| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | 2019 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanun Teklifi (1/276) ile 2017 Yılı Merkezi Yönetim Kesin Hesap Kanunu Tasarısı (1/275) ve Sayıştay tezkereleri a)Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı b)Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı c)Karayolları Genel Müdürlüğü ç)Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu d)Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 05 .11.2018 |
LÜTFİ KAŞIKÇI (Hatay) - Sayın Başkan, teşekkür ediyorum.
Sayın Bakanım, öncelikle yeni görevinizde başarılar diliyorum ve bugün onaylanacak olan Bakanlık bütçenizin de hayırlara vesile olmasını diliyorum.
İlim Hatay'la ilgili, Hatay'ın ulaşım ve altyapısıyla ilgili bazı problem ve sıkıntılarımız var, onları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Sayın Bakanım, öncelikle ulaştırma konusunda Hatay'daki en büyük handikabımız Hatay'ı tam ortadan 2'ye bölen Amanos Dağlarımız. Bu Amanos Dağlarımız Hatay'da 9 ilçemizi bir tarafa, 6 ilçemizi de bir tarafa bırakmakta. Öyle ki 9 ilçemizin Türkiye açılış kapısı şu an Belen Geçidi olarak şu an kamuoyunda bilinen 750 rakımlı bir geçit. Bu geçit, şu an için Hatay'da ulaşımın yükünü tek başına kaldırmaya çalışıyor ancak Karayollarından aldığımız bilgilere göre o geçitten günde 40 ila 50 bin aracın geçtiği bilinmekte. Kışın kötü hava koşullarında geçit neredeyse durma noktasına geliyor, yazın ise trafiğin çok yoğun olmasından dolayı yine kıştaki gibi benzer bir özellik devam ediyor. Burayla ilgili uzun yıllar önce yapılması düşünülen, planlanan bir proje vardı. Bu projede Toprakkale, İskenderun ve devamında Antakya ve Cilvegözü'nü birbirine bağlayacak olan bir otoyolu inşaatı vardı. Bu inşaatımız -üzülerek söylüyorum- Toprakkale ve İskenderun arasında kaldı. Ancak, bir an önce İskenderun'dan devam edip Antakya ve Cilvegözü'ne kadar bu otobanımızın, bu otoyolumuzun devam etmesi lazım. Öyle ki yaklaşık 900 bin nüfusun taşınmasından bahsediyoruz bu geçit aracılığıyla.
Bir diğer problemimiz de -Sayın Bakanımız, Sayın Cumhurbaşkanımız da Hatay'a geldiği zaman defalarca söyledi, bölge milletvekillerimiz de defalarca söyledi- 2015 yılından itibaren Hatay'ın gündemine gelen büyük bir proje vardı. Bu proje Hataylılar tarafından da büyük bir takdirle karşılandı. Proje neydi? Hassa ile Dörtyol arasındaki Amanos Dağlarının tünelle geçilmesiydi. Gerçekten vatandaşlarımız tarafından büyük bir takdirle karşılanan bir projeydi. Ancak bu proje özellikle seçim zamanlarında iktidarın milletvekillerinin gündeme getirdiği, ancak ondan sonra bir şekilde kenara alınan bir proje hâline geldi. Öyle ki bu proje şehrimizin dört gözle beklediği ve bence de -şehrimizin tarafından da oluşan kanaat budur- siyasetüstü bir konu hâline gelecek bir proje çünkü sadece Hatay'ı ilgilendirmiyor, Kahramanmaraş ve Gaziantep illerimizin de bu tünel vesilesiyle Körfez'e bağlanması, bu gerçekten büyük bir proje. Bu proje sayesinde Körfez'de sıkışan iş adamlarımız var, Körfez'de maalesef yeni sanayi tesisleri yok. Bu tünel açıldığı takdirde, özellikle Hassa tarafında açılacak olan yeni sanayi siteleriyle birlikte, yeni işletmelerle birlikte binlerce gencimiz orada istihdam edilecek.
Yine, bu proje hayata geçtiği takdirde, Suriye'de yarın Allah izin verirse iç karışıklıklar biter, orası da refaha kavuştuğu zaman oradaki ticaretin de bu tünel vesilesiyle hayat bulacağı tüm şehrimiz tarafından biliniyor. 2018 yılında başlanacağı, 2021 yılında biteceği söylendi bu projenin Sayın Bakanım Adalet ve Kalkınma Partisinin bölge milletvekilleri tarafından. 19 kilometrelik bir tüp geçit olacağı, 31 kilometrede bir bölünmüş yol olacağı ifade edildi. Ben samimiyetimizi ifade etmek için şunu ifade etmek istiyorum: AK PARTİ milletvekillerimiz bu projeyi vatandaşlarla paylaştığı zaman bizler de bunu basından duyduk, 2018'de başlayıp 2021'de biteceğini. Dolayısıyla, bu sevinç karşısında 19 kilometrelik bu tünelin hatta isminin de verilmesi gündeme geldi, biz de Milliyetçi Hareket Partisi olarak o dönem şöyle bir ifade kullandık: Hassa ile Dörtyol arasında 19 kilometrelik madem bir tünel olacak, bilindiği üzere millî mücadelede ilk kurşun Dörtyol ilçemizde atıldı ve 19 Aralık tarihinde, 19 kilometrelik tünele de "19 Aralık İlk Kurşun Tüneli" olsun dedik. İnsanlarımızın böylesine dört gözle beklediği büyük bir proje.
(Mikrofon otomatik cihaz tarafından kapatıldı)
BAŞKAN - Sayın Kaşıkçı, teşekkür ediyorum.
LÜTFİ KAŞIKÇI (Hatay) - Son bir şey daha ekleyebilir miyim Sayın Başkan?
BAŞKAN - Bu âdetimiz yok, siz söyleyin, kayıtlara girsin.
LÜTFİ KAŞIKÇI (Hatay) - Bir tartışmaya da girmedik zaten, o yüzden söylüyorum.
BAŞKAN - Yok, ben yeniden sizin şeyinizi başlattım tekrar.
LÜTFİ KAŞIKÇI (Hatay) - Hatay Havalimanı'nın ismini sizden önceki Sayın Bakan bize de ifade etti, millîlik ve yerliliğin bu kadar üst noktada olduğu bir dönemde Hatay Havalimanı'na isminin Millî Mücadele kahramanımız ve Hatay'ın ilk ve son Cumhurbaşkanı Sayın Tayfur Sökmen'in isminin verilmesini bölge milletvekillerimizle birlikte Sayın Bakana ilettik, bugün de size iletiyoruz. Bu konuda bize yardımcı olursanız seviniriz Sayın Bakan.