| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Gelir Vergisi Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Teklifi (2/2019) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 10 .07.2019 |
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Şimdi, bu maddenin elbette kayıt dışını teşvik etme tehlikesi var. Bir yandan kalkınma planında vergiyi tabana yaymak gibi bir ilkeyi ortaya koyarken öte yandan yaptığımız vergi düzenlemelerinin kayıt dışını teşvik etmemesi lazım. Buraya şöyle bir cümle ilave etmekte yarar var: "Giderlerine bakılmaksızın..." deniliyor. Tam tersine, yapmış olduğu giderlerini tamamen defter kayıtlarına intikal ettirmesini şart koşalım. İleride bir vergi incelemesi hâlinde bir karşıt inceleme yapılırken bu mükellefin harcamalarını defterine tam olarak intikal ettirmediğini ya da yapmış olduğu harcama nedeniyle fatura almadığını tespit ederse idare, bu imkândan yararlanmasın. Böyle olunca bu mükellef grubuna diyoruz ki: Hiç fatura alma yaptığın harcamalar için. Adam da almayacak "Nasılsa hasılatımın yüzde 10'u vergiye tabi kazanç olacak." diyecek. Böyle bir fıkrayı ilave etmekte yarar var.
Şunu da bir sormak istiyorum: Sondan ikinci fıkra: "Bu madde hükümleri kurumlar vergisi mükellefleri hakkında da uygulanır." Bunu neden en son fıkra olarak yazmadınız da Cumhurbaşkanına yetki veren fıkranın önüne yazdınız? Yani kastınız son fıkranın kurumlar vergisi mükellefleri hakkında uygulanmaması mı? Öyle olamaz herhâlde "Bu madde hükümleri..." diyorsunuz çünkü. Bu tip bir düzenleme maddenin son fıkrasında yer alır.
İkincisi: Kurumlar vergisi mükellefleri hakkında da... Gerçi o söyleyeceğim husus teklifin 1'inci maddesiyle ilgiliydi, burada o mahzur giderilmiş oluyor.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Buyurun.
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Tamamlayayım Sayın Başkan.
Teklifin 1'inci maddesi son derece kötü de yazılmıştı. Bu yeni düzenlemeyle o sakınca gitmiş durumda ancak bu soruları da soruyorum.
Teşekkür ederim.