| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | (2/2019) esas numaralı Kanun Teklifi'nin Komisyonda görüşülme usul ve esasları ile On Birinci Kalkınma Planı'nın Komisyonda görüşülme süreci hakkında görüşmeler |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 10 .07.2019 |
MUSTAFA KALAYCI (Konya) - Teşekkürler Sayın Başkanım.
Değerli milletvekili arkadaşlarım, sayın bakan yardımcılarım, bakanlıklarımızın, kamu kurumlarımızın, sivil toplum kuruluşlarımızın ve basınımızın değerli temsilcileri; öncelikle hepinizi saygılarımla selamlıyorum.
Evet, usul konusunda her teklifte olduğu gibi yine aynı konuları tartışıyoruz, bu torba düzenlemeler ve tekliflerin düzenleyici etki analizinin olmaması konusu uzun yıllardır burada tartıştığımız, eleştirdiğimiz hatta geçen görüşmede de ifade etmiştim, bizim Milliyetçi Hareket Partisi olarak kitabını bile yazdığımız bir konu. Şunun altını çizerek söylüyorum: Bu Parlamenter sistem ya da Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemiyle hiç alakası olmayan bir konu. Neticede Meclisin kendi çalışma usulüyle ilgili ortaya kurallar konulmamasından dolayı yaşadığımız bir sorun. Mesela düzenleyici etki analizi olmuyor, olması lazım ki Cumhurbaşkanlığı hükûmet sistemine geçişle birlikte 5018 sayılı Kanun tekliflerin ekine mali boyutunu gösterecek tablonun konulmasını zaruri kılıyor ama uygulama yok.
Bir önemli sorun, arkadaşlarım hep ifade ettiler, bakanlıklarımızın, kurumlarımızın ihtiyacı olan düzenlemelerin Mecliste nasıl görüşüleceği konusu. Bunların hepsi aslında İç Tüzük'le çözülebilir yani İç Tüzük'te yapılacak düzenlemelerle gerek tekliflerin ekinde mutlaka düzenleyici etki analizi konulması konusu gerekse bakanlıklardan gelen konuların nasıl teklif hâline dönüştürüleceği konusu İç Tüzük'le düzenlenebilir. Bu konuda biz sürekli de çağrı yapıyoruz yani grup başkan vekillerimizle tüm siyasi parti grupları görüşsün, arkadaşlarımız da görüşsün ki görüşüyorlardır da, bu konuya yeni bir İç Tüzük çalışmasıyla bu sorunların tartışmasına son verelim diyorum.
Teşekkür ediyorum.