| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Askerlik Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 23 .07.2018 |
İSMAİL GÜNEŞ (Uşak) - Sayın Başkanım, değerli Komisyon üyeleri ve değerli milletvekili arkadaşlarımız; ben de hepinize iyi akşamlar diliyorum.
Burada bu kanunun 3'üncü maddesinde muhalefetin bazı endişelerini anlıyoruz ama katılmak mümkün değil.
Önce şunlara cevap vermek istiyoruz: Değerli milletvekili arkadaşlarımız sanki AK PARTİ iktidarlarında sadece tedavi hizmetlerine önem verip ve koruyucu sağlığa sanki hiç önem vermemiş gibi beyanda bulunuyorlar. Bunlara katılmak mümkün değil. Yani on altı yıllık hizmetler boyunca bir baktığınız zaman bebek ölüm hızı olsun, anne ölüm hızı olsun, aşılama oranları, aşı çeşitlilikleri ve bebek izleme takip oranlarına baktığınız zaman geçmiş yıllara göre kat kat biz ilerideyiz ve bu yönden biz hem önleyici sağlık hizmetlerine hem de diğer taraftan da tedavi edici sağlık hizmetlerine önemli ölçüde katkıda bulunduk. Bizim tedavi hizmetlerine önem vermemiz yani koruyucu sağlık hizmetlerine önem vermediğimiz anlamına gelmez, ikisini de götürüyoruz. Tabii ki gönül arzu eder ki ilk önce hasta olmayı önlemek...
Kanunun bu maddesinde şöyle bir şey var: Devlet hastaneleri olsun, üniversite hastaneleri olsun ve diğer taraftan bu, Sağlık Bakanlığı tarafından sağlık turizmi yönünden akredite olmuş hastanelerde hekimleri ortak kullanabilmeye imkân veren bir kanun metni bu. Burada şöyle bir şey var: Diyelim ki sizin elinizde üniversitede bir hoca var. Diyelim ki Beyin Cerrahı Gazi Yaşargil, bugün diyelim ki Hacettepe Üniversitesinde çalışıyorsun. Hocamız aynı zamanda üniversitede çalışmayı seviyor ama diyelim ki özel sektörde dışarıdan gelmiş, bu hizmeti almak isteyen kişilere de bu hizmeti vermek istiyor. Siz diyorsunuz ki ona: "Ya üniversitede çalış veya git, özel sektörde çalış. Ama ikisine birden aynı anda hizmet verebilme imkânını verdiği için bu kanun maddesini ben oldukça faydalı görüyorum.
Diğer taraftan, yani sağlık turizminin gelişmesi bizim aslında sağlık alanındaki hizmetlerin kalitesinin artırılmasına da faydası var. Diyelim ki bugün Türkiye'de saç ekimi olsun, diş protezi olsun, organ nakli olsun, bugün belki geçmiş yıllara göre fersah fersah çok fazla sayıda insanı hatta yurt dışından gelen insanları biz ameliyat ediyoruz. Bu, Türkiye'deki insanların hizmet almasına engel değildir. Hatta bu sektörün daha fazla gelişerek bu sektörde hizmet veren birimlerin artması neticesinde hem kendi insanımıza daha kaliteli hizmet vereceğiz hem de aynı zamanda bu pastadan başka ülkelerin... Diyelim ki bir baypas ameliyatı için yıllar önce biz Amerika'ya giderken artık gitmez hâle geldik. Diyelim ki karaciğer nakli yapılması için başka ülkelere giderken bugün Malatya Üniversitesinde biz bu karaciğer naklini yapar hâle geldik. Bunları düşündüğümüzde biz gerçekten de Türkiye için hem sağlığın gelişmesi anlamında hem de ekonomimizin gelişmesi açısından çok faydalı olduğunu ben düşünüyorum. Eğer muhalefetteki arkadaşlar gibi biz düşünseydik bugün dışa kapalı bir, sağlıkta da ekonomide olduğu gibi, diğer alanlarda olduğu gibi politika uygulasaydık kendi yerimizde sayardık diye ben düşünüyorum.
Ben bu maddenin birtakım küçük mahzurları olsa bile faydasının daha iyi olduğunu düşünüyorum.
Hepinize saygılar sunuyorum.