| Komisyon Adı | : | TARIM, ORMAN VE KÖYİŞLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Su Ürünleri Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2214) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 3 |
| Tarih | : | 07 .10.2019 |
İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - Bizim araştırdığımız kadarıyla bunun sahada iki türlü yolu var. Bir, antenin üzerine kurşun bir kap geçirerek iletişimini kesiyorlar, yaklaştığında vesaire onu açıyorlar. Bununla ilgili zaten para cezası getirdik; bu, kötü niyetliler için. İyi niyetli olduğunda zaten şöyle: Herhâlde başka bir sistem daha vardı, AIS sistemi dolayısıyla birbirini teyit edecek iki sistem var. Dolayısıyla bunlar birbirlerini teyit edebilirler. İyi niyetlilerle ilgili zaten durumun tespiti mümkün, bozulmasının ama burada biz yine, onun bakımını ve işler durumda tutulması zorunluluğunu araç sahibine veriyoruz. Zorunludur ve bunun cezasını verdiğimiz için tekne sahibine, onun çalışır hâlde tutulması... Yani şöyle: Denize çıktınız, bozuldu, bununla ilgili bilgi vereceksiniz ama karada bozulursa bunu yapar hâlde denize çıkmanız zorunluluğu var. Bunun detayları var. Tabii ki ciddi, birkaç gün sürebilecek bir arızaysa, onun teknik tarafını bilmiyorum ben...
BARIŞ KARADENİZ (Sinop) - Benim dediğim, Sinop'taki balıkçıların bana söylediği yani bu sistem bozulduğu zaman teknik servisin bunu gelip yapmasının -bir sıralama sistemi- bir-bir buçuk ayı bulduğu söyleniyor.
İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - İyi niyetliler için bunun bir alternatifi var ama çoğunlukla kötü niyet sahada görülüyor, bunu kapatıp yanlış yerlerde, girilmemesi gereken derinliklerde -vesaire vesaire- avcılık yapıldığını sahada tespit ettik biz konuştuğumuz kadarıyla. Dolayısıyla, onun için para cezası getirdik ve bakım zorunluluğunu da teknenin sahibine ve donatanına getirmiş olduk.
Teşekkürler.