KOMİSYON KONUŞMASI

İSMAİL FARUK AKSU (İstanbul) - Değerli milletvekilleri, bizce bu madde bir kere genel bir madde. Burada hangi müteahhidin bundan yararlanacağı şeklinde bir tanımlama maddede yok. Hukukun en genel ilkelerinden genellik ve eşitlik ilkesine bu anlamda uygun. Dolayısıyla burada bu madde kapsamına giren kim olursa olsun bundan yararlanacak demektir.

Burada dikkat çekmek istediğimiz başka bir husus var bizim. İdarenin bunu belirleyeceği ifade ediliyor ancak burada mesela Kamu İhale Kurumu gibi idari bir yapının önceden buna ilişkin bir usul, esas belirlemesi uygulamadaki kargaşanın önüne geçecektir diye değerlendiriyoruz. Dolayısıyla buna da bu madde bu hâliyle de imkân veriyor.

Bir başka dikkat çekmek istediğimiz husus ise tarihle ilgili konudur. Burada 30 Haziran tarihi baz alınıyor ancak unutmayalım ki Türkiye'nin ekonomik savaşa maruz kaldığı dönem seçim sonrası dönemdir, temmuz-ağustos dönemi. Tüm bu gelişmelerin de dikkate alınarak -mağduriyetleri gidermekse maksat- bu anlamda bu tarihin yeniden değerlendirilmesinde yarar var diye düşünüyoruz.

Yine, bir başka ifade etmek istediğim husus da İhale Kanunu'nun geneliyle ilgili konudur. Şüphesiz 2003'ten bu yana 65 farklı değişiklikle 200 küsur maddede değişiklik yapılmış. Bunların yaklaşık 28-30 tanesi de 3'üncü maddeyle ilgili. İstisna maddesiyle ilgili değişiklikler yapılmış. Bu, haklı olarak, niye istisna konuluyor bu kanunda ve istisna konulduktan sonra ne yapılıyor, nasıl bu işler oluyor gibi soruları akla getiriyor. O sebeple, bu istisna düzenlemelerinin de İhale Kanunu içerisinde farklı usuller belirlenerek ama kanun içerisinde kalmak kaydıyla yapılması şeklindeki bir değerlendirmenin daha doğru olacağını düşünüyoruz.

Teşekkür ediyorum.