sunumum bu kadar, teşekkür ederim.