KOMİSYON KONUŞMASI

ÖMER SELVİ (Niğde) - Teşekkür ediyorum Sayın Başkanım.

Herkese iyi geceler diliyorum.

Şimdi, konu tekrardan AVM'lerin kriterlerine döndü. Aslında biz 5'inci madde üzerinde görüş alınsın mı, alınmasın mı veya bu maddeye dercedilsin mi üzerinde konuşuyorduk. Tekrar oraya dönmek gerekirse ben şunu ifade etmek istiyorum: Sayın Susam'ın da ifade ettiği bir mekanizma vardı, o mekanizmanın aslında benzeri burada kuruluyor, 15'inci maddede perakendeciler konseyi diye bir konsey oluşturulacak. Gerçi perakendeciler konseyinin nasıl oluşturulacağı yani içinde hangi üyeler olacağı noktasında kanunda bir ibare yok ama neticesinde daha sonra bunun kimlerden oluşacağı noktasında bir çalışmayla ve onların çalışma prensipleri ve hangi konularda fikir verecekleri noktasında bir değişiklik yapılabilir. Buraya TESK'ten, TOBB'dan üyeler, hatta ve hatta daha da geliştirilir AVM'lerle ilgili derneklerden, kuruluşlardan üyelerle geniş bir katılımla orada gene kriterlerin belirlenmesi noktasında, her tarafın, sadece TESK, TOBB değil ama başka derneklerin de bu konuyla ilgili derneklerin de veyahut onların o gündemdeki toplantısına göre, o derneklerden de üye çağırarak orada kriterlerin oluşturulmasında bir katkı sağlanabilir. Ama ben Ünal Bey'le aynı fikirdeyim, kriterlerin çok somut ve net olması gerekiyor, görüşlerin spesifik olaylarda sadece yani bir belediyenin "Bakın şu arsaya böyle bir AVM yapılacak." diye görüş almasından ziyade spesifik kriterler üzerinden gidilmesi gerekiyor ama kriterler noktasında, dediğim gibi de perakendeciler konseyini daha aktif hâle getirebiliriz diye düşünüyorum.

Bir de toplantıya biraz geç katıldım, çok çok özür diliyorum yurt dışındaki görevimden dolayı, yeni geldim, uçaktan indim, buraya geldim direkt.

BAŞKAN - Şeref verdiniz.

ÖMER SELVİ (Niğde) - Madde 3 geçilmişti. Şimdi, alışveriş merkezi tanımı noktasında herkes "alışveriş merkezi" deyince akla gelen alışveriş merkezlerini düşünüyor, hep oraya kitlendik ama bu alışveriş merkezi tanımı içerisine pasaj, toptancılar sitesi, iş hanı gibi şeyleri de alıyorlar. Yani olaya o boyuttan da bakmak gerekiyor, tartışmaları o şekilde yönetmek ve şekillendirmek gerekiyor. Alışveriş merkezlerine kilitlenip, onları gözden kaçırmayalım çünkü bu alışveriş merkezi tanımı onları da içine alıyor. Yani toptancılar sitesine baktığınız zaman... Neden bunu söylüyorum? Hep kilometre, nüfus gibi şeyler düşünülüyor ama mesela bir toptancılar sitesi kuracağınız zaman başka bir toptancılar sitesinin yanında olmak çok daha büyük bir avantaj sağlıyor hem oradaki gayrimenkulün değerini artırıyor hem de ticaret hacmini, potansiyelini artırabiliyor. Olaya böyle bakmak ve değerlendirmekte de fayda var diye düşünüyorum.

Teşekkür ediyorum.