KOMİSYON KONUŞMASI

İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - Kıymetli Başkanım, değerli üyeler; biz bu düzenlemeyi vatandaşın lehine olsun diye böyle yaptık.

CENGİZ GÖKÇEL (Mersin) - Biz de vatandaşın lehine olsun diye uğraşıyoruz.

İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - İşte aynı şey için uğraşıyoruz demek ki.

O zaman "'verilmez" dediğinizde vatandaşın aleyhine oluyor bu." diyoruz. "Verilir" diyelim yani "Buna olumlu görüş verilmiş sayılır." diyelim. "Vatandaşın lehine olsun." diyoruz yani anlayamadım ben bu tartıştığımız hususu.

İLHAMİ ÖZCAN AYGUN (Tekirdağ) - Hangi vatandaşın?

İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - Başvuran yani kimin başvuracağını nereden bilelim. Başvuran kişi altmış gün beklemiş, sonunda, sizin verdiğiniz örnekten, töhmet altında bırakmadan diyelim ki: "Altmış gün içerisinde..."

İLHAMİ ÖZCAN AYGUN (Tekirdağ) - Yok, ben gerçekleri söylüyorum Sayın Vekilim, gerçekleri söylemeye çalışıyorum. Belki siz söyleyemiyorsunuz ama biz de muhalefet olarak doğruları söylemeye çalışıyoruz burada.

İSMAİL EMRAH KARAYEL (Kayseri) - Efendim, biz herkesin kendi doğrusunu söylediğine eminiz, Sayın Milletvekili, biz kimsenin yanlış söylediğini söylemiyoruz, herkes doğru bildiğini söylüyor burada, işte onun için güzel bir ortam var.

Biz vatandaşın lehine olan uygulamanın bu olduğunu düşündüğümüz için böyle yaptık yani dediniz ya "Memur savsaklar." Savsaklamadı, oraya herhangi bir şey yazdı, olumsuz bir görüş yazdı sadece altmış gün içinde cevap vermek için, onun yerine, eğer olumsuz verecekse, otursun düşünsün, güzelce bunu gerekçelendirsin, eğer cevap vermezse de altmış gün bekleyen vatandaş mağdur olmasın diye bu düzenlemeyi böyle yaptık.