| Komisyon Adı | : | PLAN VE BÜTÇE KOMİSYONU |
| Konu | : | Askerlik Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (2/2) |
| Dönemi | : | 27 |
| Yasama Yılı | : | 1 |
| Tarih | : | 23 .07.2018 |
KAZIM ARSLAN (Denizli) - Sayın Başkan, değerli milletvekili arkadaşlarım, değerli bürokratlar, değerli basın mensupları; hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum.
Bugün Komisyonumuzda, 1111 sayılı "Askerlik Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" başlığı altında düzenlenen bir kanun teklifini görüşüyoruz.
Yine, sadece bu kanunla ilgili değil görüştüğümüz yasa teklifi, aynı zamanda 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanunu'nda değişiklik yapıyor ve birçok kanunda değişiklik yapan bir torba yasa şeklinde görüşmelere devam ediyoruz.
Şimdi, sürekli -geçmişte de söyledik, bugün de söylemeye devam ediyoruz- geçmişten beri yine hep şunu ifade ettik: Artık bu tür torba kanun şeklinde tekliflerin gelmesi yerine özellikle yasanın kendi özel durumu dikkate alınarak Askerlik Kanunu'nda gerçekten bir değişiklik yapılacaksa, bir ihtiyaç varsa bunlar dikkate alınmak suretiyle ve bu dikkate alınan hususlar, özellikle "paralı askerlik" dediğimiz düzenleme yapılacaksa yine bu konularda özellikle en yetkin kuruluş olan Millî Savunma Komisyonunun görevinin, bu konuda alınacak görüşlerin ve raporların değerlendirilmesinden sonra Türk Silahlı Kuvvetlerinden alınacak bilgiler yine Genelkurmaydan alınacak bilgiler çerçevesinde bu paralı askerlikle ilgili görüşmelerin yapılmasının ve bir karara bağlanmasının doğru olacağını düşünüyorum.
Şimdi, özellikle Millî Savunma Komisyonunda bu konunun enine boyuna tartışılması ve her durumda bundan sonra da bir daha paralı askerlik olmayacak şekilde her bir vatandaşın vatani görevini yapacak bir düzenlemenin yapılması, gerekirse ihtiyaçlar azalıyorsa, azalmışsa sürede kısıtlama yapmak suretiyle, azaltma yapmak suretiyle bütün yurttaşların bu kısaltılan süre çerçevesinde vatani görevlerini yapması noktasında düzenlemenin hem kalıcı hem de eşit bir yurttaşlık anlayışı çerçevesinde daha uygun olacağını söylemek isterim.
Şimdi, bunun dışında, bu yasa teklifinin içinde, torba yasasının içinde 1219 sayılı Kanun'da yapılacak değişiklik var. Bu değişiklikle ilgili aslında Sağlık Komisyonundan görüş alınması ve bununla ilgili değerlendirmelerin geniş boyutta ortaya konulması ve özellikle bu kanun teklifinin 3, 4 ve 5'inci maddelerinde konu edilen hususların karara bağlanabilmesi için bu konuda da gerçekten Sağlık Komisyonundan yeterli ve geniş anlamda bilginin de alınmasının faydalı olacağını belirtmek istiyorum.
Şimdi, bu düzenlemeyle tabip ve diş hekimi emekli aylıklarının düşük olması nedeniyle ek bir ödeme yapılması öngörülüyor. Tabii bu, olumlu bir düzenleme, yıllardan beri istenilen ve beklenilen bir düzenlemedir. Ancak sağlık hizmetini icra eden sadece doktorlar yok, bunun yanı sıra eczacılar var, veterinerler var. Bunların da bu durum düzenlemesi çerçevesinde ek ödeme yapılmak suretiyle onların da bu düzenlemeden faydalanması gerektiğini düşünüyorum.
Şimdi, yine bu torba yasanın içinde 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nda düzenleme yapılıyor. Bununla ilgili olarak Millî Eğitim Komisyonunda da görüşün alınması ve bundan sonra bu yasa teklifinin ayrıca görüşülmek suretiyle veyahut da birlikte değerlendirilecek ise onunla birlikte, komisyonundan gelen bilgilerle birlikte değerlendirilmesinin çok uygun olacağını belirtmek istiyorum.
Yine 4566 sayılı Harp Okulları Yasası'nda, yine 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda, yine 5602 sayıl Şans Oyunları Yasası'nda, yine 5738 sayılı spor müsabakalarını düzenleyen Kanun'da yapılan değişikliklerin tümünün konuları ayrı ayrı olmasına rağmen, farklı alanlarda olmasına rağmen gerçekten bu torba yasanın içinde görüşülmesi uygun değildir diye belirtmek istiyorum çünkü bütün yapılan bu tür kanunların zaman içinde gerçekten uygun olmadığı ve zaman zaman sık sık değişikliklerin yapıldığı bir gerçektir. Onun için bu torba yasayla yapılan değişikliğin aslında kanun tekniğine gerçekten uymadığını, kanunların bütünlüğünü zedeleyeceğini açıklıkla görüyoruz. Bu kadar aceleye ne gerek olduğunu da sormak durumunda kalıyoruz. Birçok konuların aynı torba yasayla görüşülüp kanunlaşan tasarıların sık sık değiştirilmek zorunda kalındığı da bir gerçektir. Bu sıkıntılar sık sık yaşandığı hâlde hâlâ bu torba yasası uygulamasında ısrar edilmesini gerçekten uygun bulmuyorum.
Şimdi, bu torba yasayla ayrıca USHAŞ unvanı altında uluslararası sağlık hizmetlerini icra edecek bir anonim şirket kuruluyor. İktidar olarak "Devletin ticari hayattan çıkması gerekir." diyerek şimdiye kadar bütün devletin imkânlarını, milletin imkânlarını, varlıklarını satarak özelleştirdiniz. Peki, dün özelleştiriyorsunuz, devletin ticari hayattan çıkmasını istiyorsunuz, bugün ise devleti ticaretin ve iş hayatının içine yeniden sokma düşüncenizin altında yatan nedir? Tabii, bunu insan görünce gerçekten birçok soruyu aklına getirmek zorunda kalıyor. Bu şirket gerçekten iyi bir sonuç mu getirecek yoksa özünde ve sonucunda rantın kapısını aralayan bir şirket konumunda mı çalışacak? Onu özellikle öğrenmek istiyoruz. Devlete hangi menfaati sağlayacak, neden böyle bir işin içinde devletin olması çalışılıyor ve bu işin ne kadar, nasıl fayda sağlayabileceği konusunda da bir açıklama yapılmasında fayda var diye belirtmek istiyorum.
BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.
KAZIM ARSLAN (Denizli) - Bir saniye Başkanım, bitiriyorum.
Şimdi, ayrıca Kanal İstanbul'un da böyle bir torba yasanın içinde yer almasının da gerçekten hiçbir anlamı yok çünkü Kanal İstanbul Projesi basit bir proje değildir, telaffuz edilen rakamlar milyar dolarlara ulaşan bir yatırım olmasına rağmen böyle bir torba yasayla bunun görüşülüp karara bağlanmasının da kesinlikle ülkemiz açısından fayda değil zarar getirecektir diye belirtmek istiyorum.
O nedenle bu teklifin gerçekten uygun olmadığını ve yasanın içeriğinden de bunun çıkartılmasının uygun olacağını belirtmek istiyorum.
Teşekkür ederim.