| Komisyon Adı | : | KAMU İKTİSADİ TEŞEBBÜSLERİ KOMİSYONU |
| Konu | : | Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş. Genel Müdürlüğünün (TEDAŞ) 2015 ve 2016 yıllarına ait bilanço ve netice hesaplarının görüşmeleri |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 2 |
| Tarih | : | 17 .10.2018 |
NEVZAT CEYLAN (Ankara) - Öncelikle hayırlı olsun diyorum.
Ankara'yla ilgili, özellikle Enerjisa denetim görevi sizlerde olduğu için söylüyorum, çok sık şikâyetler alıyorum, çok elektrik kesintisi olduğuna dair şikâyetler alıyorum ve bu konuda hatların eskidiğine dair şikâyetler alıyorum. Diğer taraftan, muhatap bulmakta son derece zorlanıyoruz, biz dahi. Yani bir elektrik arızası olduğu zaman, kesinti olduğu zaman vatandaş bizi arıyor ama biz kime müracaat edeceğiz, kimlerle muhatap olacağız, bu konuda zorluk çekiyoruz. Biz zorluk çekiyorsak vatandaş ne hâldedir, onu da düşünmeniz lazım. Diğer taraftan, bu arıza bildirimlerinde vatandaş son derece zorluk çekiyor yani karşıdaki telefonların açılmaması, geç açılması insanları bıktırıyor; arıza bildirmekten dahi vazgeçer hâle geliyorlar.
Diğer taraftan, bundan üç, dört ay evvel sokak lambalarında azaltmaya gidildi çok aşırı bir şekilde. Devreye girdik, tekrar takılmaya başlandı. Yani niye gidildi? Demek yanlış yapıldı, tekrar takılmaya başlandı. Bu konuda, devreye girdikten sonra anca olabildi.
Diğer taraftan, mesela Nallıhan'da haftada bir geliyor abone servisi, bir arabanın arkasında. Vatandaş gidiyor, o arabanın arkasında aboneliklerini veya elektrikle ilgili işlemlerini yapıyor. Türkiye Cumhuriyeti'nin bugünkü şartlarında, bir arabanın arkasında böyle bir görüntünün olması dahi son derece garip. Dolayısıyla bu konuların denetlenmesini ve kimlerle muhatap olacaksak bu elektrik arızalarında veya vatandaşların taleplerinde bize bilgi verilmesini ben özellikle istirham ediyorum.
Teşekkür ederim.