KOMİSYON KONUŞMASI

AHMET SORGUN (Konya) - Burada sadece bir rakama dikkat çekmek istiyorum, sosyal ekonomik destek kapsamında "81 ilde 5 ve 8'inci sınıf aralığında okuyan 11.647 çocuk" diyor. Bu rakam bütün Türkiye'de 81 ilde 5 ve 6'ncı sınıflarda 11 bin rakamı...

AİLE VE TOPLUM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRÜ DR. MUHAMMET ÖRNEK - Şöyle: Bu sosyal ekonomik destek kısmını muhtemelen tam izah edemedim. Bizim "SED" diye bir projemiz var. Biz çocuk müşkül duruma düştüğü zaman, onu bir kuruluşa alıp bakmak yerine devlet ona ailesinin yanında bakıyor yani aile bütünlüğü içerisinde çocuğu kendi ailesinin içesinde destekliyor; ekonomik olarak destekliyor, sportif olarak, sanatsal olarak destekliyor. Bu, bizim desteklediğimiz çocuk sayısı. Bütün 5'inci ve 8'inci sınıf çocukların tamamı değil.

AHMET SORGUN (Konya) - Genel bir şey değil yani?

AİLE VE TOPLUM HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRÜ DR. MUHAMMET ÖRNEK - Yok.

Aile Bakanlığının bu şekilde sosyal ekonomik destekle desteklemiş olduğu çocuklar... Çocuklara ekonomik olarak destek veriyor ama sosyal olarak da destek verdiği rakam, öğrenci sayısı.

BAŞKAN - Rakamı mı az buluyorsunuz?

AHMET SORGUN (Konya) - Genel bir proje gibi yani okullar herkesin içine girdiği anda...

BAŞKAN - O yaş grubunda 2 milyon 600 bin öğrenci var.

İSMAİL KAYA (Osmaniye) - Evet, sayı az geldi Başkanım.

AHMET SORGUN (Konya) - O sayı az geldi de ondan.

BAŞKAN - 2 milyon 600 binin içerisinde 11.647 çocuğa bu proje kapsamında destek olunuyor, onu anlatıyor.

ÇOCUK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ HİZMETLER DAİRE BAŞKANI OLGUN GÜNDÜZ - Bizim için aslında 40 bin efendim yani sosyo,ekonomik destek verdiğimiz öğrenci skalası 5 ve 8'inci sınıf aralığında 40 bin. Biz 40 binde 12 bine yakın çocuğu destekliyoruz yani dörtte 1 oranında çocuk.

BAŞKAN - Ne yapıyorsunuz? Destek nasıl oluyor?

ÇOCUK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ HİZMETLER DAİRE BAŞKANI OLGUN GÜNDÜZ - Okul destek projesi şöyle efendim: Şimdi bu çocuklar genelde arka sıradaki çocuklar. Tek ebeveynde yetiştikleri için akademik başarıları düşük ve sosyokültürül açıdan da daha dezavantajlılar. Biz 20 kişilik gruplar oluşturarak, aileleri bilgilendirme toplantılarıyla, ekipler oluşturduk ve bu çocukları akademik yönden, matematik, İngilizce, Türkçe gibi derslerini destekledik. Bunun yanında sportif ve sanatsal kurslar yaptık. Gençlik merkezlerimizle eşleştirdik çocuklarımızı, çocuklarımızın hangi alanda bir yeteneği varsa o alanda öne çıkmasını sağlamaya çalıştık. Bu şekilde çocuklarımızı sadece akademik anlamda değil de diğer yönleri açısından da... Yani mesela, sanata meyilli olan çocuklarımız bir müzik aleti çalabilir hâle geldiler, koro kurdular, sanat okullarına gittiler. Akademik açıdan desteklediklerimiz fen liselerine gittiler. Sportif açıdan desteklediklerimiz de atletizm ya da başka spor alanlarında başarı kazandılar. Böylelikle, aidiyet duygusu ya da öz güven kaybı yaşayan çocuklarımız bir anlamda bu projeyle tekrar kazandığımız çocuklar hâline geldi.

AHMET SORGUN (Konya) - Sayın Başkanım, bir kavrama dikkat çekmek isterim. Geçen iki toplantıda da kullandılar, "tek ebeveynli çocuklar" diye. Ebeveyn kelimesi anne ve babanın birlikte kullanıldığı bir kelime yani anne ve baba için kullanılan bir kelime. "Ebeveyn" kelimesi zaten 2'yi ifade ediyor. "Tek ebeveynli" diye bir şey tek anneli-tek babalı çocuk gibi bir şey olur yani.

BAŞKAN - Ama ister istemez öyle.

AHMET SORGUN (Konya) - Ona bir kavram bulmamız gerekiyor.

AİLE EĞİTİMİ VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİ DAİRE BAŞKANI RAHİME BEDER ŞEN - O nedenle biz bulamadık Sayın Başkanım, karşılığı yok.

ÇOCUK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KORUYUCU VE ÖNLEYİCİ HİZMETLER DAİRE BAŞKANI OLGUN GÜNDÜZ - Oturmuş ama artık o.

AHMET SORGUN (Konya) - Bulmamız gerekiyor yani.