| Komisyon Adı | : | AVRUPA BİRLİĞİ UYUM KOMİSYONU |
| Konu | : | |
| Dönemi | : | 24 |
| Yasama Yılı | : | 5 |
| Tarih | : | 19 .11.2014 |
YILDIRIM M. RAMAZANOĞLU (Kahramanmaraş) - Teşekkür ederim Başkanım.
Ben de Sayın Bakanımı, tüm değerli Bakanlık temsilcilerini ve bu toplantımıza katılan çok kıymetli sivil toplum örgütlerimizin, sendikalarımızın temsilcilerini ve tüm değerli Komisyon üyelerimizi saygıyla selamlıyorum.
Değerli arkadaşlar, öncelikle, bu anayasal ve yasal zeminde Ekonomik ve Sosyal Konseye işlerlik kazandırmak amacıyla bu tasarının önümüze getirilmesini sağlayan Hükûmetimize ve Bakanlığımıza teşekkür etmek istiyorum. İlaveten, çok değerli STK temsilcilerimizin de esas itibarıyla bu çalışmayı, bu tasarıyı olumlu gördükleri yönündeki genel değerlendirmelerine de ben yine teşekkür ve takdirlerimi arz etmek istiyorum.
Tabii, eleştiri noktasında, her metnin eleştirilecek tarafları olabilir fakat madalyonun bir yüzünü değerlendirirken, arkadaşlar, daima öbür yüzünü de değerlendirmeyi ihmal etmememiz lazım. Bir iki hususu paylaşmak suretiyle söylediklerimi biraz daha açıklamak istiyorum. Mesela, biraz önce eleştirilen madde 2'deki (ç) bendi "...diğer toplum kesimlerinden 12..." ifadesi aslında Ekonomik ve Sosyal Konseye çok önemli bir esneklik sağlıyor. Yani, yasalarda bazı bilinçli olarak tanımlanmamış bölümler bırakılabilmeli ki bu da yasa uygulayıcıların o konudaki yorum esnekliğini ve uygulama esnekliğini kolaylaştırabilsin. Mesela, benzer bir şey: Diğer davet edilecek kişilerle ilgili, "...öne çıkmış bilim insanları, sanatçılar, yazarlar ve diğer kişiler arasından seçilen..." diyor. Şimdi, burada "diğer kişiler" de yine böyle bir esneklik kazandırıyor. Buradan ben şuraya gelmek istiyorum: Aslında, bakın, bu davet edilecek kişileri tanımlarken "...kamu kurum ve kuruluşlarından 5, sivil toplum kuruluşlarından 9, ekonomik ve sosyal konularda yetkinliğiyle öne çıkmış bilim insanları, sanatçılar, yazarlar ve diğer kişiler arasından belirlenen 5..." Dolayısıyla, netice itibarıyla, burada sivil toplum 9, sanatçılar ve diğer kişiler 5, topladığımız zaman 14 ediyor, kamu kurum ve kuruluşlarından da 5 kişi ediyor. Demek ki buradan hemen hemen kamu kurum ve kuruluşlarından davet edilebilecek kişi sayısının hemen hemen 3 katı kamu kurum ve kuruluşları dışından insanların toplantıya katılmak üzere davet edilebilmesine burada bir açıklık getiriyor. Bu da son derece önemli. Hatta ben Türkçe, dilbilgisi, imla kuralları ve mantık açısından baktığım zaman burada bir de şöyle bir güzellik var: Yani canı isterse kamu kuruluşlarından kimseyi davet etmeyebilir. Düşünebiliyor musunuz yani? Çünkü "davet edebilir" diyor. Hiç, kamu kuruluşlarından kimseyi davet etmeden sadece sivil toplumdan ve sanatçılardan da davet etmiş olabilir. Arkadaşlar, bu esneklikler hem uygulamacıların lehine hem bu toplantıların bu esneklikten yararlanmasının lehine.
Bir başka husus da şu: Tabii ki arkadaşlar, her toplantının bir sonucu olmalı. Ekonomik ve Sosyal Konsey de madem altı ay arayla toplantılarını gerçekleştirecek, o zaman o toplantının da, yapılan her toplantının da bir sonucu bir metne dönüşmeli. Metne dönüşen bu sonuç üzerinde de uzlaşılmalı ki bu metin yayınlanabilsin. O zaman, uzlaşmanın da bir yöntemi olmalı. Uzlaşmanın da yöntemi oylamadan başka ne olabilir?
Onun için, ben açıkçası bu konuda, hakikaten, böyle kısa öz bir metinle bu konuların düzenlenmiş olmasını takdir ediyorum, emeği geçenlere teşekkür ediyorum ve inşallah hayırlara vesile olmasını diliyorum.
Sağ olun Başkanım.