KOMİSYON KONUŞMASI

MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Değerli Başkanım, şu anda Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'nda motor silindir hacmine bağlı bir vergileme sistemi var. Burada kanuna 21'inci bent olarak "Motor gücü" diye bir tanım ekliyoruz. Bu tanımı eklemekle vergileme ölçütleri arasına motor gücünü de ekliyoruz ki elektrikli araçlar bakımından motorlu taşıtlar vergisi almayla ilgili motor silindir hacmi olmadığı için onlarda ve böyle bir tanım da kanunda olmadığı için vergileme bakımından bir boşluk var. Burada hem kanundaki bu boşluğu düzenliyoruz hem de sonraki maddelerde elektrikli araçlar bakımından teşvik edici, destekleyici bir şekilde muadili olan araçların motorlu taşıtlar vergisinin dörtte 1'i oranında motorlu taşıtlar vergisi alınmasını öngörüyoruz. Bu, Türkiye'de elektrikli araçların satışına, üretimine destek veren yeni bir düzenleme. Bundan önce de biliyorsunuz Özel Tüketim Vergisi Kanunu'nda elektrikli araçların ve daha sonra da hibrit araçların özellikle Türkiye'de üretimini ve satışını desteklemek amacıyla özel tüketim vergisi oranlarını diğer muadili olan araçlardan çok daha düşük belirlemiştik, aynı yaklaşımı motorlu taşıtlar vergisinde de sürdürüyoruz ve burada da eğer muadili olan aracın motorlu taşıtlar vergisi 2 bin lira ise bu araç için 500 liralık bir vergi alacağız; son derece teşvik edici.

BAŞKAN - Teşekkür ediyorum.

MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Şöyle taleplerle karşılaşıyoruz, hiç vergi almayalım şeklinde. Biz burada vergi oranında yüzde 75 oranında bir indirim yapmak suretiyle önemli bir teşviki zaten vermiş oluyoruz.

MALİYE BAKANI NACİ AĞBAL (Bayburt) - Elektrikli otomobil. Dolayısıyla burada bence hani kaç araç olduğundan öte motorlu taşıtlar vergisi dediğimiz vergi motorlu araçlar üzerinden alınan bir vergi. Burada elektrikli araçların tabii hiç olmadığı bir yılda, geçmiş yıllarda çıkarılmış bir Motorlu Taşıtlar Vergisi Kanunu'ndan bahsediyoruz. Bu kanunda bu otomobiller bakımından bir eksiklik var çünkü mesela, elektrikli otobüs veya elektrikli kamyon için böyle bir sorun yok. Neden? Çünkü zaten bu araçların vergilendirilmesinde motor silindir hacmi bir vergileme ölçütü değil. Bu araçlar için vergileme ölçütü istiap haddi, koltuk sayısı. Burada aslında kanundaki bir boşluğu doldurmuş oluyoruz çünkü motor gücüne dayalı bir vergileme ölçütü yok.