| Komisyon Adı | : | BAYINDIRLIK, İMAR, ULAŞTIRMA VE TURİZM KOMİSYONU |
| Konu | : | Tapu Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/1984) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 27 .06.2019 |
MEHMET AKİF HAMZAÇEBİ (İstanbul) - Teşekkür ederim Sayın Başkan.
Ben de notlarım arasına almışım, belediye devre dışı demişim burada. Yani neden belediyeyi devre dışı bırakıyoruz? "Belediye ve mücavir alanlar içinde veya dışındaki iskân dışı alanlarda yapılacak tarımsal amaçlı seralar, entegre tesis niteliğinde olmamak ve ilgili il tarım ve orman müdürlüğünden uygun görüş alınmak koşuluyla yapı ruhsatı aranmadan yapılabilir." Burada, Sayın Komisyon Başkanı dâhil, belediye başkanlığı, başkan yardımcılığı yapmış birçok milletvekili arkadaşımız var. Belediyenin yetkisinin Tarım ve Orman Bakanlığına bırakılması ne kadar doğrudur? Hiç doğru bulmuyorum. Bunu başka adımlar takip eder yani yarın efendim, evsel, birtakım evde üretilen halılar için herhangi bir şey... Evde demeyelim de yani işte evdekilerin menşesi ayrı. Yani kapsam çok genişleyebilir. Kural, iskân dışı belediye sınırları içerisinde herhangi bir işletme açılacak ise bunun ruhsatının belediyeden alınmasıdır. Bu kuralı bozmamak, delmemek lazım.
Bakın, zaman zaman iyi tartışılmadan kanunlar çıkarılıyor, sonra hata yapmışız deniliyor, geri dönüp onları düzeltiyoruz. Silivri, Çatalca köyleri bunun bir örneğidir. İki yıl önce çok doğru gibi bir düzenleme yapıldı "A, sorun çözülüyor." denildi, anlaşıldı ki burada, masa başında alınan bu karar, sahadaki, alandaki vatandaşın derdini çözmeye yeterli olmadı, bu da öyle şimdi. Bir şeyi vatandaşla konuşmadan ya da bunun muhatabı belediyelerdir, şimdiki belediye başkanlarıyla konuşmadan burada alınacak kararla çözüme ulaştırmayı veya çözüme ulaştırdığımızı sanarak bir düzenleme yapmayı doğru bulmuyorum.
Teşekkür ederim.